Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات فقهی حقوقی قوه قضاییه در شهر مقدس قم، با اشاره به تصریح اصل چهارم قانون اساسی در خصوص ابتنا قوانین جاری بر موازین اسلامی، اظهار کرد: ضرورت تعامل مستمر میان بخش تدوین قوانین و مطالعات فقهی حقوقی انکارناپذیر است. بر همین اساس بنا داریم تا از ظرفیت مرکز برای تدوین بهینه لوایح و انطباق بیشتر آنها با شرع مقدس اسلام بیش از پیش استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به ضرورت حضور جدی مرکز تحقیقات فقهی حقوقی قوه قضاییه در فرآیند تدوین قوانین، این مرکز در ساختار جدید به معاونت حقوقی ملحق می‌شود.

معاون حقوقی قوه قضاییه بخش‌های تحقیقاتی و مطالعاتی را پشتیبان تدوین لوایح و مقررات برشمرد و خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات فقهی در حیطه رفع ابهامات قانونی یا اصلاح قوانین بسیار اثربخش می‌تواند عمل کند.

مصدق به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری توسط مقام معظم رهبری در مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که به دعوت ریاست محترم مجلس شورای اسلامی از معاونان حقوقی سه قوه در راستای نحوه‌ اجرایی کردن این سیاست‌ها تشکیل شد، مرکز تحقیقات فقهی حقوقی به عنوان یکی از متولیان انجام بندهای مرتبط با قوه قضاییه در سیاست‌های کلی یادشده معرفی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای انجام بهینه‌ امور، اشراف به نحوه فعالیت و تحقیقات انجام شده توسط این مرکز، آشنایی با برنامه‌های پیش‌بینی شده برای فعالیت‌های آتی آن و میزان بودجه مورد نیاز جهت اجرای این برنامه‌ها ضروری است.

معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به نقش بارز معاونت حقوقی قوه قضاییه در تکمیل طرح نهایی تقلیل مجازات حبس تعزیری، اظهار کرد: با تصویب مواد این طرح در مجلس شورای اسلامی طی ماه جاری، این طرح برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد و امید می‌رود تا پیش از پایان سال جاری با تأیید شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون، شاهد اثرات مثبت آن در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم.

بر اساس این گزارش، در این بازدید که علاوه بر معاون حقوقی برخی مدیران معاونت و مرکز تحقیقات فقهی حقوقی قوه قضاییه نیز حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله سلطانی رییس این مرکز نیز ضمن معرفی بخش‌های مختلف مرکز به حاضران، رسالت آن را تحقق اصل ۱۶۷ قانون اساسی برشمرد و در خصوص اقدامات و برنامه‌های مرکز شرح مبسوطی ارائه کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد مصدق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته