Web Analytics Made Easy - Statcounter

کبیری گفت: نباید مساجد را از حالت سنتی خارج کرد اما باید روش‌هایی یافت که فعالیت‌های کانون‌ها مدرن و به روز باشد و در عین حال اقتضائات سنتی مسجد حفظ شود. طرح فهما در این زمینه موثر و خوب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «سیدتقی کبیری» نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: طرح فهما، طرح بسیار خوبی است و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای موفقیت در این رویداد ملی باید از حالت الگوپذیری خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، افزود: کانون‌های مساجد باید از افکار نسل جدید، با توجه به اینکه افکار دهه‌های مختلف با هم متفاوت و قابل احترام است، استفاده کنند.

 

 

 

این مقام مسئول تصریح کرد: نباید مساجد را از حالت سنتی خارج کرد اما باید روش‌هایی یافت که فعالیت‌های کانون‌ها مدرن و به روز باشد و در عین حال اقتضائات سنتی مسجد حفظ شود. در این راستا مباحث نرم افزاری باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

 

کبیری با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نباید فقط موضوع عضوپذیری را مدنظر قرار دهند، خاطر نشان کرد: اخلاص و دوری از ریا از مشخصات مسجد است و ممکن است بسیاری از افراد به دلیل این موضوع یا موضوعات مختلف به مسئله عضویت توجه نکنند.

 

 

 

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهارکرد: اصل نگاه اسلامی به مساجد بعنوان محلی برای برگزاری نماز است اما مساجد در صدر اسلام کانون مسایل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی بوده‌ است. هدف و مبنای اولیه مسجد عبادت و راز و نیاز است اما فقط مختص اعمال خاص عبادی نیست.

 

 

 

وی افزود: مسجد ارتباط تنگاتنگی بین جامعه و مباحث فرهنگی داشته و در جای جای دنیا نفوذ دارد و شناخته شده است. مهم‌ترین حسن مساجد این است که هیچ چیز از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نمی تواند به این مکان رخنه کند.

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما طرح ملی فهما فهما مسجد مناطق سیل زده مسجد سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)