Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@16:06:07 GMT

دلایل نوسان قیمت پیاز در بازار

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۴۵۷۸

به گزارش اکوفارس، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به جمع‌آوری پیاز‌ها از زمین‌های کشاورزی،  انتقال به انبار و خرید از سوی برخی سلف‌خران قیمت پیاز با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزود: تا زمانی که پیاز نو وارد بازار نشود قیمت به همین منوال خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از اواخر بهمن با عرضه پیاز از مناطق جنوبی کشور نوسانات بازار مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قیمت هر کیلو پیاز قرمز را ۵ تا ۷ هزار تومان و پیاز زرد را ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اعلام کرد و گفت: هم اکنون در مغازه‌های خرده‌فروشی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود باید به مصرف‌کننده عرضه شود.

کارگر قیمت هر کیلو انار را ۵ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انار دماوندی ۷ هزار تا ۱۳ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ هزار تا ۱۷ هزار تومان، انگور شاهرودی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۲ هزار تا ۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۴ تا ۶ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۸ هزار تا ۱۰ هزار تومان، خرمالوی کرج ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، خرمالوی کن ۸  تا ۱۲ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کیوی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم‌اکنون هر کیلو خیار بته‌ای با نرخ ۴ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه ۳ تا ۶ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۲  تا ۴ هزار تومان، گریپ فروت سفید ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو شیرین ۳  تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، موز ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان، نارنگی بندری ۷ تا ۱۱ هزار تومان، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، نارنگی تانجلو ۳ تا ۵ هزار تومان و هندوانه نو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

او قیمت هر کیلو بادنجان دلمه‌ای را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو بادنجان قلمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، بادنجان گلخانه‌ای ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، ترب سفید ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، ترب سیاه ۱۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، تره فرنگی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، چغندر ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، سیب‌زمینی ترشی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، سیب‌زمینی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان، شلغم ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل تند ریز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و فلفل شیرین ۵ هزار تا ۸ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به قیمت سایر انواع صیفی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار بیان کرد: هم‌اکنون هر کیلو فلفل دلمه سبز با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کدو حلوایی ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۱۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، کاهو رسمی ۲  تا ۳ هزار تومان، کدو مسمایی ۱۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کرفس ۱۰۰۰ تا ۳ هزار تومان، کلم سفید ۱۰۰۰ تا ۲ هزار تومان، کلم قرمز ۱۰۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی انباری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، لوبیا سبز ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو ترش ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۴ هزار تا ۱۳ هزار تومان، نارنج ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و هویج ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

او قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش و قورمه) را ۱۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رکود و آرامش بازار میوه تا شب عید ادامه خواهد داشت

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت انواع میوه و صیفی به جز پیاز نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است اظهار کرد: با توجه به عرضه مطلوب و فراوانی تولید پیش‌بینی می‌شود که روند فعلی قیمت همچنان در بازار استمرار یابد.

کارگر در پایان بازار میوه را آرام توصیف کرد و گفت: با توجه به فراوانی محصولات تغییری در بحث قیمت نداریم ضمن آن که طبق روال همه ساله تا چند روز مانده به شب عید بازار میوه در رکود و آرامش به سر می‌برد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان

هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان

هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان

هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم قهوه‌ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان

هرکیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو …) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲ هزار تومان

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید