Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آخرین به‌ روز رسانی انجام شده توسط «شناسه گذرنامه هنلی» که نمایه‌ای برای ارزشگذاری گذرنامه‌های کشورهای جهان است، نشان می‌دهد که گذرنامۀ آلمان، فنلاند و ایتالیا همچنان در میان قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان قرار دارند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی دارندگان گذرنامه آلمان (با کسب رتبه سوم در شناسه گذرنامه هنلی) می‌توانند بدون دریافت ویزا به ۱۸۹ کشور جهان سفر کنند یا برای انجام سفرهای گردشی و تجاری به محض ورود به کشور مقصد ویزا دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فنلاندی‌ها و ایتالیایی‌ها نیز تنها با یک کشور کمتر در مقایسه با آلمانی‌ها (و کسب رتبه مشترک چهارم در شناسه گذرنامه هنلی)، قادر به سفر به ۱۸۸ کشور، تحت همان شرایط هستند.

دارندگان گذرنامه‌های دانمارک ، لوکزامبورگ و اسپانیا نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی به راحتی و بدون نیاز به طی مراحل پیچیده دریافت ویزا، می‌توانند رهسپار ۱۸۷ کشور جهان شوند.

امکان سفر بدون ویزا یا ویزا در بدو ورود برای شهروندان فرانسه و سوئد نیز در ۱۸۶ کشور جهان فراهم است. گذرنامه این کشورها مشترکا رتبه ۶ شناسه گذرنامه هنلی را دریافت کرده است.

رتبه گذرنامه‌های دیگر اعضای اتحادیه اروپا به شرح زیر است:

رتبه ۷ و سفر بدون ویزا به ۱۸۵ کشور: اتریش، جمهوری ایرلند، هلند، پرتغال، سوئیس

رتبه ۸ و سفر بدون ویزا به ۱۸۴ کشور: بلژیک، یونان، نروژ، بریتانیا

رتبه ۹ و سفر بدون ویزا به ۱۸۳ کشور: استرالیا، جمهوری چک، مالت

رتبه ۱۰ و سفر بدون ویزا به ۱۸۱ کشور: مجارستان، لیتوانی، اسلواکی

در بیانیه مطبوعاتی که همزمان با این به روز رسانی توسط «شناسه گذرنامه هنلی» منتشر شد، آمده است: «کشورهای اروپایی از جمله اتریش، مالت و سوئیس بوضوح نشان دادند که هرچه از محیط تجاری مناسب‌تری برخوردار باشند، بیشتر سعی می‌کنند که قدرت و اعتبار گذرنامه خود را بالا نگه دارند. شاخص‌های احترام به آزادی بیان، آزادی‌های شخصی و آزادی سفر نیز در تقویت اعتبار گذرنامه‌های کشورها نقش مهمی ایفا می‌کند.»

وضعیت گذرنامه ایران

در آخرین به روز رسانی «شناسه گذرنامه هنلی» وضعیت ۱۹۹ گذرنامۀ مختلف همچنین ۲۲۷ مقصد سفر بررسی شده است.

رتبۀ اول این فهرست به گذرنامه ژاپن تعلق گرفته است و شهروندان این کشور بدون نیاز به ویزا می‌توانند به ۱۹۱ کشور سفر کنند.

رتبه آخر این جدول یعنی ۱۰۷ نیز متعلق به افغانستان است و شهروندان آن می‌توانند بدون طی مراحل پیچیده دریافت ویزا به ۲۶ کشور جهان سفر کنند.

گذرنامه ایرانی هم در فاصله کمی با افغانستان، رتبه ۹۸ را به خود اختصاص داده است و شهروندان ایران می‌توانند بدون ویزا به ۴۱ کشور یا منطقه خود مختار جهان سفر کنند.

از این ۴۱ کشور، ۷ کشور در آسیا (کامبوج، منطقه خودمختار ماکائو، مالزی، مالدیو، نپال، سریلانکا، تیمور شرقی)، ۱۶ کشور در آفریقا، ۶ کشور و جزیره در اقیانوسیه، ۲ کشور در منطقه کارائیب، ۳ کشور در آمریکای لاتین و در نهایت ۷ کشور در خاورمیانه قرار دارند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پاسپورت گذرنامه ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه در کمیته بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه، آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح شد که بر اساس آن جایگاه کرمانشاه ۹ پله بین استان‌های دیگر ارتقاء یافته است.

به گزارش ایسنا، عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در اولین کمیته بهود فضای کسب و کار استان در سال ۱۴۰۳، با اشاره به بهبود ۹ پله‌ای جایگاه کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار، گفت: اینکه تنها با دو دهم درصد بهبود شاخص فضای کسب و کار، رتبه استان ۹ پله ارتقاء یافت، بیانگر رقابت تنگاتنگ بین استان‌ها در این خصوص است.

وی ادامه داد: این ارتقاء جایگاه استان زمانی باعث خوشنودی خواهد شد که ادامه‌دار باشد، نه اینکه در فصول آینده جایگاه فعلی را از دست بدهیم.

محمدی بر لزوم همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها برای بهبود شاخص فضای کسب و کار استان تاکید کرد تا بتوانیم جایگاه فعلی را باز هم ارتقاء دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از عواملی که به نظر می‌رسد به کمک بهبود فضای کسب و کار استان آمده را رونق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌ها در فصل پاییز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تامین مالی از بانک‌ها عامل بسیار مهمی در شاخص فضای کسب و کار استان است که چندان هم در اختیار ما نیست، گفت: متاسفانه کرمانشاه استانی کم درآمد است و این پایین بودن منابع بانک‌ها منجر به عدم توانایی در پرداخت تسهیلات می‌شود.

محمدی همچنین بر لزوم هزینه کرد حداقل ۵۰ درصدی منابع بانک‌های کرمانشاه، خصوصا بانک‌های خصوصی در داخل استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آرش میرانی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در این نشست که عصر دیروز(پنجم اردیبهشت) برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح کرد و با بیان اینکه شاخص فضای کسب و کار به صورت فصلی و سالانه توسط اتاق بازرگانی پایش می‌شود، گفت: در این پایش ۷۰ مولفه شامل ۴۲ مولفه آماری و ۲۸ مولفه پیمایشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی آخرین آمار منتشره شاخص فضای کسب و کار را مربوط به پاییز ۱۴۰۲ دانست که کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۹ در جایگاه یازدهم کشور به صورت مشترک با دو استان دیگر قرار گرفته و نسبت به میانگین کشور نیز وضعیت مساعدتری دارد.

میرانی از بهبود جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب و کار نسبت به فصل قبل یعنی تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و عنوان کرد: در تابستان ۱۴۰۲ با عدد شاخص فضای کسب و کار ۶.۱۷ در جایگاه ۲۰ کشور قرار داشتیم و وضعیت کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری نامساعدتر بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق کرمانشاه غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تامین مالی از بانک‌ها و بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین و مقررات را سه عامل مهم مخل فضای کسب و کار در کرمانشاه در فصل پاییز ۱۴۰۲ عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟