Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح اجتماعی نظام مراقبتی دانش‌آموزان با عنوان «نماد» و با هدف پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در ۶۶۹ مدرسه گیلان اجرا می‌شود. ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، طرح اجتماعی نظام مراقبتی دانش‌آموزان با عنوان «نماد» و با هدف توانمندسازی و مدرسه‌محوری از طریق گسترش آموزش‌ها در زمینه پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در 669 مدرسه گیلان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان با اشاره به لزوم ارائه دستاوردها و تولیدات دستی دانش‌آموزان هنرستان‌‌ها اظهار داشت: هم‌اکنون غرفه‌ها یا تعاونی‌های دانش‌آموزی در اختیار دانش‌آموزان‌ در برخی شهرستان‌ها قرار گرفت تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

نادر جهان‌آرای برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: رسانه‌‌ها دارای نقش اساسی برای تقویت جایگاه خیران مدرسه‌ساز استان و ترویج این فرهنگ در جامعه هستند.

اجرای طرح اجتماعی پدران فردا در منطقه یک تهرانطرح اجتماعی "یار مهربان" در جنوب و شرق کرمان آغاز شدسازمان‌های مردم‌نهاد سراسر کشور 700 طرح اجتماعی تدوین کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ابراز داشت: در حال حاضر هزار و 600 دانشجوی فرهنگی و معلم در گیلان در حال تحصیل هستند که با توجه به افزایش جذب دانشجو پیش‌بینی می‌شود که این تعداد به بیش از 2 هزار نفر برسد‌.

وی به ضرورت وجود دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در استان اشاره و بیان کرد: 2 فاکتور برای فعالیت این مراکز آموزشی در استان درنظر گرفتیم؛ نخست اینکه جذب دانشجو به معنای واقعی داشته باشند و اعتبارات لازم‌ برای احداث مجموعه آموزشی در گیلان را خودشان تامین کنند‌.

جهان‌آرای از اجرای طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان با عنوان "طرح نماد" در 669 مدارس گیلان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و مدرسه‌محوری از طریق گسترش آموزش‌ها در زمینه پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ مشارکت‌های مردمی در مدارس، تکریم خیران مدرسه‌ساز و شناسایی ظرفیت‌های بیشتر در عرصه مدرسه‌سازی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 خیر فعال مدرسه‌ساز در گیلان در حال فعالیت هستند.

علی دقیق از افتتاح 26 پروژه آموزشی و مدرسه‌‌سازی با 98 کلاس در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: 26 پروژه آموزشی که توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شده دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در سطح مدارس استان اظهار داشت: در چند ماه گذشته با استقبال خوب مدیران مدارس استان برای اجرای این طرح در مدارس روبه‌رو بودیم.

جابر اخلاقی با بیان اینکه در راستای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، وضعیت موجود و عملکرد آموزشی آن مدارس نیز مورد بررسی قرار گرفت خاطرنشان کرد: اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در مناطق محروم سیاهکل، دیلمان، املش و سایر شهرستان‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، هنرستان کشاورزی جنت لاکان رشت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین، بزرگترین و موفق‌ترین هنرستان‌های کشور در منطقه ییلاقی لاکان رشت است که از سال 1338 به منظور ارتقاء جایگاه کشاورزی استان و تامین نیروی متخصص و ماهر تاسیس شده است.

زمین این هنرستان حدود 70 هکتار بوده که در حال حاضر 20 هکتار آن توسط برخی دستگاه‌های اجرایی استان تصرف شده است و تنها 50 هکتار در اختیار هنرستان است.

رشته‌های کشاورزی همچون نگه‌داری فرآورده‌های دامی و زراعی ،کاربرد ماشین‌آلات کشاورزی، باغبانی، زراعت، حفظ نباتات، شیلات، پرورش کلزا، تولید قارچ و دام و طیور و پرورش گل و گیاه و سایر فعالیت‌ها در این هنرستان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/612/ ع

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع