Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را در مناسبت‌های شهادت حضرت زهرا(س)، تولد حضرت زهرا(س) و روز مادر و همچنین دهه فجر تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری به تشریح ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام فاطمیه، تولد حضرت زهرا و دهه فجر پرداخت و گفت: برنامه‌های هنری به گونه‌ای است که جدا و تفکیک کردن آنها به راحتی امکانپذیر نیست و به همین دلیل ما بسته برنامه‌های مشترکی را به مناسبت شهادت و تولد حضرت زهرا(س) به نام «مادرانه» در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه در میدان آئینی امام حسین (ع) ویژه برنامه «سوگ یاس» برگزار می‌شود، گفت: سمنوپزان یکی از سنت‌های قدیمی ایرانی‌ها است که بسیاری از مردم تقاضا داشتند با توجه به مشکلات آپارتمان نشینی نذورات خود را در میدان آئینی امام حسین(ع) برپا کنند که ما نیز این برنامه سمنوپزان را در میدان امام حسین اجرایی خواهیم کرد اما این اقدام توسط خود مردم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین ویژه برنامه‌های کوچه‌های بنی هاشم نیز در میدان ولیعصر برپا می‌شود که علاوه بر یک نمایشگاه، یک نمایشواره نیز برگزار خواهد شد که تئاترهای گوناگونی را تا دهم بهمن ماه برای مردم برگزار می‌کند، همچنین کنگره ملی شعر فاطمی با مشارکت شاعران اهل بیت در یازدهم بهمن ماه در منطقه ۱۸ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیپ‌هایی تحت عنوان مرهم تهیه شده است که از هفته آینده در فضای مجازی منتشر خواهد شد، گفت: همچنین تئاتر صورتک‌های تاریک از سوم تا دهم بهمن ماه برگزار خواهد شد. سه اجرای تعزیه نیز در میدان امام حسین(ع) در روزهای هفتم تا نهم بهمن تحت عنوان مرثیه‌ای برای اموی‌ها برگزار می‌شود.

فاطمیان پور در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌های میلاد حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: در میلاد حضرت زهرا (س) طرحی تحت عنوان مادران شهر داریم که بر این اساس غرفه‌هایی در سطح شهر ایجاد می‌شود که کارت پستال یا کارت‌های یادبودی در آن وجود دارد که مردم برای مادرانی که در خانه سالمندان هستند و یا مادران شهیدی که هیچ اولادی ندارند یادداشتی می‌نویسند و در روز مادر این کارت‌ها به دست این افراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه بعد از جشنواره «دختر بابا» نوبت جشنواره «من و مامانم» است که در مناطق ۵، ۱۱، ۱۳ و ۱۵ برگزار می‌شود که در این برنامه فرزندان به همراه مادرانشان در یک برنامه یک روزه شرکت می‌کنند و در مسابقات مختلف شرکت خواهند کرد و در انتها بسته به امتیازی که کسب کنند هدایایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد ویژه برنامه مهر آئین مادران ویژه مادران شهدا گفت: در این طرح از مادران شهدا دلجویی خواهد شد و اگر در خانه کارهایی داشته باشند توسط تکنسین‌های ما این مشکلات رفع خواهد شد. به عنوان مثال سال گذشته به خانواده شهیدی سر زدیم که در تهران غریب بودند و هیچ کس را نداشتند و ما با کمک مردم توانستیم خانه‌شان را نو کنیم.

به گفته وی، طرح «مادرتر از مادر» نیز ویژه پرستاران شاغل در مراکز بهزیستی و شیرخوارگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

فاطمیان پور با بیان اینکه توسط فرهنگسرای انقلاب طرح آئینه داران ویژه بانوان شهیدی که در بهشت زهرا(س) مدفون هستند اجرایی می‌شود گفت: ۵۶۰ بانوی شهید داریم و تلاش داریم که شخصیت‌های برجسته این شهدا را در فضاهای عمومی شهر اکران کنیم تا مردم با آنها آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س) در فرهنگسرای بهمن به ویژه‌برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: از آنجایی که دهه فجر همزمان با چهلم شهید سردار قاسم سلیمانی است ما شعار «من سلیمانی هستم» را انتخاب کردیم و فرهنگسراهای این سازمان نیز در شش نقطه مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن مستقر هستند و برنامه‌های متنوعی به خصوص برای کودکان و نوجوانان اجرایی می‌کنند.

وی همچنین از راه اندازی تورهای یک روزه مسیر گردشگری انقلاب خبر داد و تصریح کرد: این تورها از جماران آغاز و بعد از بازدید از منزل آیت الله هاشمی، مطهری و ... به حرم مطهر امام خمینی ختم می‌شود که به همراه تورها یک راوی وجود دارد که ویژگی‌های هر منطقه را برای آنها تشریح می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد باشگاه «نوجوانی پلاس»، گفت:‌ با ایجاد این باشگاه، نوجوانان به عنوان جامعه هدف شناخته شده و با حضور در مدارس آنها، به گفت‌وگوی چهره به چهره با آنها خواهیم پرداخت و همچنین پویش بزرگ کتابخوانی را داریم و از همه دستگاه‌های فعال در امر کتابخوانی می‌خواهم که در اجرای این پویش بزرگ کتابخوانی به ما کمک کنند.

به گفته فاطمیان پور، در دهه فجر مدرسه انقلاب و ویژه برنامه فصل رویش ویژه کودکان و نوجوانان نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های این سازمان در دهه فجر برای کودکان، گفت: در مهدها و پیش دبستانی‌ها محصولات ویژه‌ای تهیه شده است که در دهه فجر در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم بسیاری از شخصیت‌های انقلابی را نمی‌شناسند و تنها از این افراد نام‌هایی است که بر روی خیابان‌ها مانده، گفت: طرحی تحت عنوان «سرت را بالا بگیر» داریم که بر اساس آن اینفوگرافی کوچه‌ها و خیابان‌ها تهیه شده است و مردم متوجه می‌شوند که این شخصیت‌هایی که نامشان بر معابر مانده چه تاثیری در انقلاب داشتند.

به گفته وی، برنامه تجدید میثاق نخبگان قرآنی در دهه فجر اجرایی خواهد شد و همچنین در ۱۱۰ کتابخانه، نمایشگاه کتاب نیز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی این برنامه‌ها به شادی مردم توجه شده است، گفت: بعد از حادثه هواپیمای اوکراینی به دستور رئیس سازمان آدرس منازل این افراد گردآوری شد و از آنها دلجویی خواهیم کرد.

در ادامه زند وکیل معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز با بیان اینکه بعد از اعلام خبر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی جایزه هنری سردار دل‌ها طراحی شد، گفت: بر این اساس هنرمندان می‌توانند در قالب داستان کوتاه، شعر، سرود و عکس تا ۱۲ بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه‌ای که در فرهنگسرای قاسم سلیمانی ایجاد شده ارسال کنند تا همزمان با سالگرد انقلاب این جشنواره نیز برگزار شود.

وی افزود: اولین سردیس حاج قاسم سلیمانی نیز توسط استاد نجیبی در حال ساخت است که همزمان با چهلم این سردار در فرهنگسرایی که به نام وی نامگذاری شده نصب خواهد شد.

زند وکیل با تاکید بر اینکه نشان مقاومت ادامه دارد و امسال به بهانه شهادت قاسم سلیمانی به موضوع وی اختصاص داده شده است گفت: به مناسبت دهه فجر دو افتتاح داریم که در گام اول در پردیس سینمایی ملت چند سالن سینمایی خرد و کلان افتتاح خواهد شد و در نشست خبری دیگری جزئیات آن را بیان می‌کنم اما در افتتاح دیگر در باغ کتاب استودیوی ضبط صدا، سالن نمایش و تئاتر و همچنین کافه گالری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تولید سرودهای ترکیبی در قالب برنامه ترانه‌های پیروزی، روایت انقلاب در پرده‌های نقالی و همچنین برگزاری شب شعر سرباز به مناسبت روز نیروی هوایی و همچنین برگزاری شب شعر طنز «ترامپ پیت» از دیگر برنامه‌های دهه فجر است و علاوه بر آن ویژه برنامه پنجاه و هفتی‌ها را داریم که بر اساس آن ۳۰ نفر با گریم چهره‌های حاضر در انقلاب یک تئاتری را اجرایی می‌کنند.

وی همچنین در مورد دیدار با هنرمندان گفت: به دستور امرودی رئیس سازمان فرهنگکی هنری شهرداری کارگروهی برای دلجویی و عیادت از هنرمندان تشکیل شد که ۵۰۰ هنرمند را که نیاز به سرکشی و حمایت داشتند شناسایی کردیم که از آنها عیادت خواهد شد و اینگونه نیست که ما این افراد را فراموش کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز مادر سالمندان شهادت سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی

مرد زندانی که برای رهایی از مجازات قصاص باید دیه میلیاردی پرداخت می‌کرد، با تشکیل باندی در زندان، سناریوی کلاهبرداری با ارسال پیامک اشتباهی بانکی را طراحی کرد.

به گزارش مشرق، مدتی قبل مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و از یک کلاهبرداری خبر داد و گفت: اوایل ماه منتظر پیامک دریافت حقوق بودم که پیامکی برایم ارسال شد مبنی بر اینکه از بانک... مبلغ ۴ میلیون تومان به حسابم واریز شده است. با دیدن پیامک تعجب کردم و با خودم گفتم چرا حقوقم اینقدر کم شده است؟ در این فکر بودم که چرا پول به صورت کامل واریز نشده است که شخصی ناشناس با تلفن همراهم تماس گرفت و در حالی که خیلی مؤدبانه صحبت می‌کرد، مدعی شد ۴ میلیون تومان را می‌خواسته برای دوستش واریز کند اما اشتباهی برای من واریز کرده است.

وی مدعی بود که شماره مرا از بانک گرفته است و از من خواست پولی را که به اشتباه به حسابم واریز شده، برگردانم. من هم بدون اینکه اصلاً به شماره پیامک واریزی وجه نگاه کنم و توجهی به آن داشته باشم، شماره کارت او را گرفتم و چهار میلیون تومان را واریز کردم. در واقع با دستان خودم، پولم را در اختیار کلاهبرداران قرار دادم. اما تصورش را هم نمی‌کردم این شگردی برای کلاهبرداری است. وقتی پول را به حسابش ریختم، متوجه شدم اصلاً پولی به حسابم نیامده بوده و من در واقع از موجودی حساب خودم پول را پرداخت کرده بودم. وقتی به شماره‌ای که پیامک برایم از آن ارسال شده بود، دقت کردم، تازه آن موقع بود که متوجه شدم در دام یک کلاهبرداری حرفه‌ای افتاده‌ام چرا که شماره‌ای که پیامک از آن ارسال شده بود، یک شماره خط اعتباری بود، نه شماره پیامک بانک.

سیم‌کارت‌هایی با هویت معتادان

با شکایت مرد جوان، کارآگاهان پلیس پایتخت وارد عمل شده و با بررسی هویت مالک تلفنی که با آن پیامک ارسال شده بود، مشخص شد که شماره متعلق به مرد معتادی است که سیم‌کارت و کارت بانکی‌اش را به مبلغ ۷۰۰هزار تومان فروخته است. از سویی کارآگاهان پلیس به سراغ مالک شماره‌ای رفتند که با شاکی تماس گرفته بود و ادعای واریز اشتباهی کرده بود. طبق بررسی‌های صورت گرفته و شناسایی مالک دومین سیم‌کارت، همان‌طور که تیم تحقیق احتمال می‌دادند، این سیم‌کارت نیز متعلق به مرد کارتن‌خوابی بود که مدتی قبل آن را به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان فروخته بود.

تماس‌هایی از زندان

در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. کلاهبرداران از خطوطی که شماره آنها رند بود و صفر زیادی داشت، پیامک واریز وجه ارسال می‌کردند و ساعاتی بعد با شاکی تماس گرفته و مدعی بودند که وجه را به اشتباه واریز کرده‌اند و از او می‌خواستند پول را به شماره کارتی که می‌دادند، برگرداند. اما شماره کارت‌ها و سیم‌کارت‌ها هم متعلق به افراد کارتن‌خواب و معتاد بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد که کلاهبرداری‌ها توسط اعضای باندی حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در ادامه تحقیقات پلیسی، تیم تحقیق دریافت که تماس‌ها از زندان صورت می‌گیرد.

در ادامه تحقیقات هویت اعضای این باند شناسایی شد و عوامل این کلاهبرداری که چندین محکوم به قصاص و حبس‌های بلندمدت در زندان و چندین خلافکار در خارج از زندان بودند، مشخص و دستگیر شدند. در ادامه بررسی‌ها، سردسته باند به گردهم آوردن اعضای باند داخل و بیرون از زندان و کلاهبرداری‌های سریالی به این شیوه و شگرد اعتراف کرد. تحقیقات در این رابطه و شناسایی سایر شاکی‌های احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

کلاهبرداری به خاطر دیه

سن و سالی ندارد اما به خاطر جنایتی که مرتکب شده، محکوم به قصاص بود اما درنهایت موفق شد از اولیای‌دم رضایت بگیرد آن هم به شرط پرداخت دیه میلیاردی. دیه‌ای که میثم برای پرداخت آن تنها راه را در کلاهبرداری از پشت میله‌های زندان دید.

چه شد که دست به قتل زدی؟

می‌توانم به جرأت بگویم بالای ۷۰ درصد از قتل‌هایی که جوان‌هایی در سن و سال من مرتکب می‌شوند یا به خاطر چشم در چشم شدن است یا قدرتنمایی. من هم به خاطر یک اشتباه نه‌تنها زندگی خودم و خانواده‌ام را بلکه زندگی مقتول و خانواده‌اش را هم نابود کردم. شب حادثه به همراه دوستانم سر خیابان ایستاده بودیم که دو پسر جوان از کنار ما رد شدند و من به یکی از آنها گیر دادم که چرا زمانی که از کنارم عبور کردی، مرا چپ‌چپ نگاه کردی و زل زدی به چشم‌هایم. همین موضوع پیش‌پا افتاده و دم‌دستی باعث شد که دست به یقه بشویم و در آن میان من چاقویی که داشتم را بیرون آوردم و او را زدم.

بعد چه کار کردی؟

فرار، اما بالاخره مخفیگاهم شناسایی شد و گیر افتادم. اولیای‌دم برایم قصاص خواستند و دادگاه هم رأی بر قصاص داد. آنقدر پدر و مادرم و دوست و آشنا به آنها التماس کردند و به خانه‌شان رفتند و آمدند تا اولیای‌دم حاضر به بخشش شدند اما شرط سنگینی گذاشتند.

شرط‌شان برای بخشش چه بود؟

دیه میلیاردی، من در یک خانواده کارگر بزرگ شده‌ام و خودم هم در صافکاری کار می‌کردم. ما مستأجر هستیم و اگر هم خانه داشتیم و آن را می‌فروختیم، نمی‌توانستیم دیه‌ای را که آنها می‌خواستند، فراهم کنیم. همین شد که به فکر کلاهبرداری افتادم. موضوع سر مرگ و زندگی بود و من باید این دیه را جور می‌کردم. به غیر از من، چند هم‌سلولی و هم‌بندی‌ام بودند که آنها نیز به شرط پرداخت دیه می‌توانستند از مرگ نجات پیدا کنند. یک شب در سلول تصمیم گرفتیم که این پول را فراهم کنیم.

چطور این شگرد را انتخاب کردید؟

ما داخل زندان بودیم و خلاف دیگری نمی‌توانستیم انجام دهیم. از چند نفر از دوستانمان خواستیم برایمان از معتادان و افراد کارتن‌خواب سیم‌کارت و کارت بانکی خریداری کنند. بسته به مدارکی که به ما می‌دادند، این قیمت متغیر بود، از ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان. از سیم‌کارت‌ها پیامی به شماره‌های رندمی می‌فرستادیم که با اعداد یک و دو و سه شروع می‌شدند. کسانی که این سیم‌کارت‌ها را دارند، قاعدتاً باید وضع مالی خوبی داشته باشند چون مبلغ این سیم‌کارت‌ها بالاست. پیامک‌ها حاوی اسم بانک، مبلغ، تاریخ، ساعت و یک شماره‌حساب ساختگی بود. بی‌شک کسی شماره حساب خودش را چک نمی‌کند. شماره‌ای هم که با آن این پیام ارسال می‌شد، حاوی اعداد صفر زیادی بود و به همین دلیل شاکی تصور می‌کرد که شماره بانک است. یک ساعت بعد هم تماس می‌گرفتم و مدعی می‌شدم که اشتباهی پول واریز شده و باقی آن را هم که می‌دانید.

ممکن بود با کسی تماس بگیرید و پول واریز نکند؟

بله، ولی درصدشان خیلی کم بود. باورتان نمی‌شود حتی کسانی در دام ما گرفتار شده‌اند که از نظر تحصیلی مدارک بالایی دارند اما طمع ۴ میلیون تومان باعث می‌شد که آنها به شماره‌ها توجهی نکنند.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار