Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@03:55:21 GMT

رادیو ایران مکمل زنجیره رونق تولید ملی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۴۷۷۵

رادیو ایران مکمل زنجیره رونق تولید ملی

مدیر رادیو ایران گفت: این شبکه رادیویی با تولید و پخش برنامه‌های گوناگون و راه‌اندازی پویشی اجتماعی، مکمل زنجیره رونق تولید و حلقه واسط سرمایه‌گذاران خرد و کارآفرینان بوده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر محمد جعفر محمدزاده با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب و لزوم توجه رسانه‌ها به این مسئله اظهار کرد: بر این اساس معاونت صدای رسانه ملی از همان ابتدای سال، سیاست‌های اصولی خود را بر مبنای تلاش برای تحقق شعار سال و مطالبات رهبری تنظیم و به مدیران شبکه‌های رادیویی و برنامه‌سازان ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌های گوناگونی در همین راستا و در شبکه‌های مختلف رادیویی تولید و روانه آنتن شده‌اند یا در حال تولید هستند و به زودی پخش خواهند شد.

مدیر رادیو ایران با بیان اینکه در این شبکه رادیویی هم این روند شکل گرفته و تداوم یافته است گفت: «نمودار» به عنوان برنامه‌ای اقتصادمحور به صورت روزانه در رادیو ایران تولید و پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از بهار امسال، پویش «رونق تولید» به همت رادیو ایران راه‌‌اندازی شده که هدف از آن، تقویت اقتصاد خرد و مردمی است، در واقع نوعی هدایت‌گری مخاطبان و اقشار مختلف مردم به سمت سرمایه‌گذاری‌های کوچک، هدف از راه‌اندازی این پویش بوده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: بسیاری از اقتصادانان بزرگ بر این عقیده هستند که اقتصاد مردم‌بنیاد یا همان اقتصاد خُرد، راهکاری عملی برای برون‌رفت جوامعی مانند ایران از مشکلات اقتصادی هستند و اگر سرمایه‌های هر چند کوچک، در چرخه‌ای بزرگ‌تر به جریان بیفتند، می‌توانند در نهایت منجر به رونق تولید ملی در سطح کلان شوند بنابراین پویش مذکور با این پشتوانه عملی و فکری طراحی و اجرا شده است.

مدیر رادیو ایران با اشاره به شیوه اجرای پویش «رونق تولید» عنوان کرد: ابتدا فرخوانی عمومی اعلام شد و در ادامه مخاطبان و علاقمندان به این پویش تشویق شدند تا سرمایه‌های خُرد را با استفاده از الگوهای صحیح اقتصادی، وارد چرخه تولید کنند، در این زمینه نمونه‌های موفقی هم به مخاطبان معرفی شدند تا موجب تشویق و دلگرمی بیشتر آنها شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در این پویش به ایده‌های اقتصادی مثبت و حرکت‌آفرین هم توجه شده است چرا که می‌دانیم برخی افراد دارای طرح‌ها و ایده‌های نو و بدیعی هستند که با سرمایه‌های خُرد قابل اجراست ولی خودشان امکان سرمایه‌گذاری ندارند بنابراین رادیو ایران تصمیم گرفت حلقه واسطی میان این دو قشر باشد، یعنی سرمایه‌داران خُرد و صاحبان ایده تا به این ترتیب تکمیل‌کننده زنجیره‌ای باشد که در نهایت منجر به رونق تولید ملی خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه سعی شده است از ظرفیت برنامه اقتصادی «نمودار» برای این منظور استفاده شود خاطرنشان کرد: نتیجه کار بسیار عالی و حتی دور از انتظار بود چرا که در طول تولید و پخش این برنامه، شاهد تماس صدها سرمایه‌گذار و صدها کارآفرین بودیم که می‌توانستند در کنار هم به موفقیت برسند.

مدیر رادیو ایران افزود: مدتی بعد از پخش برنامه و با پیگیری‌های صورت گرفته دریافتیم «نمودار» توانسته است حلقه ارتباطی خوبی بین این دو قشر ایجاد کند و در حال حاضر برخی از همان افراد با همکاری یکدیگر، به نتایج مثبتی دست یافته‌اند.

وی گفت: بر این اساس تصمیم گرفته شده همایشی با عنوان «حمت» (حامیان مردمی تولید) همزمان با هفتمین روز بهمن ماه سال جاری برگزار و طی آن الگوهای موفق فعالیت‌های اقتصادی که از طریق برنامه‌های رادیو ایران شکل گرفته‌اند به مردم معرفی شوند البته تجلیل از فعالان رسانه‌ای حوزه اقتصاد که در سایر شبکه‌های رادیویی تلاش می‌کنند هم در دستور کار قرار دارد.

مدیر رادیو ایران بیان کرد: آیین اختتامیه این همایش و پویش «رونق تولید» با حضور جمعی از مدیران اقتصادی کشور، دکتر شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و مدیران و فعالان حوزه رسانه و اقتصاد برگزار و به صورت زنده از رادیو ایران پخش خواهد شد.

وی افزود: رادیو ایران در برنامه‌های دیگری همچون «خاص باشید»، «میزبان» و برنامه‌های گروه‌های اجتماعی و اقتصاد هم به موضوع رونق تولید و اقتصادی خانوادگی که به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه کمک می‌کنند پرداخته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولید ملی رسانه ملی رادیو مدیر رادیو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبراییلی که از وی به عنوان یکی از طراحان برنامه‌های اقتصادی سید ابراهیم رییسی یاد شده است، در نوشتاری در شبکه فیلتر شده ایکس نوشت: ‏خبرگزاری دولت در گزارشی با استناد به گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول، اظهار شادمانی و افتخار کرده است که دولت ایران کم خرج‌ترین دولت در میان کشورهای در حال توسعه است. ‏البته گزارش را ناقص داده‌اند. دولت ایران از حیث مخارج ناچیزش نسبت به تولید ناخالص داخلی، فقط میان کشورهای درحال توسعه رتبه اول را کسب نکرده است. دولت ایران پس از هائیتی، لبنان، ونزوئلا و یمن، کم‌خرج‌ترین دولت جهان است.

او از زاویه‌ای کارشناسی مساله را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرده است: ‏لکن نسبت اندک مخارج دولت به GDP یک دستاورد و مایه افتخار نیست، یک فاجعه تمام عیار است. عدد ۱۳.۵ درصد برای نسبت مخارج دولت به GDP یعنی از کیک بزرگ اقتصاد ایران، تنها ۱۳.۵ درصد توسط دولت صرف هزینه‌های آموزش و پرورش، سلامت، امنیت، زیرساخت و... در یک کلمه «رفاه عمومی» می‌شود.

در ادامه این رشته توییت امده است: سهم بسیار اندک سلامت و آموزش و پروش در تولید ناخالص داخلی ایران در مقایسه با میانگین جهانی، از تبعات این پروژه کوچک‌سازی دولت است‌ که سال‌هاست در دستور کار دولت‌های مختلف ماست. حقوق ناچیز و نامکفی کارمندان دولت، یکی دیگر از نتایج‏ این سیاست است؛ به نحوی که مکرر می‌شنویم نخبگان نه تنها تمایلی به خدمت در دولت ندارند، بلکه در حال ترک دولت نیز هستند. ‏هرچه نسبت مخارج دولت به GDP کمتر باشد، رفاه عمومی در آن کشور کمتر است. و این رتبه که خبرگزاری دولت به آن می‌بالد، رتبه داشتن کمترین رفاه عمومی است!

وی سپس نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی در برخی کشورها به شرح ذیل است:

نام کشور

نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی

فرانسه

۵۸

ایتالیا

۵۶

اتریش

۵۲

آلمان

۴۹

سوئد

۴۷

برزیل

۴۶

پرتغال

۴۴

انگلیس

۴۴

ژاپن

۴۴

کویت

۴۱

کانادا

۴۱

آمریکا

۳۶

چین

۳۳

ایران

۱۳.۵

وی در ابتدای این نوشتار حکایتی از مولانا را نیز مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده است: مولانا در مثنوی روایت می‌کند که یک صوفی مسافر در راه به خانقاهی رسید و شب آنجا ماند. خرش را آب و علف داد و در طویله بست و به جمع صوفیان رفت. صوفیان که فقیر و گرسنه بودند، پنهانی خر مسافر را فروختند و غذا و خوردنی خریدند و آن شب جشن مفّصلی بر پا کردند. مسافر خسته را نیز به این میهمانی دعوت کردند. پس از صرف غذا، رقص و سماع آغاز کردند. مُطرب آهنگِ سنگینی آغاز کرد و این‌گونه خواند: «خر برفت و خر برفت و خر برفت». ‏مسافر که نمی‌دانست منظور از خر در ترانه، همان خر اوست، تصور می کرد که ترانه صوفیان زیباست؛ لذا او نیز همراه دیگران شروع به خواندن شعر خر برفت کرد: «از ره تقلید، آن صوفی همین/ خر برفت، آغاز کرد، اندر حنین» ‏صبح که مسافر داستان عزم سفر کرد، تازه فهمید که خر خودش بود که برفت.

لازم به توضیح است جبراییلی در سال گذشته به عنوان رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص منصوب شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903064

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو