Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@23:12:52 GMT

تقابل نظامیان آمریکایی و روسی در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۰۸۲۳

تقابل نظامیان آمریکایی و روسی در شمال سوریه

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع محلی روز یکشنبه از وقوع تقابل بین نظامیان آمریکایی و روسی حاضر در شمال سوریه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» نظامیان آمریکایی حاضر در شمال سوریه، که به دستور رئیس‌جمهور ایالات متحده برای اشغال میادین و تأسیسات نفتی این کشور در منطقه حضور دارند، با توسل به ابزار نظامی مانع پیشروی نیروهای روس به سمت یک منطقه نفتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، نزاع بین نظامیان آمریکایی و روسیه در میدان نفتی «رمیلان» شمال شرقی استان «حسکه» تا پایان روز یکشنبه ادامه داشت.

خبرنگار آناتولی بر اساس اطلاعاتی که از منابع میدانی به دست آورده گزارش داد کاروان گشت نظامی روسیه در حال حرکت به سمت میدان نفتی رمیلان بود که با اقدام نظامیان آمریکایی متوقف شدند.

بر این اساس، بعد از اینکه نظامیان آمریکایی از نیروهای روس خواستند به محله «عامودا» بازگردند، تنش بین دو گروه آغاز شد زیرا آنها مجبور بودند برای بازگشت از مسیری استفاده کنند که از میدان رمیلان و نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها می‌گذشت و آنها این اجازه را نمی‌دادند.

به نوشته آناتولی، روز پنجشنبه نیز شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق از حرکت نظامیان روس از شهر قامیشلی برای ایجاد منطقه نظامی در میدان نفتی رمیلان جلوگیری کرده‌ بودند.

این در حالی است که پیشتر «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در میادین نفتی شمال سوریه، گفت این اقدام منجر به افزایش تنش‌ در این کشور می‌شود. 

چند هفته پیش نیز خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد نظامیان آمریکایی ده‌ها خودرو و تجهیزات را از مناطق شمالی استان رقه و جنوب استان حسکه به منطقه نفتی رمیلان ارسال کرده و این تجهیزات در نزدیکی میادین نفتی مستقر شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما نیروهای آمریکایی نیروهای روسیه شمال سوریه تقابل مکانیسم ماشه رابرت مک ایر زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از تامین و توزریع روزانه ۸۷۶ هزار لیتر نفتگاز در بخش حمل‌ونقل استان خبر داد و گفت: ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود.

به‎ ‎گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار مریوان ‏با اشاره به فعالیت ۵۱ باب جایگاه عرضه نفتگاز در سطح استان، اظهار کرد: روزانه ۸۷۶ هزار لیتر نفتگاز در بخش حمل‌ونقل استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود، افزود: سال گذشته ۳۲۰ میلیون لیتر نفتگاز در جایگاه‌های عرضه منطقه عرضه شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی دو درصدی همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان خاطرنشان کرد: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت به صورت شبانه‌روزی از همه مجاری عرضه سوخت بازدید کرده و با هرگونه عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، سو استفاده از کارت‌های سوخت غیرمجاز و عدم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برابر با مقررات شرکت برخورد می‌کنند.

نوکانی با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه کمبود سوختی در جایگاه‌های عرضه سوخت استان وجود ندارد، گفت: اجرای موفق طرح باک پر در پایانه مرزی باشماق مریوان نتیجه تعامل، همکاری و تشریک مساعی ادارات و سازمان‌های مترتب با این شرکت است که با نتایج مثبتی در زمینه جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسهیل و تسریع در امور کنترل کامیون‌های ترانزیتی و بحث صادرات، پ و درآمدزایی دولت همراه بوده است.

وی به مدیریت کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در ‏راستای مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و لزوم استفاده از ‏کارت سوخت شخصی توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: تمامی کارت‌های اضطراری مجاری عرضه سوخت جمع‌آوری نخواهند شد و ‏کارت سوخت جهت شرایط اضطراری، برای افرادی که کارت سوخت شخصی خود را احیاناً به همراه ندارند، ‏موجود است.‏

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان نیز در این دیدار نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت پخش منطقه کردستان، به‌ویژه تأمین و توزیع سوخت روستاهای این ناحیه و سوخت بخش کشاورزی، تأمین و توزیع سوخت در سطح مجاری عرضه و همچنین مباحث مربوط به روان‌سازی و چگونگی فعالیت بازرسان اعزامی از منطقه به ویژه در پایانه مرزی باشماق مطرح کرد.

کد خبر 751815

دیگر خبرها

  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • «صبر» با چاشنی توازن راهبردی قدرت/ المیادین در یادداشتی از راهبرد ایران در تقابل با رژیم صهیونیستی نوشت
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • توجیه وزیرجنگ اسرائیل برای حمله به رفح در گفتگو با همتای آمریکایی
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی را در مورد حمله به رفح توجیه کرد
  • نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است