Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس اسدپور افزود: سومین مرکز نیز به زودی در خیابان آیت ا… غفاری بندرعباس، چهارمین مرکز در مسکن مهر شهرک پیامبراعظم (ص)، پنجمین مرکز در سه راه جانباز و یا سورو راه اندازی می‌شود تا با عرضه محصولات و اقلام اساسی با قیمت‌های زیر قیمت بازار، شهروندان بیشتری بتوانند گوشت و مرغ و… مورد نیازشان را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدپور اظهار داشت: عرضه میوه و تره بار در سه منطقه شهر بندرعباس شامل کوی پلیس، شهرک توحید روبروی مجتمع مخابراتی امام حسن مجتبی (ع) و شهرک پیامبراعظم (ص) نیز بزودی راه اندازی می‌شود.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه در شهرستان‌های حاجی آباد، میناب و بندرلنگه نیز مراکز عرضه مستقیم گوشت و مرغ و میوه فعال هستند، افزود: در شهرستان‌های قشم، رودان، جاسک نیز بازارچه‌های عرضه مستقیم مرغ و گوشت بزودی راه اندازی می‌شود و در مجموع ۱۵ مرکز مستقیم عرضه محصولات کشاورزی و دامی تعاون روستایی در استان را فعال می‌شود و در بستک و پارسیان قیمت‌ها مناسب است و در سایر شهرستان‌ها نیز پیگیر راه اندازی هستیم البته در بندرخمیر و سیریک نیز چنین مراکزی توسط فرمانداری‌ها با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود میادین عرضه میوه و تره بار در سطح شهرهای استان جهت خرید شهروندان، به معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان و ستاد تنظیم بازار استان اعلام آمادگی کرده ایم که در صورت حمایت، قادریم چندین میدان عرضه مستقیم میوه وتره بار و گوشت ومرغ، تخم مرغ و… را با حذف واسطه‌ها در مناطق مختلف استان راه اندازی کنیم.

اسدپور اظهار داشت: می‌توانیم تمام محصولات کشاورزی که در مناطق مختلف کشور برداشت می‌شود را بصورت مستقیم در استان عرضه کنیم؛ البته به شرط اینکه زمین و یا مکان مناسبی جهت عرضه در اختیار تعاون روستایی قرار داده شود و شهرداری‌های استان هم همکاری بیشتر را با این سازمان داشته باشند.

به گفته مدیر تعاون روستایی هرمزگان در حال حاضر نباید قیمت مرغ بیشتر از ۱۳ هزار تومان در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد و گوشت گوساله در بستک و پارسیان ۶۴ هزار تومان است و با توجه با افزایش دام در استان و سال آوری در محصولات کشاورزی و رویش علوفه و…، قیمت دام بایستی ارزان‌تر از قیمت فعلی که در بندرعباس عرضه شود، که شبکه تعاون روستایی می‌توانند با قیمتی ارزان‌تر از قیمت فعلی، گوشت را عرضه کند.

اسدپور اظهار داشت: یک واحد غرفه میوه در میدان میوه و تره بار جدید نیز توسط اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس خریداری شده است که در صورت راه اندازی می‌توانیم میوه وتره بار را بصورت مستقیم به شهروندان عرضه کنیم.

به گفته این مقام مسئول، تعاون روستایی سهمی از اعتبارات استانی ندارد و حتی از تسهیلات بانکی یارانه دار هم بهره مند نیستیم؛ در صورتیکه نیاز است در این بخش تجدید نظر شود و مستقیماً در کمیته برنامه ریزی استان عضویت داشته باشد.

وی افزود: تعاون روستایی می‌تواند اقتصاد کشاورزی را در استان بیش از پیش رونق دهد و بدنبال اجرای طرح‌هایی برای تکمیل زنجیره پس از تولید با راه اندازی سردخانه، صنایع بسته بندی، سورت بندی، فروشگاه‌های مصرف و… هستیم.

اسدپور تصریح کرد: به اذعان بسیاری از مسئولان، اعتماد مردم به شبکه تعاون روستایی بیشتر است و بایستی از این شبکه بیش از پیش حمایت شود.

کد خبر 4830617

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون روستایی هرمزگان محصولات کشاورزی قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد بوشهر سیل سیستان و بلوچستان ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تا کنون حدود ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان‌های جنوبی فارس خریداری شده و تا پایان برداشت گندم مراکز خرید تضمینی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید فعال خواهند بود.
سیدکاظم موسوی افزود: زیر ساخت‌های لازم در ۱۰۰ مرکز تعاون روستایی به منظور تحویل و خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان ایجاد شده است.
او گفت : نرخ خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری برای سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: پارسال ۶۱۸هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند