Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدرس دانشگاه در حوزه خلاقیت و روانشناسی کودک می‌گوید تبدیل‌شدن لباس فرم مدارس به یک دغدغه در سطوح کلان و تشکیل انجمن تخصصی در این زمینه، اتفاقی درخور توجه و ستودنی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، توجه به ابعاد روان‌شناسانه لباس فرم مدارس امری ضروری است  باید تغییرات جدی در طراحی و دوخت آن‌ها به کار بسته شود، ضرورت توجه به روانشناسی لباس مدارس را با«شجاع‌الدین جزایری» مدرس دانشگاه در حوزه خلاقیت و روانشناسی کودک به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

چرا لباس مدارس کشور باید فرم مشخصی داشته باشد؟ و چرا باید به این مقوله پرداخته شود؟

تعیین لباس فرم و متحدالشکل ساختن لباس دانش‌آموزان در مدارس اتفاق فرخنده‌ای بود که سال‌های آغازین پس از انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست اما نکته حائز اهمیت در ارتباط با این بحث آنکه به نظر می‌رسد برنامه مشخص و هنرمندانه‌ای در زمینه ساماندهی به وضعیت کیفی این پوشش در تمام این سال‌ها وجود نداشته و تنها طبقه خاصی از جامعه با تکیه‌بر ضرورت توجه به ابعاد روان‌شناسانه لباس فرم مدارس، تغییرات جدی و حائز اهمیتی در طراحی و دوخت آن‌ها به کار بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیا تشکیل انجمن فرهنگی هنری پوشاک مدارس می تواند به دغدغه ساماندهی لباس فرم مدارس کمک کند؟

تشکیل انجمن فرهنگی هنری پوشاک مدارس و تبلیغات مهم‌ترین عنصر در راستای ساماندهی پوشاک مدارس است، تبدیل‌شدن لباس فرم مدارس به یک دغدغه، اتفاقی درخور توجه و ستودنی است و پرداختن به جریان ساماندهی این بخش، انقلابی بزرگ در مسیر توجه به پوشش کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

 

لباس کودکان و نوجوانان باید چه ویژگی‌هایی را دارا باشد؟

لباس کودکان و نوجوانان باید دارای ویژگی‌هایی باشد که اصول درست و منطقی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی را لحاظ کند و شاید نخستین گام در مسیر پرداختن به این مهم، توجه به موضوع انتخاب رنگ در این زمینه باشد. برای توجه به این مسئله کافی است مدیران مدارس و افرادی که در زمینه انتخاب لباس فرم به این افراد مشاوره می‌دهند با مقدماتی‌ترین نکات در ارتباط با روانشناسی رنگ آشنایی داشته باشند و این را بدانند که تربیت فرزندان تا اندازه قابل‌توجهی به انتخاب رنگ لباس آن‌ها در دوران کودکی وابسته است و می‌تواند صفات مختلف اخلاقی را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

 

وظبفه آموزش و پرورش به عنوان نهاد آموزشی در راستا چیست؟

آموزش‌وپرورش ایران باید آگاهی‌های خود از این مسئله مهم را افزایش دهد، لباس نماینده هویت فرد است و در سطحی کلان همچون مسئله پوشاک مدارس، این هویتمداری به‌کل جامعه تعمیم داده می‌شود. در این میان، جامعه ایران که همواره داعیه‌دار هویت‌مندی و دوستداری فرهنگ و هنر است، از طبیعی‌ترین جریان کمک‌کننده به حفظ کیفیت مطلوب در امر هویت مداری یعنی تبلیغات به‌سادگی عبور کرده و همان معدود مطالعات و پژوهش‌های انجام‌گرفته در این زمینه را به حاشیه رانده است.

 

برگزاری جشنواره‌های لباس چقدر می تواند به ساماندهی لباس فرم مدارس کمک کند؟

جشنواره محملی برای گردهمایی اشخاص مرتبط با یک جریان است و اتفاقاً در صورت برگزاری جشنواره‌ای با عنوان پوشاک مدارس، طیف وسیعی از جامعه با این جریان همراه خواهند شد چراکه قطع به تمام خانواده‌های ایرانی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با این موضوع درگیر بوده و هستند و ضرورت تصمیم‌گیری درست درباره شرایط حاکم بر این عرصه را به‌خوبی درک کرده‌اند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما ساماندهی پوشاک مدارس مهم ترین عنصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، وجود زن، زینت‌بخش آفرینش انسان است و  افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.

حجاب مورد تاکید دین اسلام و قران و سپری برای حفظ صیانت جامعه و خانواده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • زنگ «کار و کارگر» در مدارس شاهرود نواخته شد
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان