Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر انگلیس بعد از حضور در کنفرانس برلین اعلام کرد، در صورت برقراری آتش‌بس در لیبی، احتمال اعزام نظامیان انگلیسی به این کشور آفریقایی برای ماموریت صلح‌بانی وجود دارد.

به گزارش مشرق، به دنبال پایان کنفرانس یک روزه در برلین درباره لیبی که با توافق شرکت‌کنندگان در این نشست بر «عدم حمایت از طرف‌های درگیر» به پایان رسید، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس از احتمال اعزام نظامیان این کشور به لیبی برای انجام «ماموریت صلح‌بانی» خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته «اسپوتنیک»، نخست‌وزیر انگلیس که کشورش در سال ۲۰۱۱ به همراه فرانسه نقش هدایت را در حمله نظامی ناتو به لیبی و سرنگون کردن رژیم «معمر قذافی» ایفا کرد و از حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیکی آمریکایی‌ها هم برخوردار شده بود، مدعی شده که امکان اعزام نظامیان انگلیسی به لیبی برای انجام ماموریت حفظ صلح و آتش‌بس وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

جانسون: هنوز وقت عادی‌سازی رابطه با روسیه نرسیده! حمله حفتر به مواضع دولت وفاق ملی لیبی ساعاتی بعد از کنفرانس برلین

بوریس جانسون در پایان کنفرانس برلین درباره لیبی این اظهارات را مطرح کرد در حالی که در سند منتشر شده پس از این کنفرانس، هیچ اشاره‎‌ای به ایجاد «نیروی نظارت بر صلح» در لیبی نشده است.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان شامگاه یکشنبه (دیشب) و در پایان کنفرانس برلین درباره لیبی گفت در این کنفرانس مسیر جدیدی ایجاد شد تا بارقه امیدی برای لیبی‌ها ایجاد شود. به گفته او، «کنفرانس برلین سهم بزرگی در حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در لیبی بوجود آورد و هدف ما از این کنفرانس حمایت از طرح سازمان ملل است».

صدر اعظم آلمان افزود: «در این کنفرانس به توافق رسیدیم که نیازمند راه‌حل سیاسی در لیبی بوده و هیچ جایی برای راه‌حل نظامی در لیبی وجود ندارد. در این کنفرانس بر روند الزام‌آوری برای تضمین آتش‌بس در لیبی و تثبیت تحریم تسلیحاتی و بازگشت لیبی به آرامش تاکید شد»

جانسون در پاسخ به سوالی درباره احتمال ایفای نقش نیروهای انگلیسی در لیبی اینطور پاسخ داد: «اگر یک آتش‌بس حاصل شود، البته که زمینه برای انجام کاری که ما خیلی خوب انجام می‌دهیم، فراهم خواهد شد و آن اعزام افراد، کارشناسان برای نظارت بر آتش‌بس است. در حال حاضر من هیچ آتش‌بسی (در لیبی) نمی‌بینم».

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «سان»، مقام‌های داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری انگلیس) تاکید کرده‌اند که منظور جانسون از اعزام کارشناسان انگلیسی به لیبی، کارشناسان وزارت خارجه است و در بین آنها تعداد نظامیان انگلیسی محدود و کم خواهد بود.

موضوع اعزام احتمالی نظامیان انگلیسی به لیبی در شرایطی مطرح می‌شود که از نظر تحلیلگران مسائل بین‌المللی، یکی از دلایل اصلی بحران کنونی در لیبی، مداخلات مکرر خارجی و به ویژه غربی‌ها در امور این کشور آفریقایی و اقدام نظامی آنها در سال ۲۰۱۱  بوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 انگلیس سازمان ملل لیبی بوریس جانسون کنفرانس برلین آنگلا مرکل ناتو آلمان برلین فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه

دانشجویان،کارکنان و استادان دانشگاه‌های لیبی امروز در دانشگاه طرابلس در حمایت از مردم غزه تظاهرات کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه طرابلس در حمایت از مردم غزه در این دانشگاه تظاهرات برگزار و حملات ارتش صهیونیستی را به این باریکه محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با حمل پرچم‌های فلسطین «چفیه » بر دوش خود انداخته بودند و در دفاع از حقوق  ملت فلسطین شعار می‌دادند. آنان  پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود« طوفان الاقصی ... طوفان حق » « فلسطین آزاد باد »، « نه به کشتار در غزه »

به نوشته پایگاه خبری « الوسط لیبیا»، در بیانیه پایانی این تظاهرات که توسط یکی از دانشجویان قرائت شد، آمده ‌است: دانشگاهیان لیبیایی پشت سر مقاومت فلسطینی ایستاده‌اند و مقاومت را تنها راه شکست و نابودی اشغالگری در سرزمین فلسطین می‌دانند و ضروریست که از ساکنان غزه در برابر حملات ارتش صهیونیستی حمایت شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از کشورهای اروپایی حامی رژیم صهیونیستی خواستند از پشتیبانی بی حد و حصر خود از رژیم اسرائیل دست بردارند و به سیاست اعمال معیار دوگانه پایان دهند.

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

دانشگاهیان لیبیایی از سازمان ملل خواستند به نقش خود در خصوص حفظ ثبات و امنیت بین‌الملل اقدام و قطعنامه‌های صادره درباره فلسطین را اجرایی کند.

در این بیانیه آمده‌ است: جنبش دانشجوی لیبی حامی غزه است و این حرکت متوقف نخواهد شد و آرمان‌های فلسطین آرمان ماست و فلسطینیان نیز بخشی از ما هستند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به نوار غزه افزون بر 34 هزار و 789 نفر شهید و بیش از 78 هزار و 204 تن هم مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد/ نشت اطلاعات پرسنلی نظامیان
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است