Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:48:59 GMT

تولید شمش فولادی از ۱۵.۳ میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۲۸۲۴

تولید شمش فولادی از ۱۵.۳ میلیون تن گذشت

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جداول آماری عملکرد ۹ ماهه مجموعه‌های منتخب فولادسازی کشور در زمینه شمش فولاد (بلوم، بیلت و اسلب) تولید ۱۵ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۳۷۰ تن را ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جداول آماری عملکرد ۹ ماهه مجموعه‌های منتخب فولادسازی کشور در زمینه شمش فولاد (بلوم، بیلت و اسلب) تولید ۱۵ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۳۷۰ تن را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی عملکرد واحدهای تولید آهن و فولاد ارفع، ذوب آهن اصفهان، چادرملو، شرکت ملی فولاد ایران (گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد آلیاژی، فولاد خراسان)، فولاد بناب، فولاد خوزستان، فولاد کاوه جنوب، فولاد مبارکه(مبارکه، سبا و فولاد هرمزگان) در دوره ۹ ماهه سال ۹۸ گویای سهم ۳۱.۷ درصدی فولاد مبارکه اصفهان از مجموعه تولید با رقم چهار میلیون و ۸۹۴ هزار و ۶۶۹ تن است.

 

همچنین در دوره مورد بررسی فولاد خوزستان نیز با مجموع تولید دو میلیون و ۸۱۵ هزار و ۲۷ تن شمش فولادی سهم ۱۸.۲ درصدی از کل تولید را داشت که بعد از فولاد مبارکه در جایگاه دوم تولید قرار گرفت. مجموع تولید شمش فولادی واحدهای مورد بررسی در آذرماه به رقم یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۴۲ تن رسید و در مقایسه با میزان یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۴۲ تن عملکرد آبان امسال اختلاف ۱۶ هزار و ۹۳ تنی را نشان می دهد که چندان شاخص نیست.

 

امسال برای تولید شمش فولادی (فولاد خام) حداقل ۲۶ میلیون تن مورد انتظار است و پیش بینی شده که ۴۰ تا ۴۵ درصد تولید راهی بازارهای صادراتی شود.

 

آمارها نشان می دهد که از مجموع شمش تولیدی، اسلب با رقم هفت میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۴۵ تن بالغ بر ۵۱.۷ درصد را به خود اختصاص داد و بلوم و بیلت به ترتیب با ارقام سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۲۱۳ تن و سه میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳۱۲ تن بقیه را پوشش دادند.

 

پیش از این در آمار هشت ماهه منتهی به آبان واحدهای فولاد سازی مزبور رقم ۱۳.۶ میلیون تن در زمینه شمش فولادی ثبت شده بود.

 

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، تولید شمش فولاد در دوره هشت ماهه سال ۹۸ را در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارای رشد چهار درصدی اعلام کرد. تولید شمش فولادی واحدهای منتخب یاد شده در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۷ برابر با ۱۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تن بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی طرح ملی فهما شهادت سردار سلیمانی طرح ملی فهما رویداد ملی فهما ایمیدرو تولید فولاد فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش در شرکت فولاد شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت فولاد شادگان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان تولید در این شرکت با محدودیت‌هایی که وجود داشت در سال گذشته محقق شد.

کهزاد افزود: با تکمیل شدن مراحل راه اندازی کارخانه فولاد سازی، نخستین شمش شرکت فولاد شادگان تا تیر ماه تولید خواهد شد.

فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مهم فولاد کشور است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته و بخش نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شده است

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر