Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خود با اصحاب رسانه، به خانواده قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی تسلیت گفت و با آنها همدردی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجه گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سیدعباس موسوی در نشست هفتگی خود که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اوکراینی گفت: مراتب تسلیت و همدردی خود را با هموطنانمان از سوی وزارت امور خارجه ابراز می‌کنم و با خانواده‌های قربانیان حادثه در اوکراین همدردی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظریف قرار بود این روزها برای شرکت در نشست داووس به سوئیس برود ولی با وجود دعوت رسمی از ایشان برنامه را برهم زدند و این سفر انجام نمی‌شود.

 سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: هفته آینده رئیس دومای روسیه به کشور سفر می‌کند و با مقامات ذی‌ربط رایزنی خواهد کرد. وزیر خارجه ونزوئلا نیز وارد کشور شدند و امروز با ظریف دیدار می‌کنند.

سید عباس موسوی در خصوص سفر ظریف به هند گفت: این سفر پربار و موفق و محل خوبی برای ابراز دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه بود. دیدارهای مختلفی با مقامات آسیایی انجام و رایزنی‌هایی درباره برجام انجام شد.

رئیس پیشین اداره دیپلماسی رسانه‌ای افزود: ظریف حدود 20 تماس تلفنی با مقامات مختلف درباره شهادت سردار سلیمانی و حادثه سقوط هواپیما گرفتند و طی آن‌ها بر موضع جمهوری اسلامی ایران تأکید شد.

وی درباره ادامه برجام و تصمیم اروپا برای فعال کردن مکانیسم ماشه تأکید کرد: ما در برجام حضور داریم و تصمیمات خود را تعدیل کردیم. اینکه ما یک‌طرفه در برجام هستیم صحیح نیست. آخرین گام کاهش تعهدات را برداشتیم و ادعاهای اروپا درباره تخطی ایران از برجام فاقد وجاهت حقوقی است.

در حال بروز رسانی ...

انتهای پیام/4106/4033/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه نشست سخنگو هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که ناتو مستقیماً مسئول درگیری اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی دبیر کل ناتو تاکید کرد که اظهارات دبیر کل ناتو صحت ندارد و چیزی جز شایعه نیست.

وانگ تاکید کرد که چین بحران اوکراین را آغاز نکرده و مسئولیت ناتو در قبال آن غیرقابل تغییر است.

وی افزود که ناتو باید در مورد نقش خود در جنگ اوکراین تأمل کند، دست از سرزنش دیگران بردارد و اقدام عملی برای پیشبرد راه حل سیاسی را در پیش بگیرد.

دبیر کل ناتو دیروز پکن را متهم کرد که از تولید تسلیحات نظامی روسیه از طریق صادرات قطعات با کاربرد دوگانه به این کشور حمایت می کند.

استولتنبرگ گفت: چین می گوید خواهان روابط خوب با غرب است و در عین حال همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می دهد.

کد خبر 6089242

دیگر خبرها

  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم