Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلاس دانش‌افزایی و توجیهی داوران و کمک‌داوران لیگ برتر برای نیم فصل دوم امروز رسما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی و دانش‌افزایی نیم فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر با حضور 130 داور و کمک‌داور صبح امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

این دوره توجیهی تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوران و کمک‌دارو لیگ برتری کشورمان امروز پس از گذراندن کلاس تئوری در ساعات بعدازظهر به کار عملی و انجام تست آمادگی جسمانی می‌پردازند. روز چهارشنبه نیز مراسم اختتامیه این دوره برگزار خواهد شد.

*هدایت‌الله ممبینی رئیس کمیته داوران، حسن‌زاده رئیس جدید کمیته انضباطی، مسعود عنایت پیشکسوت داوری فوتبال ایران و رئیس اسبق کمیته داوران از میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه بودند.

* مراسم امروز با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.

* در آغاز برگزاری این دوره هدیه‌ای که از طرف کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تقدیر از مسعود عنایت به فدراسیون ایران ارسال شده بود، به این پیشکسوت داوری فوتبال ایران اهدا شد.

هدایت‌الله ممبینی ضمن خوشامدگویی به حضار این کلاس خطاب به آنها اظهار داشت: داوران بار بزرگ قضاوت مسابقات را به دوش می‌کشند. امیدوارم در نیم فصل دوم با اراده و تلاش دوستان بتوانیم روز به روز قضاوت مفیدی را برای مسابقات داشته باشیم. در این دوره مباحث انضباطی و همچنین روانشناسی را برای داوران خواهیم داشت. امیدوارم در این دو سه روز با تمرکز نکات مثمر ثمری را فرا بگیرید تا بتوانیم نیم فصل دوم مسابقات را با اقتدار پیش ببریم.

حسن‌زاده رئیس جدید کمیته انضباطی نیز پس از صحبت‌های ممبینی علاوه بر تشریح نکات مهم و لازم انضباطی که داوران باید برای مسابقات و گزارش‌نویسی آنها را رعایت کنند، عنوان کرد: در مقررات انضباطی جایگاه داور و داوری صراحتا به عنوان تنها مقام رسمی است که صلاحیت اظهارنظر درون زمنی را دارد. پس جایگاه خیلی رفیعی دارد. تصمیمات داور نهایی و غیرقابل تغییر از حیث انضباطی است. از حیث فنی اصلا اجازه ورود به تصمیمات داور نیست، اما از حیث انضباطی تنها در مواردی که اشتباهات فاحشی وجود داشته باشد، کمیته انضباطی اجازه ورود دارد. داور قاضی میدان است. ما در کنار دیگر ارکان فدراسیون وظیفه داریم در کنار کمیته داور و داوران باشیم. اگر داور احساس امنیت نداشته باشد، برگزاری مسابقه معنا و مفهومی ندارد. ان‌شاءالله روز به روز شاهد کاهش تخلفات در این حوزه باشیم. نیاز به بازنگری در مورد مقررات کمیته انضباطی داریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود برای بازدارندگی بیشتر تخلفات استفاده کنیم.

به گزارش فارس، در ادامه برگزاری این کلاس، برخی داوران به رئیس کمیته انضباطی در مورد ناامنی داوران در بازی‌ها و فضای مجازی اعتراضاتی را مطرح و عنوان کردند مواردی که در گزارشات نوشته می‌شود یا ترتیب اثر داده نمی‌شود یا تصمیمات اتخاذشده بازدارنده نیستند، به همین خاطر داوران انگیزه‌‌ای برای گزارش‌نویسی ندارند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در این بین اشکان خورشیدی تصریح کرد: به عنوان مثال کانون هواداران سپاهان شماره داوران را در اختیار دارد و آنها را در گروه‌های مختلف اضافه می‌کند و در این گروه‌ها به داوران فحاشی می‌شود.

حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در ادامه به داوران اطمینان داد که خط قرمز این کمیته، داوران هستند و اگر بازدارندگی لازم وجود ندارد یک ایراد است و باید آن را رفع کنیم، اما در نظر داشته باشید حجم تخلفات هم زیاد است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه باشگاه‌ها ما را از خودشان نمی‌دانند. باشگاه‌های تهرانی به ما وقتی ندادند تا موارد انضباطی را با آنها مرور کنیم. بازیکن لیگ برتری به مقررات جهل دارد و این ضعف باشگاه‌ها است. باشگاه‌ها از این که برای آنها کلاس آموزشی انضباطی برگزار کنیم استقبال نمی‌کند. قطعا مجازات ما شدیدتر می‌شود و آنها را اعمال می‌کنیم. اشتباهات فنی داوران به ما مربوط نیست اما هجمه‌های علیه داوری به ما مربوط می‌شود. گزارشات‌ خودتان را به ما ارائه بدهید. باید از شما حمایت شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر دانش ورزشی داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا منصوری می‌گوید قطعا وقتی اشتباهی رخ می‌دهد و اگر هر بار تکرار می‌شود باید به دنبال حل آن بود. چه به وسیله آموزش بیشتر و چه تحقیق و البته برگزاری جلسه برای ریشه کن کردن آن. اما این موضوع در فوتبال ایران اتفاق نمی‌افتد و همه چیز با یک محرومیت و دوباره ابلاغ مجدد و احیانا اشتباهی تکرار سیکل تکراری فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد.

منصوری درباره اعتراض دامنه‌دار به داوران در فوتبال ایران می‌گوید: داوران همان داوران هستند. شاید تغییراتی از 5 سال پیش داشتیم اما تغییرات زیادی نداشتیم. پس داوران همان‌ها هستند و داور از مریخ که نمی‌توانیم بیاوریم.من ایراد رو تشکیلات و ساختار میبینم نه فقط کمیته داوران یا دپارتمان داوری. فدراسیون باعث شده فوتبال و طرفداران فوتبال و عوامل فوتبال این دید را به داوری داشته باشند. متاسفانه به جایی رسیدیم که فکر کنم اگر این رویه ادامه داشته باشد، آینده بدتری هم خواهد بود. من الان کارمند شهرداری و در حوزه اجتماعی هستم، شما فکر کنید مرا بگذارند در حوزه شهرسازی. چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی در این بخش تخصص ندارم چه اتفاقی می‌افتد؟ این بزرگترین مشکل ماست؛ اینکه انتخاب‌های درستی نداریم. شاید نوع آمدن دوستان درست نبوده که البته همه این موارد برمی‌گردد به آن تشکیلات.

وی ادامه داد: وقتی هر هفته اشتباه رخ می‌دهد چرا جلسه نمی‌گذارند و از خبره‌ها بهره نمی‌گیرند برای حل آن. این موضوعی است که در تمام سطوح اتفاق می‌افتد. ولی در این بخش کلا پشت گوش می‌افتد. شاید اینطور فکر می‌کنند که زمان همه چیز را حل می‌کند. مثل یک قاضی که برای دادن حکم قصاص به دنبال وقت دادن است تا شاید اولیای دم نظرشان تغییر پیدا کند. اما اینطور نیست. شما ببینید هیچ هفته‌ای نبوده که نتیجه تغییر پیدا نکند. داور اشتباه می‌کند، تیم A ضرر کرده و چرا کسی درباره تیم B حرف نمی‌زند؟ چرا حریفانی که سود کردند کسی حرف نمی‌زند از آنها؟ خوشبختانه امتیازی به داوران نمی‌رسد و اگر جدول امتیاز داوران داشتیم الان قهرمان بودند!

منصوری با اشاره به این موضوع که برای ریشه کن کردن مشکلات از اساتید بهره برد می‌گوید: وقتی اشتباهات تکرار می‌شود چرا هیچ وقت درباره آن جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود؟ چرا از داوران قدیمی مشورت گرفته نمی‌شود؟ اینکه هیچ هفته‌ای نبوده که شاهد اشتباه داوری نباشیم خوب نیست.

وی درباره اینکه آیا تاکنون با پیشنهادی پشت پرده مواجه شده نیز اینطور واکنش نشان داد: والله خوشبختانه که کسی تا به امروز به من چنین چیزی نگفته و نخواسته است و چنین تجربه‌ای را نداشتم. حرف زیاد بوده ولی من خودم به شخصه وجدانا تا حالا چیزی تجربه نکردم. ولی یک سری مثل پازل هست اما هیچ قابل اثبات هم نیست و شاید ردپایی نمی‌گذارند! به نظر من یک مشکلی که وجود دارد این است که آدم‌های متخصص را به کار نمی‌گیرند. این مثل پازل می‌ماند، وقتی شما یک نفر غیرمتخصص را بالا می‌گذارید روی تمامی عوامل تاثیر می‌گذارد و مشکلات بعدی را شکل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی