Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقصود حسینی پیرکوهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون حدود هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بابت خرید کود به منظور تغذیه و نگهداری باغ های چای به ۶۰۰  چایکار پرداخت شده و این روند کماکان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: کشاورزان بعد از تشکیل پرونده در اداره چای و با ضامن شدن برای یکدیگر بصورت زنجیره ای می توانند تسهیلات کم بهره دریافت کنند که این وام ظرف حدود یک هفته به آنان  پرداخت می شود و باز پرداخت آن هم از بهای برگ سبز تحویلی چایکاران در فصل برداشت در بهار سال آینده  کسر خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تسهیلات به زراعی هم که برای هرس باغهای چای به ازای هر هکتار باغ یکصد میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای احیا و آباد کردن باغ های رها شده هم برای هر هکتار ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود که تا کنون حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال فقط برای هرس و احیا به چایکاران سیاهکلی پرداخت شده است.

وی با اشاره به  پرداخت تسهیلات در حوزه ماشین آلات و ادوات به چایکاران گفت :برای خرید موتور هرس ، موتور چایچینی ، پمپ آب و سایر ادوات هم چایکاران بعد از معرفی به بانک می توانند تا سقف ۵۰ میلیون ریال بدون ضامن تسهیلات دریافت کنند که تا کنون چایکاران سیاهکلی در این حوزه از سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره کم بهره مند شدند.

رییس اداره چای شهرستان سیاهکل با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰تن چای خشک در سال زراعی گذشته در این شهرستان تولید شده است خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۸ چایکاران سیاهکلی پنج هزار و ۹۰۰ تن برگ سبز به کارخانه های چایسازی این شهرستان تحویل داده اند که ارزش ریالی آن ۱۵۸ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال بوده است که چایکاران این شهرستان تمامی طلب خود را دریافت کرده اند .

شهرستان سیاهکل با  ۴۷هزار نفر جمعیت دارای ۱۶۰۰ هکتار باغ چای و حدود چهار هزار و ۲۰۰ چایکار است.

برچسب‌ها سازمان چای کشور سیاهکل تسهیلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان چای کشور سیاهکل تسهیلات سازمان چای کشور سیاهکل تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل