Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:37:50 GMT

۷۰ معترض در بیروت زخمی شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۳۴۵۲

۷۰ معترض در بیروت زخمی شدند

این سازمان در بیانیه ای افزود: ۱۲ گروه از نیروهای صلیب سرخ ۳۰ تن از مجروحان را به بیمارستان منتقل و ۴۰ نفر دیگر را سرِ پایی درمان کردند.  

پایگاه خبری لبنان ۲۴ گزارش کرد: ایهاب العقده خبرنگار تلویزیون الجزیره قطر و محمد السمره عکاس و فیلمبردار تلویزیون الجدید لبنان هنگام پوشش تصویری ناآرامی بیروت در میدان النجمه نزدیک ساختمان مجلس ملی در مرکز این شهر با گلوله های مشقی و پلاستیکی نیروهای نظامی لبنان از ناحیه پا مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ششمین روز از «هفته ی خشم» و نود و پنجمین روز از آغاز جنبش اعتراضی مردم لبنان، صدها جوان معترض یکشنبه شب به میدان های النجمه، الشهدا، ریاض الصلح و خیابان الحمراء در مرکز بیروت بازگشتند و نیروهای نظامی و انتظامی برای پراکنده کردن آنان از باتون، خودروهای آب پاش، گاز اشک آور، تیرهای هوایی و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

این نیروها پیش از آغاز درگیری با بلندگو از معترضان خواستند تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز خود را به اَعمال خشونت آمیز از جمله سنگ پراکنی، راه بندان و آتش زدن لاستیک و سطل های زباله تغییر ندهند در غیر این صورت ناچارند مطابق قانون با آنان رفتار کنند.

در این ارتباط قرار است عصر فردا ( دوشنبه ) شورای امنیتی لبنان به ریاست «میشل عون» رییس جمهوری با حضور الیاس بوصعب وزیر دفاع، ریا الحسن وزیر کشور و فرماندهان ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی در کاخ بعبدا در شرق بیروت تشکیل جلسه دهد.

خبرگزاری ملی لبنان با اعلام این خبر، افزود: هدف از این جلسه بررسی تازه ترین وضعیت امنیتی لبنان و ارایه راه حل برای کاهش تنش ها و درگیری ها است.

در درگیری های پنج روز گذشته تاکنون در مرکز بیروت ده ها معترض بازداشت و یک روز پس از ان آزاد و صدها تَن زخمی شده اند.

برچسب‌ها تظاهرات در لبنان فساد اقتصادی مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات در لبنان فساد اقتصادی مطالبات مردمی تظاهرات در لبنان فساد اقتصادی مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله

صهیونیست ها بعد از ناکامی در غزه تلاش دارند از طریق مذاکره با طرف های لبنانی با واسطه گری فرانسه، از فشار نبرد در جبهه شمالی بکاهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل تسنیم، طی روزهای گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود و دو هفته قبل هم نخست وزیر و فرمانده ارتش لبنان در پاریس مهمان امانوئل مکرون بودند.

محور رایزنی های این دو مقام عالی رتبه مذاکره درباره طرحی است که دوماه قبل توسط فرانسوی ها ارائه شده که رسانه ها این طرح را "طرح سه مرحله ای فرانسه" نامیده اند.

 

.

 

در مرحله اول این طرح، آتش بس در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی برقرار می شود، در مرحله دوم هم نیروهای مسلح لبنانی 10 کیلومتر از مرز با فلسطین اشغالی فاصله می گیرند تا نیروهای ارتش لبنان و یونیفل در این مناطق مستقر می شود. در مرحله سوم، مذاکرات میان بیروت و تل آویو برای حل مشکلات مرزی لبنان و اسرائیل آغاز می شود.

دوماه قبل منابع نزدیک به حزب الله این پیشنهاد را رد و  بر توقف حملات در غزه به عنوان پیش شرط پایان درگیری در جبهه جنوب لبنان تاکید کردند، لکن فرانسوی ها با برخی تغییرات در طرح اولیه پیشنهادی، بار دیگر به بیروت بازگشتند.

وعده کمک های مالی بیشتر به ارتش لبنان، عقب نشینی تجیهزات حزب الله (نه نفرات)، کمک به حل مشکلات سیاسی داخلی لبنان و همکاری در زمینه اکتشاف گاز  از جمله مفاد پیشنهاد فرانسه است. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم