Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در پی سیل و آب‌گرفتگی در سیستان و بلوچستان ۹۳۳ روستا در ۱۵ شهرستان دچار آسیب شدند که توسط چهار هزار و ۴۶۹ نفر امدادگر در قالب ۹۴۰ تیم عملیاتی به همراه ۷۳۹ خودرو خدمات امدادی به ۹۱ هزار و ۹۷۴ نفر آسیب دیده در سطح استان ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:۱۱ هزار و ۹۸۸ نفر آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان در این مدت اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در سیلاب اخیر ۲۵۲۰ دستگاه چادر امدادی، ۵۱۳۴ تخته موکت، ۱۱۱۰۶ تخته پتو و ۷۳۹۹ کیلوگرم نایلون نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شد و همچنان امدادرسانی بین آسیب دیدگان ادامه دارد.

او افزود: همچنین ۱۷ هزار و ۲۱۹ بسته غذایی، ۱۴ هزار و ۷۳۱ قوطی کنسرو، ۷۸۹۷ کیلوگرم برنج،۳۱۳۳ کیلوگرم قند و شکر، ۴۶۷۱قوطی آب معدنی، ۳۰۱ کیلوگرم چای، ۱۵۹۰قوطی روغن، ۲۰۴۵ کیلوگرم حبوبات، ۱۰۰۶ شعله والور و نان از دیگر اقلامی بود که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بین آسیب‌دیدگان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

راشکی اظهار داشت: در همین راستا ۱۴۵ سورتی پرواز توسط ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیبدیده و صعب العبور انجام شد که بیشترین سورتی پرواز این مدت به شهرستان چابهار اختصاص دارد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده اند.

امدادرسانی به روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام/گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل سیستان و بلوچستان امدادرسانی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900704

دیگر خبرها

  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)