Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنرانی سالانه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) در مورد تغییرات در قانون اساسی، منجر به استعفای دولت این کشور و گمانه زنی‌ها در مورد آینده سیاسی آن و نیز شخص «پوتین» شد.
اعضای دولت و «دیمیتری مدودف»، نخست وزیر روسیه ساعاتی پس از سخنرانی سالانه پوتین در هفته گذشته و تاکیدش بر تغییر موادی از قانون اساسی با هدف افزایش اختیارات نخست وزیر و اعضای کابینه، با اعلام این که استعفایشان با هدف تسهیل در پیشبرد اصلاحیه‌های پیشنهادی برای قانون اساسی بوده، از سمت خود کناره گیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مدودف» که از سال ۲۰۱۲ تاکنون در عرصه سیاسی روسیه حضور دارد، بلافاصله پس از استعفا از سوی «پوتین» به سمت معاون رئیس جمهور در امور دفاعی و امنیتی انتخاب شد و «میخائیل میشوستین»، رئیس دفتر امور مالیاتی این کشور از سوی «روسیه واحد»، حزب حاکم روسیه، به عنوان نخست وزیر معرفی شد.
پیش از این «ویاچیسلف والادین»، رئیس دومای روسیه اعلام کرده بود همه نمایندگان دوما با انتخاب «میخائیل میشوستین»، به عنوان نخست وزیر روسیه موافقت کردند و هیچ رای مخالفی در این میان وجود نداشت.
«میشوستین»، تکنوکراتی که از سال ۲۰۱۰ رئیس سازمان خدمات مالیات فدرال روسیه بوده و پیشینه سیاسی ندارد، از سال ۱۹۹۸ فعالیت دولتی خود را با کار در سازمان خدمات مالیاتی فدرال روسیه آغاز کرد، اما در حوزه مالیاتی توانسته با اعمال نظارت بر هرگونه معامله‎ای، فرار مالیاتی را کاهش دهد.
وی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ با کناره گیری از فعالیت‌های دولتی وارد عرصه فعالیت‌های اقتصادی خصوصی شد.   اما تغییرات پیشنهادی پوتین برای قانون اساسی چه هستند؟
۱. تنها آن دسته از قوانین بین المللی در روسیه اجرا می‌شوند که مغایرتی با قانون اساسی نداشته و حقوق و آزادی‌های مردم را محدود نکنند.
۲. شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی از داشتن تابعیت خارجی یا حق زندگی دائمی در کشور دیگر محروم می‌شوند، ضمن اینکه رئیس جمهور می‌بایست ۲۵ سال پیش از انتخاب را در روسیه به سر برده باشد.
۳. عدم حضور یک فرد برای دوره‌های متوالی در سمت ریاست جمهوری.
۴. انتخاب نخست وزیر و وزرا توسط دوما.
۵. گسترش نقش شورای ایالتی به عنوان یک نهاد مشورتی.
۶. استقلال قضات.
گمانه زنی‌های متعددی در مورد انگیزه «پوتین» از این تغییرات مطرح می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند نارضایتی از عملکرد دولت باشد. بر این اساس به نظر می‌رسد «ولادیمیر پوتین» با این اقدام از موازی کاری میان رئیس جمهور و نخست وزیری جلوگیری کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه تغییرات در قانون اساسی دیمیتری مدودف میخائیل میشوستین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی