Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب گفت: دستگاه شرکت حفاری زرین راد دریاب هیچ گونه محدودیتی برای کار کردن در معادن مختلف ندارد و قابلیت کار در معادن مس ،آهن، طلا سرب ، روی، منیزیم و ….را دارد . به گزارش امتداد ،علی شریف آبادی مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب درگفتگو با خبرایران […]

امتداد :مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب گفت: دستگاه شرکت حفاری زرین راد دریاب هیچ گونه محدودیتی برای کار کردن در معادن مختلف ندارد و قابلیت کار در معادن مس ،آهن، طلا سرب ، روی، منیزیم و ….

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

را دارد .

به گزارش امتداد ،علی شریف آبادی مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب درگفتگو با خبرایران اظهارداشت: دستگاه شرکت حفاری زرین راد دریاب ، دستگاهی برای حفاری و اکتشاف معادن مختلف در کشوراست.

وی تصریح کرد: به طور کلی اکتشاف معادن به دو روش مغزه گیری و RC انجام می شود. در روش مغزی نمونه به شکل استوانه ای وسالم از زمین به دست می آید ، در روش دیگر RC محصول نهایی و برداشت شده از زمین به شکل پودر از زمین برداشت می شود.

شریف آبادی در خصوص تفاوت این دو روش هم تاکید کرد: تفاوت این دو در سرعت اکتشاف است ، به این صورت که در روش مغزی، حفاری هر دستگاه ۴۰۰ تا ۵۰۰ مترحفاری است، اما درروش RC که در جهان متداول است ، سرعت اکتشاف را ۸ تا ۱۰ برابر نسبت بالاترمی برد.

وی افزود: یکی از مزیت های این دستگاه این است که می تواند ۴ تا ۵ هزار متر درماه اکتشاف و حفاری تحویل دهد. داشتن کمپرسو و لوسترهای خیلی قدرتمند مزیت دستگاه است که در زمان برخورد به لایه های آبدار زمین نمونه خشک را از زمین برداشت کرده و با عبور از داخل لایه های مختلف زمین ، حتی آب نمونه خشک را در اختیار زمین شناس قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب ادامه داد: ما این دستکاه را از کشور آفریقای جنوبی وارد کردیم و تنها دستگاه موجود در داخل کشور با این ابعاد و حجم قدرت در حفاری است که قدرت کار در همه نوع معدن را دارد. البته نمونه های کوچکتر آن نیز وجود دارد ، ولی به دلیل نداشتن فشار هوا قادر به اخذ نمونه خشک نیست. ولی محصولی که ما داریم قادر است حتی با وجود آب های زیر زمینی و عبور ازآنها خشک نمونه را خشک تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از وارد کردن این دستگاه ازآفریقای جنوبی ما تلاش کردیم اپراتوراین دستگاه را در مرحله اول آموزش دهیم ، مواردی که قطعات پر مصرف را از وابستگی خارج کنیم و تولید داخلی آن را انجام دهیم.

شریف آبادی ابرازداشت: در شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی که همه امروز دررآن درگیر هستیم، به دلیل سرمایه گذاری سیستم قدرتمند بالا، کمپرسوها، تجهیزات درون چاهی ، سر مته ها و لوستر و همچنین متریال بالایی که دستگاه ساخته شده است، هزینه وارد کردن آن گران تمام شده و سرمایه گذاری بالایی را می طلبد. به همین دلیل لزوم سرمایه گذاری خوبی را دراین بخش نیاز دارد.

وی تاکیدکرد: دستگاه ما برای کار فرمایان و سرمایه گذاران سدآوری خوبی دارد. به این دلیل که زمان پروژه ها و اکتشاف را کوتاه کرده و ارزش افزوده بالایی داشته و هزینه پروژه را کاهش می دهد .این برای سرمایه گذار خیلی به صرفه است.

مدیرعامل شرکت حفاری زرین راد دریاب با اشاره به اینکه دراکثرنقاط و معادن کشور فعالیت داشته اند، عنوان داشت: ما تاکنن برای ایمیدر، پروژه عملیات حفاری اکتشافی به روش RC (پودری) در معدن مس میدوک ، پروژه عملیات حفاری اکتشافی به روش RC (پودری ) در معدن مس سیه کمر میانه ، پروژه عملیات حفاری اکتشافی به روش RC (پودری ) در معدن سرب و روی مهدی آباد، پروژه عملیات حفاری اکتشافی به روش RC (پودری ) در معدن منگنز چاه شور مروست ، پروژه عملیات حفاری اکتشافی به روش RC (پودری ) در معدن طلای زرشوران و… فعالیت اکتشافی موفق داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه امروز این دستگاه پروژه حفاری سیمان خوزستان مشغول به فعالیت است، اضافه کرد: این دستگاه هیچ گونه محدودیتی برای کار کردن در معادن ندارد و قابلیت کار در معادن مس ،آهن، طلا سرب ، روی، منیزیم و ….را دارد و به شکل مستقیم برای ۱۵ نفر اشتغال زایی دارد . ضمن اینکه روش RC تازه در ایران برای اکتشفا مورد استفاده قرار می گیرد و اگر پروژه های بالایی برای سفارش ما داشته باشیم می توانیم افراد زیادی را برای اشتغال زایی مورد استفاده قرار دهیم.

شریف آبادی در خصوص اکتشاف آب نیز گفت: با توجه به اینکه تا عمق ۴۰۰ متر دستگاه قابلیت حفاری و نمونه برداری دارد . بهترین شناسایی برای عمق رگه های آب های زیر زمین توسط دستگاه انجام می شود، خود دستگاه زمان حفاری آب به زمین تزریق نمی کند . چون با هوا کار می کند. بنابراین می تواند در اکتشاف آب های زیر زمین نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: تاکنون ما ۶۰ هزار متر حفاری کردیم، که از میزان ۸۰ درصد برای بخش خصوصی و ۲۰ درصد سهم معادن دولتی بوده است. به دلیل اینکه هزینه و زمان برای بخش خصویی بسیار مهم است، بخش خصوصی بیشتر مشتری ما بوده است. ضمن اینکه ما توانایی ساخت این دستگاه را در صورت فراهم شدن شرایط درداخل کشورمان داریم.

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو

زالوها شاید ترسناک باشند، اما بسیاری از مردم سوزن‌هایی را که زیرپوست فرو می‌رود، ترسناک‌تر می‌دانند. این یکی از دلایلی است که دانشمندان دستگاه جدیدی برای نمونه‌برداری از خون با الهام از زالو تولید کرده‌اند که نمونه‌ خون را بدون نیاز به سوزن می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بسیاری از افراد مخصوصا کودکان علاوه بر این که درد ناشی از سوزن را دوست ندارند، به طور کلی از این ایده که یک سوزن از روی پوستشان به داخل وارد شود، احساس ناراحتی می‌کنند. علاوه بر این، سوزن‌های زیرپوستی استفاده‌ شده برای نمونه‌برداری ممکن است به‌طور تصادفی به دست کادر درمان فرو برود و خطراتی را برای آنها ایجاد کند.

به نقل از نیواطلس، با در نظر گرفتن چنین ملاحظاتی، محققان مؤسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس اخیرا به بررسی زالوهای خون‌خوار پرداختند.

این موجودات از طریق دهان مکنده‌ خود به پوست میزبان می‌چسبند، با دندان‌های تیز داخل آن پوست نفوذ می‌کنند، سپس فشار منفی ایجاد می‌کنند تا خون را بیرون بکشند. آنها همچنین دارای یک ماده ضد انعقاد طبیعی در بزاق خود هستند که جریان خون را حفظ می‌کند.

دستگاه الهام گرفته شده از زالو به شکل یک مکنده کوچک سیلیکونی است که روی پوست بازو قرار می‌گیرد، فشرده می‌شود و سپس برای انجام کار در آن جا باقی می‌ماند.

این گجت به جای داشتن دندان در داخل، دارای مجموعه‌ای دایره‌ای از میکروسوزن‌های فولادی ضد زنگ به طول دو میلی‌متر است که بدون درد به لایه‌های بالایی پوست نفوذ می‌کند. با ایجاد فشار داخلی منفی خون از وریدهای مویرگی پوست خارج می‌شود. این خون در یک مخزن یکپارچه جمع‌آوری می‌شود که حاوی یک ضد انعقاد نیز هست تا اطمینان حاصل شود که نمونه در حالت مایع باقی می‌ماند.

هنگامی که این دستگاه یکبار مصرف از روی پوست برداشته شد، یک درپوش روی انتهای باز آن قرار می‌گیرد و محتویات آن را جمع می‌کند. متعاقبا یک آداپتور ویژه به آن اجازه می‌دهد تا در سیستم‌های آزمایشگاهی موجود که برای تجزیه و تحلیل خون جمع‌آوری شده توسط سوزن‌ طراحی شده‌اند، استفاده شود. لازم به ذکر است که این دستگاه نمی‌تواند به اندازه یک سوزن از خون نمونه بردارد، اما برای طیف گسترده‌ای از آزمایش‌ها کافی و کارآمد است.

به دلیل پنهان شدن میکروسوزن‌ها در داخل دستگاه، خطر برخورد تصادفی انگشتان به آن سوزن‌ها بسیار کم است. همچنین ادعا می‌شود که این فناوری نسبت به سوزن‌های سنتی ارزان‌تر است و به آموزش کمتری نیاز دارد و بنابراین می‌تواند به طور ‌ویژه برای استفاده در کلینیک‌های دارای منابع محدود، مانند کلینیک‌های کشورهای در حال توسعه، مناسب باشد. نسخه کاملا زیست تخریب پذیر آن نیز در دست ساخت است.

محققان اکنون به دنبال شرکایی برای کمک به توسعه بیشتر این دستگاه هستند. این دستگاه با موفقیت روی خوک‌ها آزمایش شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو