Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمود روشنی با بیان اینکه در روزهای زمستانی می‌توان هر نوع ورزش سرعتی، قدرتی و استقامتی را در هوای سرد انجام داد، بیان کرد: با این وجود افرادی که به ورزش در هوای سرد عادت دارند، برای پیشگیری از آسیب دیدگی باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: نوع پوشش ورزشکاران در زمانی که در هوای سرد ورزش می‌کنند باید مناسب باشد، بگونه‌ای که سر و گردن نیز پوشیده شده و گرم نگه داشته شود.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه با تاکید براینکه جنس لباس این افراد باید پشمی، نخی و یا کتانی باشد، عنوان کرد: متاسفانه گاها دیده می‌شود برخی از ورزشکارانی که در هوای سرد ورزش می‌کنند، لباس‌های پلاستیکی و یا بادگیر می‌پوشند که کاری اشتباه است این نوع از پوشش باعث حبس هوا زیر لباس فرد می‌شود و بدن را بیشتر گرم می‌کند، درحالیکه هوای بسیار سردی از طریق بینی و دهان وارد ریه‌ها می‌شود و این تفاوت دمایی به بدن آسیب می‌زند.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه بر تکرر در نوشیدن آب حین ورزش در هوای سرد هم تاکید کرد و گفت: هرچند ممکن است ورزشکار حین تمرین در هوای سرد دچار تشنگی نشود، اما بدن به آب نیاز دارد و باید هر 10 دقیقه یک بار آب بنوشد تا بدن ریکاوری شود.

او یادآورشد: برخی از ورزشکاران هم در هنگام ورزش کردن به این تصور که بدن آنها را در تمرین گرم و انرژیشان را زیاد می‌کند مبادرت به خوردن نوشیدنی‌های غیرمتعارف می‌کنند، درحالیکه این تصور غلطی است و بعدا نتایج زیانبار آن را می‌بینند.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: در هوای خیلی سرد و یخبندان انجام برخی از ورزش‌های استقامتی مانند دویدن بیشتر از شش دقیقه هم خطرناک است و احتمال ابتلای فرد به آسم و بیماری‌های عفونی حلق و ریه را افزایش می‌دهد.

روشنی اظهار کرد: هرچند ورزش در هوای سرد زمستانی بلامانع است، اما در زمانی که برودت هوا بسیار بالا می‌رود و یخبندان می‌شود، در چنین شرایطی ورزش کردن در هوای آزاد به هیچ ورزشکاری توصیه نمی‌شود و بهتر است از ورزش کردن در چنین هوایی پرهیز کنند، چرا که آسیب‌زا است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برف و کولاک هواشناسی کرمانشاه ورزش و جوانان استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا

دریافت 51 MB کد خبر 6093963

دیگر خبرها

  • حال و هوای کمپ حجازی پیش از شروع تمرین استقلال / فیلم
  • هوای تهران پاک است
  • طبیعت و هوای بهاری همدان
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • تیک آف تماشایی هواپیما در هوای بارانی کرمانشاه + فیلم
  • حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی