Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@03:40:38 GMT

سهامداران باید ریسک را کنترل کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۹۵۰

سهامداران باید ریسک را کنترل کنند

پول نیوز _ رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه مردم بهتر است سبد سهام خریداری کنند تا ریسک ناشی از نوسانات سهم را مدیریت نمایند، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در بورس باید به صورت غیرمستقیم صورت پذیرد.

به گزارش پول نیوز، شاپور محمدی با تاکید بر اینکه مردم باید در شرایط کنونی بازار سرمایه، به خصوص بعد از هیجاناتی که در هفته‌های گذشته بر بازار حاکم شده بود، حتماً تلاش کنند تا در پوشش صندوق‌های سرمایه‌گذاری، وارد بازار سرمایه شوند، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد حاکمیتی بازار سرمایه، همواره به مردم توصیه کرده تا به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شده و سرمایه‌گذاری نمایند؛ به نحوی که سرمایه‌گذاری‌های خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این اصل مهمی است که سازمان بورس و اوراق بهادار، همواره بر روی آن تاکید کرده است که مردم سرمایه‌گذاری‌های خود را به صورت غیرمستقیم انجام دهند. وی تصریح کرد: دومین نکته آن است که حتماً باید سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، آموزش‌های لازم را دیده و تلاش کنند که با آموزش کافی، وارد بازار معاملات سهم شوند.

محمدی به مردم توصیه کرد تا حتماً در سهم‌ها و دارایی‌های متنوع و متعدد سرمایه‌گذاری کرده و روی یک دارایی مشخص و یک سهام خاص ورود نکرده و تمام سرمایه‌های خود را آنجا صرف نکنند؛ بلکه سبد سهام در اختیار داشته باشند تا ریسک را توزیع نمایند.

این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که مردم در نوسانات بازار سرمایه، به شایعات توجه نکنند و از شایعات پرهیز نمایند؛ ضمن اینکه افق سرمایه گذاری مناسبی را نیز انتخاب کرده و این تأکیدی است که همواره سازمان بورس به سهامداران داشته است. محمدی معتقد است که این موارد، اصول پایه بازار سرمایه هستند که باید سهامداران از آنها تبعیت کنند؛ اینها حداقل قواعدی است که یک سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار سرمایه را رقم می‌زند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شاپور محمدی بورس بازارسرمایه پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد

شرکت سیبا موتور با اعلام خبر فروش این کشنده در بورس کالا یادآور شد این طرح فروش روز نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در بورس کالا برگزار می‌شود و درصد پیش پرداخت سفارش خرید نیز معادل ده درصد خواهد بود؛ بهمن نیوز اعلام کرد، در این نوبت فروش قیمت پایه کشنده فاو ۴۶۰ معادل چهار میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان اعلام شده و خریداران ۹ تیرماه ۱۴۰۳ محصول خود را تحویل می‌گیرند. همچنین این معامله مبتنی بر قوانین حاکم بر بورس کالا خواهد بود.

کشنده فاو J6-460 با موتور WUXI با حجم ۱۱۰۵۰CC و گیربکس ZFدستی و استاندارد آلایندگی یورو۵ عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. این کشنده همچنین با بهره‌مندی از سیستم‌های به‌روز نظیر ترمز اتوماتیک ضدقفل هوشمند، کنترل الکترونیکی ترمز، ضدلغزش، ترمز اضطراری هوشمند، کنترل الکترونیکی پایداری و خشک کن هوا رانندگی مطمئنی را به کاربر خود می‌دهد.

همچنین در کشنده FAWJ6-460 از مولتی مدیا، روشنایی اتوماتیک، کولر و بخاری درجا، یخچال و کتری مسافرتی، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیک و دارای گرم‌کن و سردکن و… استفاده شده است. سیبا موتور یکی از شرکت‌های تجاری گروه بهمن و به عنوان تنها نماینده FAW در ایران شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری