Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه فدرال عراق اعلام کرد که هنوز تصمیمی مبنی بر خروج و یا ابقای نیروهای خارجی در این کشور اتخاذ نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، "ایاس الساموک"، سخنگوی دادگاه فدرال عراق در سخنانی نسبت به مطرح شدن موضوع اخراج نیروهای خارجی و به ویژه آمریکایی از عراق در این دادگاه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: دادگاه فدرال عراق تا بدین لحظه هیچ تصمیمی درباره خروج و یا باقی ماندن نیروهای خارجی از کشور اتخاذ نکرده است.

در پی حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در بغداد و شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشد شعبی، پارلمان قانون اخراج نظامیان خارجی و به ویژه آمریکایی را از این کشور تصویب کرد.

در همین راستا و پس از اتخاذ این تصمیم از سوی پارلمان، اسامه عبدالعزیز النجیفی، رئیس جبهه نجات و توسعه عراق گفت که تصمیم پارلمان درباره خروج نیروهای خارجی یک تصمیم "فوری و شتابزده" بوده و "غیرقانونی" است؛ چراکه اتخاذ چنین تصمیماتی از اختیارات پارلمان نیست و طبق مصوبه دادگاه فدرال، پارلمان نمی‌تواند تصمیمات اجرایی الزام‌آوری را برای دولت صادر کند، به ویژه اینکه دولت کنونی دولت موقت است و حق انجام اقدامات در زمینه مسائل راهبردی را ندارد.

لینک کوتاه: asriran.com/002yeB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایران اکسپو ۲۰۲۴ نمایشگاهی از کالاهای ایرانی در حوزه صادرات است که برای ششمین بار در اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی در تهران برپا شد، در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از حدود ۸۰ کشور دنیا به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی از داخل کشور حضور داشتند.

کد خبر 750543

دیگر خبرها

  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • مهران مدیری هنوز برای تولید سریالش مجوز نگرفته است