Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی رسانه‌ها از بازداشت یک روزنامه‌نگار آمریکایی خبر دادند که صحنه‌هایی از تظاهرات لبنان را برای یک روزنامه صهیونیستی فرستاده بود.

قدس آنلاین؛ نیروهای امنیتی لبنان یک روزنامه‌نگار آمریکایی که صحنه‌هایی از تظاهرات بیروت را برای روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» مخابره کرده بود، بازداشت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، سایت اینترنتی هاآرتص یکشنبه (دیروز) از طریق پخش زنده فیسبوک، صحنه‌های مستقیمی از درگیری‌ها در اطراف پارلمان لبنان میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی پخش کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجروح شدن ۱۴۵ نفر دیگر در تظاهرات بیروت

یکشنبه شب (دیشب) نیز بیروت شاهد درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی بود.

بر اساس گزارش القدس العربی، تظاهرات‌کنندگان اقدام به پرتاب سنگ، ترقه و مانند آن به سمت نیروهای امنیتی کردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و آب فشار قوی استفاده کردند.

بنا به این گزارش، پلیس مبارزه با شورش به محل تجمع معترضان در مسیر منتهی به مقر پارلمان در میدان «الشهدا» بیروت اعزام شد. معترضان شعارهایی مانند «الثوره، الثوره» (انقلاب، انقلاب) سر می‌دادند و سنگ و مانند آن پرتاب می‌کردند.

صلیب سرخ لبنان از زخمی شدن ۱۴۵ نفر و انتقال ۴۵ نفر آنها به بیمارستان خبر داد. نیروهای امنیت داخلی لبنان از تظاهرات‌کنندگان درخواست کرد مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات را حفظ کنند و از آسیب زدن به املاک عمومی و خصوص دوری کنند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان پس از این تنش‌ها به برگزاری نشستی امنیتی با حضور وزیر دفاع و کشور فراخوانده است.

در درگیری‌های شدید شنبه شب نیز ۲۲۰ معترض، زخمی و تعدادی از آنها به بیمارستان منتقل شدند. تظاهرات در لبنان که از بیست و پنجم مهر آغاز شده، مدتی آرام گرفته بود اما از هفته قبل دوباره تشدید شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعتراضات در لبنان اعتراضات لبنان بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه

رئیس جمهور فرانسه که حمایت‌های یکجانبه وی از رژیم صهیونیستی زبانزد است، اعتراضات علیه جنگ غزه که اخیرا در دانشگاه‌های این کشور هم به شدت در حال گسترش است را شدیدا مورد انتقاد قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از شرکت کنندگان در تظاهرات دانشجویی علیه جنگ غزه به شدت انتقاد کرده و آنها را به رفتارهای یهودی ستیزانه متهم کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه‌های La Provence و La Tribune Dimanche گفت می‌داند که جنگ مردم را شوکه می‌کند، "اما جلوگیری از بحث هرگز به حل یک درگیری کمک نکرده است." ماکرون تظاهرکنندگان در دانشگاه‌های فرانسه را متهم کرد که از دسترسی دانشجویان یهودی به دانشگاه‌هایشان ممانعت می کنند. ماکرون معترضان را محکوم کرد که سعی کردند "با خشونت و محاصره" از منافع خود دفاع کنند.

روز جمعه، پلیس تحصن تظاهرکنندگان علیه جنگ غزه در سالن ورودی دانشگاه نخبگان پاریس را شکست. به دلیل این اعتراضات دانشگاه به طور موقت فعالیت خود را به عملیات آنلاین تغییر داد و بیشتر ساختمان ها بسته ماندند. همچنین از زمان طوفان الاقصی جنبش مقاومت فلسطین حماس علیه رژِیم صهیونیستی در 7 اکتبر و متعاقب آن آغاز جنگ غزه، تظاهرات مکرر ضد اسرائیلی در دانشگاه های دیگر فرانسه برگزار شده است و پلیس چندین بار وارد عمل شد.

تظاهرات علیه جنگ غزه به ویژه همچنین در ایالات متحده آمریکا گسترش یافته و در این کشور اعتراضات اکنون تقریباً در تمام شهرهای بزرگ دانشگاهی در حال برگزاری است. دانشجویان در بسیاری از نقاط کمپ های اعتراضی برپا کرده اند. شرکت کنندگان از دانشگاه های خود، از جمله، می خواهند که به روابط خود با اسرائیل و شرکت هایی که از اسرائیل حمایت می کنند، پایان دهند. بر اساس گزارش رسانه ها، در حال حاضر بیش از 2000 نفر در سراسر ایالات متحده در ارتباط با اعتراضات دستگیر شده اند.

اعتراضت مشابهی هم در شهرهای اروپایی برگزار شده و دانشگاه ها با اعتراضات دانشجویی برخورد متفاوتی دارند. در دانشگاه لوزان (UNIL) در سوئیس هم صدها نفر در تظاهرات روز شنبه علیه جنگ غزه شرکت کردند. آنها همبستگی خود را با گروهی از دانشجویان اعلام کردند که به گزارش خبرگزاری کیستون-SDA، از روز پنجشنبه سالن ورودی ساختمان دانشگاه را اشغال کرده‌اند. این گروه خواستار تحریم موسسات دانشگاهی اسرائیل و آتش بس فوری در نوار غزه است. در تظاهرات روز شنبه شعارهایی مانند «غزه، یونیل با توست» و «مرگ بر آپارتاید اسرائیل» سر داده شد. ریاست دانشگاه تاکنون بر گفت و گو با معترضان تکیه کرده است. قرار است روز دوشنبه نیز نشست دیگری میان فعالان و مدیریت دانشگاه برگزار شود.

همچنین اخیراً اعتراضات طرفدار فلسطین در دانشگاه هومبولت برلین برگزار شده است.

نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردناعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شداعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک