Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@04:06:56 GMT

صنایع لبنی معتبر مشکل آفلاتوکسین ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۴۸۵

صنایع لبنی معتبر مشکل آفلاتوکسین ندارند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمهدی افخمی، رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه به مباحثی که اخیرا از سوی یک کارشناس در برنامه صدا و سیما درباره وجود سم آفلاتوکسین در شیر مطرح شده، اظهار کرد: معتقدم این کارشناس سررشته‌ای از فعالیت در گاوداری‌های صنعتی و واحدهای تولیدی لبنیات برند کشور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از صدا و سیما متعجبم که چطور چنین مسأله‌ مهمی به صورت یکجانبه مطرح شد. باید مناظره‌ای با حضور نمایندگانی از صنایع لبنی و همچنین کارشناسان صنایع غذایی برگزار می‌شد تا در اذهان عمومی ابهام ایجاد نشود.  

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه به مردم اطمینان داد، محصولات لبنی کارخانجات مطرح و معتبر هیچ مشکلی از نظر وجود آفلاتوکسین ندارد و افزود : به نظر می‌رسد سوءنیتی پشت این ماجرا وجود دارد که هر بار یک مساله درباره صنایع لبنی مطرح می‌شود.

افخمی اظهار کرد: این واحدها شیر خود را از گاوداری‌های صنعتی تامین می‌کنند که در این گاوداری‌ها غذایی که در اختیار دام قرار می‌گیرد با حضور یک مسئول فنی که در واحد گاوداری مستقر است به صورت مداوم کنترل می‌شود.  

وی افزود: در گاوداری‌های صنعتی خوراک دام شامل ذرت، سویا، جو، سبوس، یونجه، کاه و... به صورت مستمر بررسی می‌شود و خبری از مصرف نان خشک نیست.  

به گفته رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه، اگر مواردی از مصرف نان خشک برای تغذیه دام باشد، ممکن است در دامداری‌های کوچک روستایی و سنتی که نظارت چندانی بر آنها صورت نمی‌گیرد، رخ دهد.  

افخمی اضافه کرد: از سوی دیگر کارخانجات شیری را که از گاوداری دریافت می‌کنند از نظر وجود آفلاتوکسین بررسی می‌کنند و دارای مجهزترین آزمایشگاه‌ها هستند، بگونه‌ای که برخی از آزمایشگاه‌های صنایع لبنی، آزمایشگاه همکار غذا و دارو و استاندارد هست.  

وی گفت: برخی از صنایع لبنی برند گاهی روزانه تا ۳ هزار تن دریافت شیر دارند که کاملا کنترل می‌شود، تولیدات برخی از صنایع لبنی به کشورهای اروپایی، کانادا، عراق و... صادر می‌شود و چطور ممکن است این کشورها با اهمیتی که به مقوله سلامت می‌دهند، بررسی از وضعیت آفلاتوکسین در این محصولات نداشته باشند.  

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه اظهار کرد: اگرمشکلی هم وجود داشته باشد مربوط به واحدهای عرضه لبنیات سنتی است که شیر را گاهی از چندین واحد روستایی جمع‌آوری می‌کنند و هیچ آزمایش و فرآوری بجز جوشاندن بر روی شیر انجام نمی‌دهند.  

افخمی گفت: وقتی مسائل این‌چنینی مطرح می‌شود و مردم نسبت به خوردن شیر بی‌رغبت می‌شوند، باید به این مسائل توجه کنیم که واقعا چه چیزی را می‌توان جایگزین شیر کرد که بتواند مواد مورد نیاز بدن برای رشد و تامین کلسیم را تامین کند.

کد خبر 479389 برچسب‌ها استان کرمانشاه لبنیات - شیر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمانشاه لبنیات شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا،عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم
  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری
  • گلستان در قعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا