Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@20:22:34 GMT

با سوابق جانشین جدید نیروی قدس سپاه آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۳۳۳۵

با سوابق جانشین جدید نیروی قدس سپاه آشنا شوید

صبح امروز با حکم سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سید محمد حجازی جانشین سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه شد.

سردار سید محمد حجازی متولد 1335 در اصفهان، ازجمله فرماندهان با سابقه سپاه است که از همان ابتدای تاسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حجازی فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) است.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ کننده فرمانده کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی که مسئولیت سپاه در لبنان را نیز در کارنامه خود دارد، در سال 88 به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیفات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزگلستان سردار پاکپور در مراسم تکریم و معارفه فرمانده گروه مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل جواد الائمه گلستان در گرگان گفت: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت پایدار  با کسی شوخی نداریم.

او تاکید کرد : امنیت از مهمترین ارکان حیاتی و محور وحدت ماست و روی آن بسیار حساس هستیم.

وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت : رژیم صهیونیستی پا را از حد خود فراتر گذاشته بود و این عملیات موفق و کوبنده برای اولین بار از تاسیس این رژیم جعلی با این حجم بزرگ انجام شد.

او افزود: جمهوری اسلامی برای عزت خود و ملت بزرگ ایران ذره‌ای کوتاه نیامد و دنیا شاهد این توفیق بزرگ بود.

در این مراسم از تلاش‌های سردار دولتی فرمانده سابق گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل ۴۵ جواد الائمه استان تجلیل و سرهنگ منوچهر شوکتی به عنوان فرمانده جدید گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل ۴۵ جواد الائمه استان  معرفی شد.




 

دیگر خبرها

  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • در «وعده صادق» تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • سردار حاجی‌زاده: برای ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل صف‌آرایی عجیبی شد +فیلم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند