Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در حاشیه مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی در شهرستان محلات با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات این عالم ربانی گفت: آیت الله رسولی محلاتی تعبد خاصی نسبت به ولایت فقیه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شهیدی محلاتی افزود: آیت الله رسولی محلاتی از زمانی که در مسجد سلماسی قم بودند به امام (ره) علاقه داشته و در کنار ایشان بودند تا رهبری شدندو باز هم در کنار ایشان ماندند و تا زمان فوت امام (ره) در کنار ایشان بودند.

اواضافه کرد: حجت الاسلام شهیدی محلاتی بعد از امام (ره) با علاقه و تعبد نسبت به مقام معظم رهبری در دفتر ایشان قرار گرفتند و باید گفت کم پیدا میشود کسی هم امین امام و هم امین رهبری باشندو از ویژگی‌های آقای رسولی این بود که امام به وی علاقمند بود و رهبری هم به ایشان علاقه‌مند بود.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی فردی منظم و مخلص  و دنبال شهرت و نام نبودند

حجت الاسلام محمد حسین رسولی فرزند آیت الله رسولی محلاتی هم گفت: ایشان فردی منظم و مخلص بودند و دنبال شهرت و نام نبودند و اگر چیزی را وظیفه شخصی می‌دانستند با کسی رودربایستی نداشتن و سعی می‌کردند وظیفه شان را به نحو احسن انجام دهند

حجت الاسلام محمد حسین رسولی افزود: این خصوصیات می‌تواندبرای نسل جوان ما الگو باشد و نکته آخر اینکه همانطوری که شهید قاسم سلیمانی فرموده بودند راز عاقبت بخیری در این دوران این است که ما نسبت به نظام جمهوری اسلامی عرق و دغدغه داشته باشیم و پشتیبان نظام و ولایت فقیه باشیم، حضرت آیت الله رسولی لحظه‌ای در عمر پربرکت خود در سی سال که در خدمت امام و ۳۰ سال که در خدمت رهبری بودند هیچگاه نسبت به نظام و آرمان‌های امام و رهبری کوتاهی و سستی نداشته‌اند.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی  در خدمت امام و رهبری بودند

حجت الاسلام ربانی امام جمعه شهرستان محلات هم گفت: آیت الله رسولی محلاتی شخصی بزرگوار و صاحب آثار و برکات فراوان و خدمات ارزنده‌ای به اسلام، انقلاب و در خدمت امام و رهبری بودند و هم عضو بیت امام راحل و هم عضو بیت مقام معظم رهبری بودند.

حجت الاسلام ربانی افزود: ایشان مولف، مورخ و پژوهشگر برجسته شیعه و مولف بیش از صد عنوان کتاب در حوزه قرآنی و دین تشیع بودند، همچنین در سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نماینده استان تهران در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بودند.

مراسم گرامیداشت ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی یار دیرین امام و رهبری با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی و مردم ولایتمدار شهرستان محلات در آستان امامزادگان فضل و یحیی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید هاشم رسولی محلاتی پنجشنبه نوزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به علت بیماری و در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش پس از تشییع در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها به خاک سپرده شد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله محلاتی رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: اسلام دین علم است و معلم عالی‌ترین منزلت را دارد و این مقام با خودش مسئولیت می‌آورد و قرآن کریم «حیات» را هدایت می‌داند.

وی با بیان اینکه احیاء به معنای حیات بخشیدن به کسی که حی نبوده، افزود: حیات بخشیدن به انسان بسیار ارزشمند است و بر همین اساس خداوند متعال در قرآن کریم حیات را هدایت می‌داند، بنابراین هدایت انسان به اندازه کل بشریت ارزش دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در جامعه تحت سیطره طاغوت ندای متفاوتی بلند شده و اکثریت جوانان اروپایی و آمریکایی معتقدند باید آتش‌بس در غزه اتفاق بیفتد.

عملیات بسیار شگرف «وعده صادق»

رستمی با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: برکاتی که این عملیات داشت از نظر تحلیل نظامی بسیار شگرف و اثرات این عملیات از اثرات تخریب مکانی بسیار زیاد‌تر بوده است.

وی گفت: فرمایش مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر تولید دانش، تولید دانشمند و جهت دادن به علم بسیار حائز اهمیت است، بنابراین رسالت ما دانشگاهیان در اجرای منویات مقام معظم رهبری باید تبیین شود.

دانشگاه آزاد دارای جایگاه و اعتبار است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، صداقت، صمیمیت و تواضع را از ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام مستشاری دانست و به حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد به‌دلیل حضور در یک دانشگاه خوب و ارزشمند و دارای جایگاه و اعتبار تبریک گفت.

ما امروز نسل سپاسگزاریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هم با اشاره به ویژگی‌های نسل سپاسگزار اظهار کرد: ما امروز نسل سپاسگزاریم و باید قدردان استادان باشیم و از همه استادان و کسانی که امانت الهی را پاس داشته‌اند، ممنون باشیم.

حجت‌الاسلام حسن خیری با اشاره به اینکه شاهد تجلی قرآن کریم و نصرت الهی در عملیات وعده صادق بوده‌ایم و باید شاکر خداوند باشیم، افزود: امروز در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا همان حرفی را می‌زنند که ما می‌زنیم و ماهیت رژیم کودک‌کُش صهیونیست برای همگان آشکار شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی قم؛ دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن قدردانی از تلاش‌های  حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری در زمان تصدی ایشان در دفتر نهاد مقام معظم رهبری و خیر مقدم به حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد به عنوان مسئول جدید نهاد مقام معظم رهبری واحد قم افزود: حضور ارزشمند حجت‌الاسلام رستمی در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نشان می‌دهد مسئولان برای استان قم حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و بر همین اساس تلاش می‌کنیم دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هم با اشاره به اینکه همیشه برای ما جوانان برکت داشته‌اند و اثری که جوانان دانشگاهی در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) داشتند از اثرات حوزویان کمتر نبوده است.

نقش پررنگ دانشگاه در عرصه انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه دانشگاه با تسخیر لانه جاسوسی ترسیم کرد که مبارزه با استکبار وجود دارد، افزود: نقش دانشگاه در عرصه انقلاب اسلامی بسیار پررنگ است، بنابراین حرکت دانشجویی در نهایت به صلاح کشور است.

مستشاری با اشاره به اینکه استادان دانشگاه آزاد اسلامی قم جزء بهترین اساتید هستند، افزود: دانشگاه در شکل‌گیری شخصیت من از حوزه کمتر نقش نداشته است.

مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم هم با بیان اینکه این نسل و مملکت و مردم انتخاب شده الهی بوده و نشانه‌های الهی بودن این مردم بسیار است، گفت: نسبت به این نسل و رسالتی که خدا برای ما مقدر کرده است مسئولیم و همه ما مسئولیت سنگینی داریم.

وی با اشاره به سه هویت حکمت‌مداری، کرامت‌مداری و حق‌مداری گفت: در آستانه قرن ۲۱ می‌توان با این سه هویت دنیا را تحت تأثیر قرار دهیم.

آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با حضور جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان و مجموعه از مسئولان دفاتر مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان و روسای مراکز آموزش عالی استان قم برگزار و حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد به‌عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم معرفی و از تلاش‌های حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره