Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه العربی الجدید به نقل از برخی منابع امنیتی عراق در گارد مرزی و شاهدان عینی و ساکنان محلی در شهرک قائم گزارش داد «گردان‌های حزب الله عراق» بجای اقدام به ساخت پایگاهی که جنگنده‌های آمریکایی در تاریخ بیست و نه دسامبر سال گذشته میلادی آن را تخریب کردند، دست به ساخت پایگاه جدیدی در مرز‌های عراق و سوریه  زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام گارد مرزی عراق به پایگاه العربی الجدید گفت: گردان‌های حزب الله، پایگاه جدیدی را در مسیر عکاشات بسوی القائم برگزیده اند تا مقرشان باشد و از آن به عنوان پایگاهی اصلی در منطقه مرزی سوریه و عراق استفاده می‌کنند.

این اقدام همزمان با ادامه فعالیت‌های هوایی آمریکا در منطقه مرزی عراق و سوریه و در چارچوب محور التنف- القائم تا حومه دیرالزور صورت می‌گیرد. به گفته این مقام عراقی، این پایگاه جدید که انتخاب شده است، یک پایگاه متروکه ارتش عراق بوده و اکنون به جای پایگاهی که ماه گذشته هدف گرفته شد، آماده سازی می‌شود.

وی همچنین گفت این پایگاه، بزرگتر از پایگاه سابق خواهد بود و نیروهای حزب‌الله، ظرف دو هفته به آن منتقل خواهند شد.

در پی حمله آمریکا در تاریخ بیست و نهم دسامبر، ده‌ها نفر از نیرو‌های مسلح گروه الحشد العشبی کشته و یا زخمی شدند.

این اقدام آمریکا در پی آن صورت گرفت که پایگاهی در کرکوک با کاتیوشا هدف گرفته شد و در پی آن، یک نظامی بازنشسته آمریکایی که همراه نیرو‌های آمریکایی دیگر در عراق فعالیت داشت، جان باخت. آمریکا پس از این اقدام، مدعی شده بود حزب الله عراق در پشت این حمله دست داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد که پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه با دست‌کم هفت راکت هدف قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت