Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه گفت: من همواره از توانمندی کشورمان در بخش‌های مختلف دفاعی حمایت کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی امروز (دوشنبه 30 تیر) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سؤال ملی مجتبی ذوالنوری مبنی بر اینکه علت بیان مطالب بی‌اساس و هزینه‌ساز که در تضاد با منافع ملی و امنیت ملی است از جمله توانایی آمریکا در از کار انداختن سیستم دفاعی صرفاً از طریق انداختن بمب و اتهام پولشویی به نظام، گفت: من به عنوان نماینده مردم ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران همواره محکم‌ترین دفاع را از سیاست‌های جمهوری اسلامی داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در تحلیل‌ها باید مجتهد باشیم اما در عمل باید همواره مجری سیاست‌های جمهوری اسلامی باشیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: دفاع من از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را در هند و دوحه دیده‌اید که دفاعیات زیادی را از جمهوری اسلامی کردم.

ظریف گفت: من هیچ گاه کار خود را سخت نمی‌کنم که حرفم برای جمهوری اسلامی مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دو حرف من درباره موشک و پولشویی را بزرگ کرده‌اند، گفت: من در مورد حرف موشکی توضیح دادم که این حرفم طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت کشور را حفظ می‌کند نه سلاح و موشک بیان شده است.

ظریف تصریح کرد: من در دانشگاه تهران از توانمندی دفاعی کشورمان دفاع و حمایت کردم.

ادامه دارد ...

منبع: فارس

کلیدواژه: ظریف مجلس شورای اسلامی فرهنگ موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی

 به گزارش تابناک، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام؛

همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته ) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت» ، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت های ستادکل نیروهای مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان،مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده  بود را دردستورکار قرار دا دو باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع  نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه دررسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای  تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرزهای دانش و نوآوری»  و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می باشد ،لازم است از حمایت های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی