Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@10:52:16 GMT

دلیل مضربی از ۳.۹۹ برای کارت سوخت چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۷۲۳

دلیل مضربی از ۳.۹۹ برای کارت سوخت چیست؟

خبرگزاری میزان- بحث مضرب ۳.۹۹ که در روزهای گذشته با ارائه جداولی به آن پرداخته شده، مربوط به پیمانه سوخت گیری است که تفسیرهای متفاوتی از آن ارائه شده است. تاریخ انتشار: 15:48 - 30 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۶۸۹ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان این روز‌ها ، لابه‌لای اخبار یک موضوع توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و آن ماجرای معادلات ریاضی در سوختگیری خودروها است ، به نظر می‌رسد ماجرای مضرب‌های ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۹ و اضافه برداشت از کارت سوخت به دلیل خروج کارت پیش از پایان سوخت گیری مربوط می‌شود.
مضرب ۳.۹۹ که پیمانه سوخت است به دلیل آفلاین بودن سیستم سوخت گیری در کشور به صورت رزرو قرار می‌گیرد و در صورت برداشت کارت سوخت پیش از پایان سوخت گیری درصد کمی از سهمیه سوخت که بسته به میزان سوخت گیری بین ۱ تا ۲ لیتر است از سهمیه سوخت کارت سوخت کم می‌شود، اما این کم شدن مربوط به دریافت پول بیشتر از مالکان خودرو نیست و تنها به کاهش سهمیه سوخت مربوط می‌شود. عدد ۳.۹۹ یک پیمانه اندازه گیری است شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: از ابتدای پروژه سامانه هوشمند سوخت به دلیل آفلاین بودن سیستم، در زمان سوخت گیری در لحظه بین ۳ تا ۴ لیتر از سهمیه بنزین صاحبان خودرو جلوتر از سوخت گیری آن‌ها رزرو می‌شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: زمانی که سوخت گیری تمام شد، پس از قرار گرفتن نازل بر روی دستگاه پیغام "لطفا کارت خود را بردارید" نمایان می‌شود و پس از آن حتی یک سی سی نیز از سهمیه کارت برداشته نمی‌شود.

وی افزود: درصورت آنلاین بودن سیستم در زمان اختلال در شبکه روند سوخت رسانی نیز متوقف می‌شود و آفلاین بودن سیستم برای سوخت رسانی مستمر است و حتی در زمانی که ارتباط با واحد دیتا قطع می‌شود، سوخت رسانی به صورت آفلاین ادامه خواهد داشت.

رضایی با بیان اینکه تعداد کمی از مردم این موضوع را رعایت نمی‌کنند، ابراز کرد: تراکنش‌های های سوخت همواره مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود رقم بالای به جایگاه تذکر و اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته وی؛ در صورت کشیدن سریع کارت سوخت از جایگاه سوخت گیری قطع می‌شود و مردم هزینه‌ای بابت بنزین اضافی پرداخت نمی‌کنند و به میزان بنزین دریافتی پول پرداخت می‌کنند.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: در زمان کشیدن سریع کارت سوخت از جایگاه امکان دارد بسته به میزان سوخت دریافتی بین یک تا ۲ لیتر از سهمیه آن‌ها کاهش پیدا کند.

رضایی گفت:امکان کسر بنزین پس از کشیدن کارت از جایگاه با مشاهده عبارت "لطفا کارت خود رابردارید" نزدیک به صفر است، با این وجود در صورتی که سهمیه‌ای از کارت سوخت کم شده با تماس با شماره ۰۹۶۲۷ توسط همکاران ما این موضوع پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کارت سوخت خودروهای فرسوده باطل می شود؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارت سوخت اخبار اقتصادی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟

دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی به این شرح است:
فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود.

۱ - در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود.

۲- رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد.

۳- وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴- فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می‌دهد.

۵- بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

۶- در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود.

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • ۷ مرحله رأی دادن در انتخابات الکترونیکی اعلام شد +جزئیات
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت