Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریدن پلک‌ها و لرزش آنی آن‌ها یکی از عارضه‌های چشمی است که برای افراد اتفاق می‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پریدن پلک چشم می‌تواند فوق‌العاده آزار دهنده و دیوانه کننده باشد. اما خوشبختانه پریدن چشم معمولا دردناک نیست و به ندرت نگران کننده خواهد بود.

در واقع علت آن تحریک بیش از حد عضلات چشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحریک بیش از حد منجر به انقباض غیر ارادی عضلات که نشان دهنده کشش‌های کوچک و یا حرکات غیر ارادی اندام‌ها در چشم شماست، می‌شود. در اینجا آنچه شما نیاز دارید در مورد پرش پلک چشم بدانید و آنچه شما می‌توانید انجام دهید تا آن را رفع کنید را توضیح می‌دهیم.

عارضه‌ای شایع و خوش خیم است

دکتر محمود ممبری، متخصص داخلی و بیماری‌های عفونی در رابطه با علائم پریدگی چشم، گفت: این عارضه معمولاً شایع و خوش خیم است که اکثر افراد ‌درطول مدت زندگی چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند.

او افزود: مدت زمان تظاهر این وضعیت کوتاه بوده و بدون نیاز به لحاظ نمودن تدابیر درمانی خاصی برطرف می‌شود.

خستگی چشم، مهم ترین دلیل

این پزشک تصریح کرد: عواملی مثل خستگی و کار مداوم بی‌وقفه، کم خوابی، مصرف مفرط مواد حاوی کافئین و اضطراب و استرس می‌توانند به ایجاد حالت پرش چشم منتهی شوند، همچنین در افرادی که دچار خستگی چشم هستند، پرش مکرر پلکی به وفور دیده می‌شود.

ممبری با تاکید بر اینکه در موارد ‌حادی که پرش پلک‌ها به مدت طولانی تداوم پیدا کند و برای فرد آزاردهنده باشد، انجام تدابیر درمانی لازم خواهد بود، توضیح داد: فرآیندی مانند تزریقات برای فلج ساختن عضلات درگیر که در فواصل زمانی سه ماهه صورت می‌پذیرد و یا انجام اعمال جراحی به منظور خارج کردن عضلات در چشم مبتلا، از دیگر تدابیری است که در موارد مقتضی بعد از ارزیابی‌های لازم توسط متخصص و در صورت ادامه پرش پلک‌ها صورت می‌گیرد.

اصلاح سبک زندگی

این پزشک در پاسخ این پرسش که چه دستورالعملی در رابطه با پرش‌های عصبی پیشنهاد می‌کنید، گفت: معمولاً اصلاح سبک زندگی و تنظیم الگوی خواب و استراحت و پرهیز از مواجه با تنش و استرس می‌تواند از بروز پرش پلک‌ها جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرس جراحی چای سبک زندگی دکتر خبرگزاری برنا پرش چشم پزشک داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!

تین نیوز

طی روزهای اخیر مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و کد پستی ملک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، روز گذشته ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی های مسکن دو پلتفرم دیوار و شیپور خبر داد و اعلام کرد بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می کنند.

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن گفت: عده ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم ها اقدام به انتشار آگهی های جعلی مسکن می کردند که این روند موجب به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت سازی انجام می شود؛ زین پس اگر املاکی می خواهد در این پلتفرم های خانه یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی ها و پلتفرم ها ارسال شد اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم اکنون پس از یک سال بنا شد، دو پلتفرم دیوار و شیپور مسدود شود تا روند آگهی های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکوهای آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه های امنیتی از دسترس خارج می شوند.

آگهی های مسکن در دو پلتفرم شیپور و دیوار حذف می شود؟

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور، اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می کنند.

وی با بیان این که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت سازی انجام می شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

وی با تاکید بر این که املاکی که قرار است آگهی شود باید در سامانه املاک و اسکان باشند، تاکید کرد: اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه های امنیتی مسدود خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور