Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@20:48:33 GMT

رکوردشکنی دخترباد با چاشنی ورودی جهانی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۰۴۸۶

رکوردشکنی دخترباد با چاشنی ورودی جهانی

سریعترین دختر ایران نه تنها رکورد دوی 60 متر ایران را بار دیگر جابجا کرد؛ بلکه برای اولین بار سهمیه حضور در مسابقات جهانی داخل سالن را گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، فرزانه فصیحی چند ماهی است که برای پیگیری تمریناتش و همچنان بالا بردن آمادگی خود به صربستان سفر کرده و در باشگاه پارتیزان بلگراد کار خود را دنبال می کند، به هدف بزرگی که برای خود ترسیم کرده بود، رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رکورددار دوی سرعت ایران که رویای حضور در مسابقات جهانی داخل سالن را داشت، بعد از رکوردشکنی چند هفته قبل خود بار دیگر توانست در مسابقات آزاد صربستان رکورد دوی 60 متر ایران را جابجا کند.


فصیحی چند هفته قبل در همین صربستان رکورد دوی 60 متر ایران را به 7.32 رسانده بود، اما همچنان 2 صدم ثانیه تا کسب ورودی مسابقات جهانی فاصله داشت.


در شرایطی که چیزی تا پایان کار فصیحی در صربستان باقی نمانده بود و او دیروز در یکی از آخرین مسابقات خود شرکت کرد، رکورد 7.29 ثانیه به نام دختر باد ایران ثبت شد. ثبت این رکورد یعنی کسب ورودی جهانی از سوی فرزانه فصیحی به عنوان اولین ملی‌پوش زن دوومیدانی در ایران که با ثبت نهایی این رکورد توسط فدراسیون جهانی رسمی خواهد شد.

 


با توجه به اینکه رکورد قبلی فرزانه فصیحی در مسابقات آزاد صربستان خیلی زود توسط فدراسیون جهانی ثبت شد و رسمیت پیدا کرد، این بار هم می توان گفت که رکورد 7.29 به نام او ثبت شده و با این شرایط هم رکورد ایران بهبود پیدا کرده و هم یک اتفاق تاریخی در دوومیدانی ایران رخ داده است.


بدین ترتیب فصیحی دیگر نیاز نیست در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا که ماه آینده در چین برگزار می شود به دنبال کسب سهمیه جهانی باشد چون او همین حالا هم اولین و تنها دارنده سهمیه مسابقات جهانی داخل سالن از دوومیدانی زنان ایران است.


با تکرار چنین رکوردی در مسابقات داخل سالن آسیا سریعترین دختر ایران می تواند حداقل یکی از سکوهای قاره کهن را هم از آن خود کند و حتی برای طلایی شدن بجنگد.

دو و میدانی فرزانه فصیحی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دو و میدانی فرزانه فصیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامیار عبدلی سریع‌ترین شناگر ایران موفق شد نخستین رکوردشکنی خود در سال ۱۴۰۳ را به ثبت برساند.

عبدلی در جریان ماده تیمی مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود بعنوان نفر اول تیم به آب زد و ۱۰۰ متر کرال سینه را در مدت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ شنا کرد و رکورد این ماده را بهبود بخشید. رکورد این ماده با زمان ۰۰:۵۰.۵۲ پیش از این توسط علیرضا یاوری در مسابقات اسپیدو آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده بود که عبدلی موفق به جابجایی آن شد.

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین :

علیرضا یاوری – مسابقات اسپیدو آمریکا/ سال ۲۰۲۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۵۲

رکورد جدید:

سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست