Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان فرماندار شهرستان دیواندره، گفت: ۵۸ درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی و دامداری، ۲۸ درصد بر محور خدمات و ۱۴ درصد اقتصاد آن مربوط به بخش صنعت است.

جعفر توان امروز(۳۰دی) در جلسه شورای مهارت شهرستان دیواندره که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی، اظهار کرد: باید با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی ارائه شود تا کارآمدی لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برنامه ریزی برای جایگزین کردن ارزش اجتماعی مهارت‌گرایی از اولویت‌های این اداره‌کل است که به همین منظور برنامه‌هایی تدوین شده است. 

فرماندار شهرستان دیواندره، با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مردم ضروری است، بیان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در محیط روستایی می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی در جمعیت روستایی را فراهم سازد.
 توان عنوان کرد: ۵۸ درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی و دامداری، ۲۸ درصد بر محور خدمات و ۱۴ درصد اقتصاد آن مربوط به بخش صنعت است.
فرماندار دیواندره، با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی، بیان کرد: باید با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی ارائه شود تا کارآمدی لازم را داشته باشد.

در ادامه جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، با اشاره به ابلاغ استاندار کردستان به فرمانداران سراسر استان به عنوان رئیس شورای مهارت شهرستان، اظهار کرد: هدف شورای مهارت استفاده و بهره‌برداری بهینه از منابع دستگاه‌های مختلف برای اثربخشی بهتر در حوزه توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی افزود: با برخی دستگاه‌ها مانند جهادکشاورزی استان تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و هم اکنون این سازمان برای کشاورزان برنامه‌های مختلفی تعریف کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، بیان کرد: حدود ۱۲۰ استاندارد آموزشی را با جهاد کشاورزی تعریف کرده‌ایم و با برخی دستگاه‌های دیگر همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

وی عنوان کرد: اشتراک منابع و شناسایی درست مزیت‌ها در کنار هم می‌تواند زمینه را برای ارائه آموزش‌های مهارتی که منجر به اشتغال شود فراهم سازد.

احمدی فرصت‌سازی شغلی و توجه به دورنما در ارائه آموزش‌ها را از دیگر نیازهای ضروری دانست و افزود: مهارت‌گرایی به جای مدرک‌گرایی از اهداف اصلی امروز اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان است و در همین راستا برنامه‌های مختلفی تدوین کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: تحصیلات دانشگاهی از ضرورت‌هاست، اما جامعه ما امروز نیازمند نیروی ماهر و کارآمد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: امروز مهارت و جایگاه مهارت در دنیا بسیار بالا است و افرادی که مهارت دارند بیشتر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

احمدی تصریح کرد: زیرساخت‌های آموزش مهارتی در کردستان بسیار بالا است و همین زیرساخت‌ها موجب کسب مدال‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی مهارت شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیازسنجی ارائه آموزش‌های مهارتی باید به درستی انجام گیرد چرا که فنی و حرفه‌ای استان براساس این نیازسنجی آموزش ارائه می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان یادآور شد: برنامه‌ مهارتی برای پنج سال آینده شهرستان دیواندره به تناسب ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و مشاغلی که قرار است ایجاد شود، تدوین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فنی و حرفه ای اشتغال مهارت آموزی استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌اله موسوی پیش از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج برپا شد.

وی افزود: در این نمایشگاه دانش‌آموزان محصولات و تولیدات دستی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۳ ظهر تا ۱۰ شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

موسوی تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

وی همچنین از برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال خبر داد و گفت: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 6089810

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • حادثه رانندگی با ۱۴ مصدوم در محور سقز _ دیواندره
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد