Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:00:09 GMT

اولین ایستگاه سنجش گرد و غبار در گلستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۶۰۶۰

اولین ایستگاه سنجش گرد و غبار در گلستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر یکشنبه همزمان با ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک و در راستای اجرای شعار امسال روز هوای پاک «هوای پاک، اقدام و عمل» اولین ایستگاه سنجش گرد و غبار استان گلستان با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست، مدیرکل هواشناسی جمعی از مسئولان شهرستانی در ایستگاه سینوپنتیک سایت هواشناسی شهر اینچه برون افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایستگاه سنجش گرد و غبار قابلیت سنجش ذرات ۲.۵ pm و pm۱۰ را دارا و همچنین امکان ارسال این پارامتر های اندازه گیری شده را به صورت آنلاین و ساعتی دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در مراسم افتتاح این ایستگاه اظهارکرد: در راستای اجرای شعار امسال روز ملی هوای پاک با عنوان «هوای پاک، اقدام و عمل» و همچنین اجرای برنامه های پیشگیری مدیریت بحران های محیط زیستی در استان گلستان، اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان با انجام مطالعات گسترده و شناسایی کانون های احتمالی ریزگردها در استان اقدام به انتخاب بهترین مکان جهت نصب سیستم های سنجش گرد و غبار در مناطق مستعد این پدیده در استان کرد.

محمدرضا کنعانی افزود: با توجه به پتانسیل بالقوه کانون های گرد و غبار و ریزگردها در کشور ترکمنستان و دشت های شمالی استان گلستان که به عنوان یک تهدید جدی به خصوص در سالیان اخیر در منطقه ایجاد شده است با پیگیری های صورت گرفته توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان تجهیزات به روز این ایستگاه از طریق سازمان حفاظت محیط زیست خریداری و با توجه به اهمیت کسب این داده ها در جهت پیش بینی های مورد نیاز بر اساس تفاهم نامه فی مابین با اداره کل هواشناسی گلستان این دستگاه ها در ایستگاه سینوپنتیک سایت هواشناسی شهر اینچه برون نصب و به بهره برداری رسید.

کد خبر 4830112

منبع: مهر

کلیدواژه: گنبدکاووس اینچه برون اداره کل محیط زیست گلستان قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد بوشهر سیل سیستان و بلوچستان ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق