Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان مازندران بر برنامه ریزی بهنگام ومدبرانه درجهت کاهش تخلفات انتخاباتی تاکید کرد. تاریخ انتشار: 08:46 - 30 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۱۲۸

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، جلسه ستاد پیشگیری ورسیدگی به جرائم انتخاباتی استان مازندران، با حضور مقامات قضائی وانتظامی وفرمانده نیروی انتظامی استان واعضا ستاد به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان دراین جلسه بااشاره به این جمله مقام معظم رهبری که "رای مردم حق الناس است" گفت: ایشان زیباترین ودقیق‌ترین تعبیررادراین مورد بیان کردند وهمه ما مکلفیم به عنوان مسئول، حق الناس راازدوجهت هم برای نامزد‌ها وهم برای رای دهندگان رعایت کنیم وبابرنامه ریزی بهنگام ومدیریت مدبرانه ودقیق درجهت کاهش تخلفات انتخاباتی گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری برمدیریت درست فضای مجازی نیز تاکید کرد وگفت: تاثیر فضای مجازی بر حوزه سیاسی و به‌ویژه عرصه انتخابات این روز‌ها انکارناپذیر است و بدیهی است فضای مجازی در کنار اثرات مثبتی که دارد، می‎تواند آسیب‌هایی را متوجه این حوزه کند.

عالی‌ترین مقام قضائی استان تصریح کرد: با در نظر گرفتن ملاحظاتی می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی در پرشور کردن فضای انتخابات بهره گرفت، اما رصد دقیق و به‌موقع و کنترل این فضا از سوی متولیان امر و به‌ویژه فرمانداران و بخشداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از شروع تبلیغات پیش از موعد نامزد‌ها با رصد و پایش فعالیت‌های انتخاباتی

رئیس کل دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ پرونده انتخاباتی دراستان تشکیل شده است، اما تمامی عوامل برگزاری انتخابات تلاش خود را به کار گرفته تا با بهره‌گیری از نیروی انسانی متعهد، کارآمد و بی‌طرف از شکل‌گیری هرگونه تخلف ودرپی آن تشکیل پرونده و یا جانبداری له یا علیه کاندیدایی جلوگیری شود.

شایان ذکراست دستورکاراین جلسه، پیگیری مصوبات جلسه گذشته ستاد مرکزی پیشگیری ازجرائم انتخاباتی، ارائه گزارش ازسوی اعضا ستاد استانی درخصوص وضعیت فعالیت‌های انتخاباتی دراستان بویژه درراستای مجموعه تدابیر واقدامات پیشگیرانه ومقابله با جرائم وتخلفات انتخاباتی وارائه گزارش ازسوی پلیس فتا، فرماندهی انتظامی استان واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان درخصوص فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی بوده است.

همچنین دراین جلسه، وظایف اعضای ستاد ودیگر دستگاه‌ها وسازمان‌ها درراستای بند "ب" مجموعه تدابیر واقدامات پیشگیرانه و مقابله باجرائم وتخلفات انتخاباتی تعیین و تشریح شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت

آفتاب‌‌نیوز :

با حضور وزراى دادگسترى، ارتباطات و فناورى اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضاى کمیسیون حقوقى و قضایی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

در حالی که از زمان روی کار آمدن دولت رئیسی، فیلترینگ گسترده، قطع اینترنت و کندی سرعت آن، موجب نارضایتی مردم شده است، خبرگزاری فارس نوشته است: این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکو‌های بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت براى تصویب نهایی به مجلس شوراى اسلامی ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد