Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برگزاری سوگواره یاس نبوی، برنامه ویژه ایام فاطمیه است که در کنار آن برنامه پیوست اجتماعی با عنوان تبرکات فاطمیه برپا می‌شود. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ولی‌الله روان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ایام‌ فاطمیه اظهار داشت: برگزاری سوگواره یاس نبوی برنامه ویژه ایام فاطمیه است و به تأسی از مقام معظم رهبری بیشتر در دهه دوم فاطمیه این برنامه‌ها اجرا می‌شود که برنامه پیوست اجتماعی را نیز با خود به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برنامه پیوست اجتماعی در واقع مرتبط با بحث تبرکات فاطمیه است که با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با محوریت امامزاده‌ها، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه،  توجه به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر، ترویج فرهنگ صدقه به نیابت از اهل‌بیت(ع) و تقویت رابطه عاطفی با اهل‌بیت(ع) به‌وسیله انفاق در بقاع متبرکه ایفای نقش می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف پیوست اجتماعی با عنوان تبرکات فاطمیه برای تقویت رابطه عاطفی با اهل‌بیت(ع) به‌وسیله انفاق صورت می‌گیرد، افزود: این امر بیشتر ناظر به آیه «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِینًا وَیَتِیماً وَأَسِیرا» است که سیره و منش اهل‌بیت(ع) را در بحث چگونگی انفاق مقابل افراد مسکین و افراد نیازمند نشان می‌دهد، علاوه بر این در راستای خدمت به محرومان و انفاق به نیابت از اهل‌بیت(ع)، قرار است که بسته‌های ضروری مواد غذایی برای یک ماه در قالب یک سبد غذایی به نام تبرکات فاطمی در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر تصمیم داریم که بقاع متبرکه را براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به قطب فرهنگی تبدیل کنیم و از مبلغان اعزامی قم برای ترویج مباحث فاطمیه و سیره حضرت زهرا(ع) در تبلیغ استفاده می‌شود.

«سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه استان سمنان برپا می‌شودسوگواره یاس نبوی در 25 بقعه شاخص کرمانشاه برگزار می‌شودسوگواره یاس نبوی در 40 بقعه متبرکه استان گلستان برگزار می‌شود

روان با اشاره به پیوست اجتماعی تبرکات فاطمی گفت: پیش‌بینی‌ شده حداقل هر امامزاده 18 بسته غذایی به تعداد سال‌های عمر حضرت زهرا(ع) تهیه و توزیع کنند و در کنار آن استفاده از ظرفیت خیرین، دستگاه‌های مرتبط با این موضوع ازجمله کمیته امداد، بهزیستی، گروه‌های جهادی، مؤسسات خیریه و غیره با حفظ کرامت نیازمندان رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: روز 9 بهمن و مطابق با شهادت حضرت زهرا (ع) ویژه‌برنامه با حضور هیئت مذهبی در بقاع شاخص برگزار می‌شود و برنامه‌ها با اقامه نماز ظهر و عصر خاتمه پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به‌ویژه برنامه‌های خاص بانوان، کودک و نوجوانان، بیان کرد: عصر روز شهادت حضرت زهرا(ع) همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان برقرار است و دو ساعت مانده به مغرب در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران، حوزه علمیه و مجموعه مردم‌نهاد در حوزه زنان این برنامه‌ها انجام می‌شود. علاوه بر این، خیمه‌های معرفت در ایام فاطمیه برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و شرعی برپا می‌شود و این غرفه‌ها برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/169/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان» انجام شد.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محله دستگرد یکی از محله‌های هنرمندپرور شهر اصفهان است که هنرمندان و فرهیختگان این محله نه‌تنها در منطقه ۱۳، بلکه در کل شهر، استان و حتی کشور شهرت دارند.

وی افزود: در میان این هنرمندان، شاعران گرانقدری در این محله زیسته‌اند که کلام و اشعار ظریف و دل‌نشینی دارند.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم تا به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان محله» که با حضور هنرمندان و شاعران استانی در فرهنگسرای دستگرد برگزار شد، با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شاعران درگذشته همچون مرحوم انواری و مرحوم وحید دستجردی، از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد تجلیل کنیم که این برنامه با حضور شهروندان و هنرمندان برگزار شد.

کد خبر 748477

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان