Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت :یکی از حوزه های مهم در بخش صادرات غیرنفتی کشور در شرایط کاهش درآمدهای نفتی، تولید و صادرات محصولات کشاورزی است که بانک توسعه صادرات تمرکز را بر تامین مالی این حوزه دارای مزیت افزایش داده است.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، علی صالح آبادی که در همایش توسعه کشاورزی تجاری سخن می گفت، افزود: این بانک در سال 97، تامین مالی بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی داشته که این تسهیلات تا پایان آذر ماه سال جاری، ۹۰۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته و مانده تسهیلات ما نیز در این بخش ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به مزیت محصولات کشاورزی در جذب بازار کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های محوری ما در بخش کشاورزی به ویژه برای محصولات دارای ظرفیت های صادراتی، تداوم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به این دست محصولات است که از محل منابع تلفیقی متشکل از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک با نرخ میانگین ۱۴.۵ درصد تامین می شود.


صالح آبادی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران به منظور کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان، در سال ۹۸، اقدام به تجهیز بالغ بر دوهزار میلیارد ریال منابع از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک نموده که به مجموعه های دانش بنیان صادراتی تخصیص خواهد یافت.


وی یادآور شد : در همین زمینه تفاهم نامه ای بین بانک توسعه صادرات و ستاد نانو به امضا رسیده است که طی آن، ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان صادراتی را شناسایی و به بانک معرفی می کنند تا فرایند اعطای تسهیلات مربوطه به این شرکت ها انجام شود.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات عمده ترین مشکل صادرات محصولات کشاورزی را خلاء رقابت عنوان کرد و گفت: در این حوزه ضروری است که تولید، تولیدی رقابتی و صادرات محور باشد؛ به این معنا که به لحاظ کیفیت، قیمت و رعایت استانداردهای بسته بندی قابل رقابت با رقبای خود باشد. لذا آموزش در این میان، نقش تاثیر گذار و حتی سرنوشت ساز ایفا می کند.


صالح آبادی تولید پایدار را یکی از رمزهای موفقیت صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: کشور مقصد صادراتی توقع دارد در فواصل زمانی مشخص صادرات تداوم داشته و متوقف نشود؛ قطعا حفظ این راهبرد در کنار بازاریابی، منجر به حفظ بازار صادراتی خواهد شد.


وی بیان داشت: خوشبختانه محصولات دارای ظرفیت خوبی مانند، پسته، زعفران، خرما، کشمش و سایر محصولات باغی و صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی داریم که به عنوان حلقه های تکمیلی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از سوی بانک توسعه صادرات تامین مالی می شوند.


این همایش با هدف تبیین برنامه های نهادهای دخیل در توسعه کشاورزی کشور با حضور مهندس «عباس کشاورز» سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، مهندس «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق ایران، دکتر علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات وجمعی از مقامات، سفراء و فعالان بخش کشاورزی، در اتاق ایران برگزار شد

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک توسعه صادرات پول نیوز محصولات کشاورزی غلامحسین شافعی زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محسن یازرلو با اشاره به لزوم برنامه ریزی های لازم برای حمل و نقل روان و هماهنگ محصولات کشاورزی، اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بکارگیری بیش از 5 هزارناوگان باری عملیاتی و انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، تمام توان خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی استان به کار گرفته است.

به گفته وی، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمانی، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یازرلو با اشاره به آغاز فصل برداشت و همزمانی برداشت برخی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: با هماهنگی و پیش بینی های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد و در صورت ضرورت، از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: نرخ حمل و نقل براساس عرضه و تقاضا و توافق اضلاع حمل بوده و تشکل های صنفی نرخ پایه را تنظیم کرده اند.

یازرلو تاکید کرد: کشاورزان برای حمل  محصولات کشاورزی و بار خود از طریق شرکت های حمل و نقل مجاز برای تامین ناوگان اقدام کرده و با هدف جلوگیری از سرقت محموله از میادین و مجاری غیرمجاز نسبت به تامین کامیون اقدام نکنند

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید