Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، ارائه دوره‌های آموزشی رشته‌های تخصصی متناسب با ظرفیت استان و بازار کار موجود را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدعلی دهقان در کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان، ارائه آموزش‌های مرتبط با رشته‌های خدماتی کاربردی را لازمه جامعه کنونی دانست و گفت: رشته‌های خدماتی متعددی داریم که با وجود کارآیی بالا، اما هیچ آموزشی برای آنها دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارائه آموزش‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: رشته‌های تخصصی نیز متناسب با ظرفیت استان و بازار کار موجود در منطقه مطالعه و ارائه شوند.

براساس این گزارش محمدرضا جهانگیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز در این جلسه به رویکرد مشارکتی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره داشت و عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به صورت غیررسمی ارائه می‌شوند، انعطاف‌پذیری دارند. وی بیان کرد: 65 درصد از مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای توانستند متناسب با آموزش‌های ارائه شده به شغل برسند.

جهانگیری ادامه داد: آموزش‌های انعطاف‌پذیر این امکان را فراهم کرده که در سامانه‌های مختلف از جمله پادگان‌ها، مناطق عشایری، سکونتگاه‌های غیررسمی و کارگاه‌های صنایع، روستا، زندان، سیار شهری آموزش‌های لازم ارائه گردد. وی، راه‌اندازی خانه‌های مهارت و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را دیگر برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: آموزش‌ها را در مکانی ارائه می‌دهیم که دستگاهی به عنوان همکار با ما حضور داشته باشند.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان، 28 مرکز دولتی و 630 آموزشگاه آزاد، آموزش رشته‌های مختلف مهارتی و فنی و حرفه‌ای را در سطح استان انجام می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه دستور کار این جلسه، فرمانداران رفسنجان، شهربابک و انار به ارائه گزارشی از برنامه اشتغال خود در یک سال گذشته پرداختند. همچنین محتوای سامانه جامع گردشگری دیار کریمان در این جلسه ارائه گردید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازار کار جامعه دوره های آموزشی روابط عمومی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، گفت: این ظرفیت امسال ۱۲ درصد افرایش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

به گزارش وبدا، وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند