Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:42:28 GMT

کتاب «کلیله و دمنه در خورجین» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۴۵۵۹

کتاب «کلیله و دمنه در خورجین» رونمایی شد

بهمن‌ پگاه‌راد نویسنده کتاب کلیله و دمنه در خورجین در آیینی که شامگاه یکشنبه ۲۹ دی ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه داستان‌نویسی را پیش از انقلاب اسلامی در حوزه ادبیات بزرگسال پیگیری می‌کرده است، عنوان کرد: بسیاری از داستان‌هایم در مجله فردوسی چاپ می‌شد؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به ضرورت، به اهمیت ادبیات کودک و نوجوان پی بردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که هم‌اکنون با عنوان روزنامه‌نگار نیز مشغول فعالیت است، ابراز کرد: در بین کارهایم بیشتر به شخصیت های بزرگ ادبی کشورمان علاقه‌مند هستم.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان که آثاری همچون «کتاب های آب‌گرفته»، «کلاس خبرنگاری» و «سعدی رئیس جمهور فرانسه» را در کارنامه دارد، درباره کلیله و دمنه در خورجین گفت: پیشنهاد نگارش این کتاب از سال ۱۳۹۰ به من داده شد.

پگاه‌راد نوشتن درباره برخی شخصیت‌ها را دشوار توصیف و اظهار کرد: متاسفانه درباره برخی شخصیت‌های ادبی  مستندات کمی وجود دارد و شاید یکی از دیگر علل نامکشوف ماندن این شخصیت‌ها بی‌توجهی نویسندگان و عدم تمایل مولفان به جست و جو است.

او با اشاره به اینکه شخصیت‌های ادبی هویت ایران به شمار می‌روند، بیان کرد: نویسندگان می‌توانند با پرداختن به زندگی‌نامه این افراد حس هویت را در کودکان و نوجوانان زنده کنند و خوشبختانه آموزش و پرورش به این موضوع پی برده و تلاش می کند گام هایی در این ارتباط بر دارد.

نویسنده و روزنامه‌نگار شیرازی دلیل نوشتن درباره شخصیت ابوالمعالی نصرالله منشی را تمایل به شناختن ابعاد تازه این شخصیت تاریخی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این آیین کتاب کلیله و دمنه در خورجین را بازگوکننده زندگی فردی دانست که همه ایرانیان با او خاطره دارند.

روح‌الله منوچهری افزود: حتی آنها که با کتاب کمتر خو گرفته‌اند نیز کلیله و دمنه را می شناسند؛ زیرا اکثر ما در این دوران با این اثر خاطره داشتیم.

وی کتاب یادشده را از نظر محتوا از شیوه نگارشی دلنشینی برخوردار دانست و اظهار کرد: کتاب کلیله و دمنه در خورجین از نظر کیفیت چاپ خوش‌دست و مطلوب است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 ادبیات ایران کتابخانه های عمومی استان کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از نمایشگاه کتاب با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب حضور خواهد داشت.

براساس این خبر در غرفه کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان بیش از ۱۰ مربی برتر کانون از سراسر کشور حضور دارند و به کودکان و خانواده‌ها در انتخاب کتاب مشاوره می‌دهند.

کانون زبان ایران نیز با بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر است و مشاوره، تعیین سطح رایگان و تخفیف ویژه کانون زبان ایران در غرفه‌های کانون صورت می‌گیرد.

همچنین مراسم جشن امضا با حضور نویسندگان آثار، اجرای کتاب تئاتر، برگزاری کارگاه‌های مادران، رونمایی از باشگاه صدهزار تایی‌های کانون، رونمایی از نشان باشگاه مخاطبان کانون، اختصاص تخفیف ویژه برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس و اختصاص تخفیف ویژه برای مراکز کانون استان تهران از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

علاوه براین در غرفه کانون سه مراسم رونمایی برای تولیدات جدید کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد که رونمایی از کتاب‌های گروه سنی صفر (کتاب‌های مناسب برای گروه سنی زیر ۴ سال) از جمله این برنامه‌هاست.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/ حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه