Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید نوراله عقدایی، رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان نایین در رابطه با طرح اقدام ملی ساخت مسکن در شهرستان گفت: در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن، اراضی جهت احداث ۴۰۰ واحد در شهر نایین و انارک در ۱۱۰ قطعه ۲۰۰ متری در نایین و ۸۱۰۰ مترمربع در انارک تامین و در قالب تفاهم نامه تحویل بنیاد مسکن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه عمده مشکلات این حوزه عدم تخصیص قیر و اعتبار به پروژه ها، گفت: با تخصیص اعتبارات تامین شده، بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

عقدایی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی افزود: این شهرستان وسیعترین شهرستان در استان محسوب شده که بزرگ‌ترین حوزه راهی استان را شامل می‌شود و یکی از محور‌های مهم در این شهرستان محور باند دوم نایین – انارک بطول ۴۰ کیلومتراست که ۳۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری و هم‌اکنون زیر بار ترافیک است، ۸ کیلومتر باقیمانده با توجه به اتصال محور راه آهن مشکل آن مرتفع و با تخصیص قیر لازم تا پایان سال این میزان به بهره‌برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: در بخش راهسازی یکی از بزرگ‌ترین تقاطع‌های غیر همسطح شرق استان در ورودی سایت مسکن مهر در حال احداث است که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان وبا پیشرفت ۴۰ درصد در حال انجام است که در صورت تخصیص اعتبارات در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: خوشبختانه احداث محور باند دوم سه راهی مشجری به چوپانان بطول ۳۵ کیلومتر تامین اعتبار شده که در مرحله انتخاب پیمانکار است.

عقدایی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری در شهرستان بیان داشت: ۱۴۷۲ واحد مسکن مهر در شهر نایین و انارک، ۱۵۰ واحد مشارکتی با بانک مسکن، ۴۸ واحد مسکن معلولین با مشارکت بهزیستی در شهرستان احداث و تحویل متقاضیان شده و ۱۶ واحد تجاری – اداری در سایت مسکن مهر نیز در مرحله مزایده و فروش است.

رئیس اداره شهرسازی نایین مهمترین مولفه این شهر را اقدام در خصوص بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: شهر نایین با توجه به داشتن ۷۰ هکتار بافت فرسوده و داشتن خانه‌های تاریخی به عنوان موزه شهر در کل کشور شناخته شده که طرح بازآفرینی و احیاء بافت فرسوده آن به صورت پایلوت و به عنوان کارگاه بازآفرینی کشوری شناخته شد و پروژه‌های متعددی همچون کف سازی و بدنه سازی محور تاریخی حسینیه نو آباد، کف سازی وبدنه سازی محور حسینیه سرای نو کف سازی حسینیه شهر بافران کف سازی و بدنه سازی محور تاریخی میدان کبیر محله محمدیه، کف سازی و بدنه سازی محله بیابانک شهر انارک اجرایی شد.

او گفت: در این بخش محور‌های جدیدی همچون کف سازی و بدنه‌سازی مرکز محله نوآباد، میدان شهید پور هاشمی، محله تاریخی دجله، محور تاریخی انارک، نوسازی و بهسازی محور محمدیه، طراحی و احداث بازارچه محله بافران و بهسازی محور تاریخی و گردشگری شهر بافران، قلعه تاریخی، یخچال تاریخی، مسجد جامع تعریف شده است.

عقدایی جهت معرفی متقاضیان به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات بافت فرسوده اعلام آمادگی نمود و اظهار کرد: این وام در شهرستان به میزان ۴۰ میلیون تومان آماده تخصیص به متقاضیان بافت فرسوده جهت احداث است.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان نائین به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه املاک و حقوقی پرداخت و بیان داشت: این شهرستان با توجه به وسعت زیاد خود یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های استحفاظی در این استان است که در حفظ و حراست از اراضی ملی آن همواره تلاش شده و تاکنون در این راستا ۳۰۰۰ مترمربع از این اراضی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده و در حوزه واگذاری اراضی جهت احداث مسکن، تاکنون ۶۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی جهت احداث ۱۲۰ واحد مسکن محرومین، ۲۰ قطعه زمین به خانواده شهدا و ایثارگران، ۱۰ قطعه زمین به مددجویان بهزیستی و ۲۰ قطعه زمین به مددجویان کمیته امداد واگذار شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح اقدام ملی ساخت مسکن بازآفرینی شهری مسکن مهر تامین زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

شهردار کرمانشاه گفت: زمین نخستین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ورود کامیون‌ها به شهر کرمانشاه ممنوع و مقرر شده بود تنها کامیون‌های حمل آرد و تانکرهای حمل سوخت اجازه تردد داشته باشند. یکی از مشکلات طرح تأمین پارکینگ بود که امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _در سی و یکمین جلسه شورای ترافیک در سالن جلسات شهرداری که به ریاست شهردار کرمانشاه و تمام اعضا برگزار شد، زمینی به مساحت ۹۵۴۰ مترمربع در جاده قدیم در راستای عملیات اجرایی در نظر گرفته شد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از پارک ماشین‌های سنگین و تردد آن‌ها در معابر شهر، همچنین نبود پارکینگ مناسب برای ماشین‌های سنگین، اولین پارکینگ عمومی کامیون توسط شهرداری کرمانشاه جانمایی شده است.

وی ادامه داد: ورود کامیون نیز در ساعاتی از روز به محدوده شهر کرمانشاه ممنوع شده است.

در این جلسه گزارشی از بازدید و بررسی میدانی طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار نیز مطرح و مقرر شد طرح آزمایشی پیاده‌راه نوبهار در هفته آینده اجرا شود.

همچنین، در ادامه جلسه شورای ترافیک اصلاحات هندسی اتصال خیابان سراب به صادقیه نیز مطرح شد که با توجه به نظر کارشناسان معاونت ترافیک شهرداری این طرح به تصویب رسید.

کد خبر 747583

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن