Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@23:56:10 GMT

زمینه‌های مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۰۷۵

زمینه‌های مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود

گروه اجتماعی ــ فرماندار شهرستان یزد گفت: زمینه‌های مشارکت حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی رسانه‌ها انجام شود.

به گزارش ایکنا از یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار شهرستان یزد، روز گذشته، 29 دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اتباع خارجی چه به صورت مجاز و چه غیرمجاز یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرمانداری اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اما این دغدغه از ‌‌سال‌‌های گذشته وجود داشته و ساماندهی آن قطعاً نیاز به زمان زیادی دارد.

رستگاری نظارت بیشتر بر فعالیت اتباع خارجی در گلخانه‌‌ها و کوره‌‌های آجرپزی و همچنین ضایعات فروشی‌‌های شهرستان را از جمله اقداماتی دانست که در این راستا در حال انجام است و گفت: جابجایی ضایعات فروشی‌‌های یزد به بیرون شهر با واگذاری زمینی در مجاورت کارخانه کمپوست یزد در دستور کار قرار دارد.

فرماندار یزد از برگزاری جلسات مردمی به صورت هفتگی در شهرستان خبر داد و افزود: در قالب نشست‌های هفتگی در محلات مختلف در روزهای چهارشنبه در مساجد با مردم دیدار و به صورت مستقیم مشکلات مطرح و در راستای رفع آن اقدام می‌شود.

رستگاری با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: برگزاری انتخابات بر اساس زمانبندی مشخص شده و رعایت مر قانون در اولویت فرمانداری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در جلساتی نیز شعبه‎‎های اخذ رای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر نهایی شده افزود: امیدواریم در انتخابات مجلس یازدهم که دوم اسفندماه برگزار می شود، شاهد حضور حداکثری مردم در این انتخابات باشیم.

فرماندار یزد با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان گفت: بیش از 65 پروژه شاخص در شهرستان وجود دارد که از 30 تا 80 درصد پیشرفت دارد و 20 پروژه شاخص که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به 60 میلیارد اعتبار نیاز است که امیدواریم تا پایان سال 1399 یا 1400 به اتمام برسد.

رستگاری با اشاره به ساماندهی مسیل شهر یزد نیز اظهار کرد: 400 متر از این مسیل پاک سازی شده است ولی برای تداوم این عملیات در حال طراحی مناسب هستیم .

فرماندار یزد با اشاره به ایام الله دهه فجر، مهمترین پروژه‌ها را افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی شهر یزد، یک باب کتابخانه در شهر حمیدیا، طرح اصلاح هندسی تقاطع شهدای محراب و فاز اول میدان سردار شهسید سلیمانی اعلام کرد.

محمدصادق فلاح، مدیرعامل شهرک صنعتی یزد نیز در این نشست گفت: 827 واحد صعتی در این شهرک مستقر است که از این تعداد 549 واحد فعال و مابقی در حال ساخت و ساز و نصب ماشین آلات هستند.

حسین فلاح مدیرعامل شرکت وطن گستر تمدن پویا نیز در این نشست از فعالیت این مرکز در سه حوزه خبر داد و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

سعید زارع، جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: 31 کارگروه ویژه دهه فجر در استان تشکیل شده و تعدادی هم در حال شکل گیری است.

وی انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری و جهاد و مقاومت را شعار دهه فجر امسال اعلام کرد و گفت: در دهه فجر امسال برنامه‌های متعددی پیش بینی شده و در روز 22 بهمن همزمان با چهلمین روز شهادت سردار سلمیانی برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب معنا و نور است و باید با همین ویژگی ادامه و به دست امام زمان (عج) برسد .

وی علم و بصیرت، مبارزه با استکبار و گناه، صبر و استقامت را عوامل پیروزی و رشد انقلاب دانست و بر اولویت آنها در اقدامات تاکید کرد.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد فرماندار یزد نشست خبری دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست امروز (پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، گفت : این انتخابات با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیدا‌های دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیدا‌ها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیند‌های انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم‌ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست