Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@21:30:53 GMT

دلیل لغو سفر ظریف به سوئیس

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۹۰۶۴

صراط:

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست امروز خود با خبرنگاران اعلام کرد: قرار بود که وزیر امور خارجه به کشور سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سفر کند ولی به رغم دعوت رسمی اولیه و حتی حضوری از ایشان ، برنامه تنظیم شده ایشان را به هم زدند و ترتیبات دیگری را در نظر گرفتند و در همین چارچوب این سفر متاسفانه انجام نمی‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: رئیس دومای روسیه هفته آینده به تهران سفر می‌کند . وزیر راه نیز به اوکراین سفر کرده است و پیام رسمی جمهوری اسلامی ایران را به مقامات اوکراینی تحویل می‌دهد.

وی همچنین گفت: وزیر خارجه ونزوئلا نیز شب گذشته به تهران آمد و امروز ظهر هم با وزیر خارجه دیدار می‌کند .

موسوی افزود : به زودی یکی از مقامات کشورهای منطقه به ایران می‌آید که بعد از قطعی شدن اعلام می‌شود .

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد : به رغم خباثتی که در برخی از کشورهای اروپایی می‌بینیم معتقدیم که باب مذاکره بسته نشده است و توپ در زمین کشورهای اروپایی است که خودی نشان دهند و به بیانیه و ادعاهایی که در بوق و کرنا در این زمینه مطرح می‌کنند ، عمل کنند.

وی گفت: ما ابتکاراتی را که به ذهنمان رسیده از دل برجام استخراج کرده‌ایم و به آنها پیشنهاد کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آنها است که آیا می‌خواهند مستقل باشند یا به حرف‌های قلدری مثل آمریکا گوش بدهند .
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اقدام آلبانی در اخراج دیپلمات‌های ایرانی از این کشور گفت: احساس می‌کنیم دولت آلبانی دچار خطاهای پی‌درپی شده است و بدون هیچ دلیل و مدرکی این کار را انجام داده است. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و امیدوارم دولت آلبانی از مسیر کج به راه درست برگردد.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر خارجه ظریف سفر سوئیس مذاکره برجام صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»