Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران خورستان گفت: چند شهر در شمال شرق استان علی‌رقم این که در نزدیکی سد و حوزه‌های آبریز قرار دارند به علت توپوگرافی و برداشت‌های بی‌رویه که در دشت‌های ما مانند قله‌تل انجام شد مشکلاتی را در زمینه آب‌شرب ایجاد کرد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده امروز در جلسه شورای آب‌وبرق خوزستان با بیان این که برگزاری جلسات شورای آب‌وبرق موجب حل مشکل آب‌شرب، فاضلاب و برق در برخی شهرستان‌ها شده اظهار داشت: وضعیت خیلی از شهرستان‌های ما نسبت به سال گذشته در این زمینه بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سال گذشته از نظر میزان بارش سال استثنایی بود افزود: اما گزارشات سازمان هواشناسی و سازمان آب و برق در خصوص میزان بارش‌ها و میزان ذخائر سدهای استان حاکی از وجود مشکل در دو حوزه سد مارون و زهره است در تابستان است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: اولویت ما آب‌شرب است، چند شهر در شمال شرق استان علی‌رقم این که در نزدیکی سد و حوزه‌های آبریز قرار دارند به علت توپوگرافی و برداشت‌های بی‌رویه که در دشت‌های ما مانند قله‌تل انجام شد مشکلاتی را در زمینه آب‌شرب ایجاد کرد.

تهران| آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران برای مقابله با بارش‌های شدید؛ تردد در محور فیروزکوه روان استسامانه برف و باران‌زا در راه کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیریت بحران هشدار داد‌سامانه باران‌زا در راه خوزستان؛ مدیریت بحران هشدار داد

همچنین رئیس سازمان هواشناسی خوزستان در این جلسه با ارائه گزارشی از پیش‌بینی‌های میان‌مدت سازمان هواشناسی در خصوص میزان بارش گفت: تمامی الگوهای هواشناسی بارش‌های کمی بالاتر از حد نرمال را برای استان پیش‌بینی می‌کنند.

محمد سبزه‌زاری با بیان این که در اسفندماه نیز بارش‌هایی تا حد نرمال در حوزه‌های سدها پیش‌بینی می‌شود عنوان کرد: اما برای فروردین‌ماه هنوز پیش‌بینی دقیقی وجود ندارد و بین الگوهای مختلف تضاد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی مدل‌ها نشان از کاهش بارش‌ها از 13فروردین به بعد را نشان می‌دهند و برخی خلاف این را بیان می‌کنند اما در مجموع در دو‌ماه آینده بارش‌های خوبی را مخصوصا در سدهای کرخه و دز خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ع

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟

مدیر کل مدیریت بحران یزد با بیان اینکه ۴۹۰ تیم شامل ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدماتی در این استان در حال آماده‌باش هستند به همشهری آنلاین گفت: خوشبختانه از دوشنبه که بارش‌ها در استان شروع شد، همکاری خوبی بین گروه‌های جهادی و مردمی برای مدیریت سیلاب شکل گرفت.

محمد علی ملک‌زاده با بیان این که برخی محورهای فرعی و اصلی به دلیل روان‌آب مسدود شده است، افزود:‌ ۶۲ واحد مسکونی نیز خسارت دیدند که این خسارت عمده نبود.

او با تاکید بر اینکه همه چیز در استان و مناطق سیل‌زده تحت کنترل است، ادامه داد:‌ این سیلاب هیچ مصدوم یا فوتی نداشته است.

به گفت ملک‌زاده، ۳ جلسه مدیریت بحران در استان یزد با بیش از ۱۰۰ مصوبه برگزار شده و به دلیل فعال بودن سامانه بارشی آماده‌باش کامل در همه شهرستان‌ها همچنان برقرار است.

رئیس اداره هواشناسی یزد نیز با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شده است، گفت: سه‌شنبه شب ۵۱.۷ میلمتر باران در شهر تفت بارید که از زمان تشکیل ایستگاه هواشناسی تا کنون بی‌سابقه است. احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

سیدعباس میرحسینی همچنین بارش در اسلامیه و طزرجان هم به ترتیب ۳۹ و ۳۳.۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود:‌ در سخوید ۳۰، سلطانب سانیج ۲۹، ده بالا(توده) ۲۸، خودسفلی ۲۶.۵، ده بالا (آمحسن) ۲۴ و دره شیرسانیج ۲۲ میلی متر باران گزارش شد. بارش سالانه باران در استان یزد ۹۰ میلیمتر است.

کد خبر 847043 برچسب‌ها سيل استان یزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس