Web Analytics Made Easy - Statcounter

یادبود ۱۹ ژانویه سالروز آذری‌های مسلمان جهان به همت انجمن شهید باکری و با حضور میهمانانی از جمهوری آذربایجان، روسیه و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم یادبود ۱۹ ژانویه سالروز آذری‌های مسلمان جهان به همت انجمن شهید باکری (آذریلر) و با حضور میهمانانی از جمهوری آذربایجان، روسیه و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای جلسه حجت الاسلام مهدوی کنی، عضو هیئت امنایی دانشگاه امام صادق گفت: ما هنوز آن هویت طلبی اسلامی برادران آذربایجانی را فراموش نکرده ایم و آن اقداماتی که صورت پذیرفت، مردم مسلمان آذری در سرمای زمستان خود را به رود ارس زدند تا خود را به برادران دینی خود در این طرف مرز‌ها برسانند و سیم خاردار‌ها را از مقابل خود برچیدند و این خود جزو اولین گام‌های نابودی کمونیست و شوروی تلقی می‌شود.
وی در ادامه افزود: هنگامی که برادران آذری خود را به این طرف مرز‌ها می‌رساندند تقاضایی جز قرآن کریم و مفاتیح نداشتند که این بهترین شاخص و معیاری است که نشان می‌دهد پس از ۷۰ سال سرکوب کمونیستی هنوز مکتب قرآن در این منطقه زنده مانده و نفس می‌کشید.   پس از صحبت‌های حجت الاسلام مهدوی کنی، رامیز ساری اف کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان اظهار کرد: امسال ملت آذربایجان بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی گویا یک ۱۹ ژانویه جدیدی را خلق کردند و مجدد هویت طلبی و بازگشت به اصل خویش را این مرد آسمانی در دل‌های آذری‌های قفقاز روشن نمود.

کارشناس جمهوری آذربایجان افزود: ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ حرکت خودجوش مردمی به سمت پیوستن به هویت اسلامی خویش بود، اما امسال پس از شهادت سردار سلیمانی مردم آذربایجان نشان دادند که علاوه بر هویت خواهی به دنبال گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی نیز هستند و آن چیزی که امروز در آذربایجان دشمنان اسلام بویژه صهیونیست‌ها را به واهمه و ترس انداخت متاثر شدن ملت مسلمان آذری از شهادت حاج قاسم سلیمانی بود، که این هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی کاملا آشکار و نمود داشت.

ساری اف در ادامه گفت: برخی بر این باورند دولت وقت شوروی سوسیالیستی عمدا راه را باز کرد تا مردم آذری خود را به ایران اسلامی برسانند تا ارتش سرخ شوروی بهانه‌ای برای ورود به باکو پیدا کرده و جنایت ۲۰ ژانویه سال ۱۹۹۰ را رقم زند، اما این سخن درست نیست، بلکه عکس قضیه صادق است. آن‌ها از حرکت مردم آذربایجان به طرف ایران و از شدت اجتماع هراسناک و به شدت عصبانی بودند و برای ارعاب مردم و جلوگیری از قیام آن‌ها به دستور دفتر سیاسی حزب کمونیست و شخص گورباچف، واحد‌های نظامی وسیعی را از سایر مناطق شوروی به دروازه‌های باکو انتقال و ارتش سرخ شبانه وارد باکو شد و مردم را در ۲۰ ژانویه قتل عام کردند که در این جنایت ۱۳۵ نفر کشته و بیش از ۷۰۰ نفر زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امام صادق حجت الاسلام مهدوی دانشجویان جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) امروز با حضور هیات‌های مذهبی و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

عزاداران مکتب جعفری در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام همزمان با سراسر کشور با تجمع در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) عزاداری کردند.

کد خبر 6096197

دیگر خبرها

  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است