Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی با حضور در منزل شهید رضا رستمی مقدم از شهدای مدافع حرم ، با خانواده این شهید مقاومت دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی با حضور در منزل شهید رضا رستمی مقدم از شهدای مدافع حرم، با خانواده این شهید مقاومت که در سوریه به شهادت رسیده دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، مسوول ایثارگران استان، جانشین فرمانده انتظامی خرم‌آباد از جمله مسوولان حاضر در این دیدار بودند.

 

ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت 

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان در این دیدار با اشاره به اینکه قطعا شهدای ما جز خدمت برای رضایت خداوند هیچ نوع تفکری نداشتند، عنوان کرد: با توجه به اینکه رضایت خداوند در گرو رضایت مردم است بنابراین شهدا در راه خدمت به خلق گام برداشته‌اند.

سید حسین نازاریان تاکید کرد: یکی از وظایف مهم همه آحاد جامعه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است، شهادت سردار سلیمانی بدون شک  از نمونه‌های ‌ بارز انتقال  فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده بود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها است، بیان کرد: در این فرهنگ جز نیکی ، محبت و خدمت به مردم چیزی وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان تاکید کرد: شهدای ما با رشادت‌های خود دنیا را تغییر دادند و باعث سربلندی و سرافرازی ما شدند.

ساماندهی 90 درصد گلزار شهدای استان

نازاریان دیدار با خانواده شهدا را حرکتی خوب عنوان و افزود: دیدار و سرکشی از خانواده شهدا علاوه بر اینکه وظیفه است، تقویت روحیه و تجدید قوا است.

وی در ادامه با بیان اینکه نود درصد از گلزار شهدا استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: قرارداد  ساماندهی گلزار شهدا سراب یاس هم با ۳۳ شهید منعقد شده و اگر چنانچه مشکلی وجود داشته باشد مجدد پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پایان گفت: قرار بود استانداری نیز اعتباری برای ساماندهی گلزار شهدا سراب یاس اختصاص دهد که تاکنون محقق نشده است.

دیدار با خانواده شهدا و آرام گرفتن پل‌ها

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا حداقل کار ممکن است، عنوان کرد: در خصوص خانواده شهدا هر کدام مسولیتی داریم که باید به آن توجه کنیم.

اردشیر دریکوند گفت: دیدار با خانواده شهدا تقویت روحیه و آرام گرفتن دلها را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه سردار رستمی از شهدای شاخص استان و خر‌م‌آباد است، عنوان کرد: قبر این شهید بزرگوار در یکی از آرامستان‌های محروم شهر قرار دارد که از بسیاری خدمات محروم است.

تاکید بر گلزار شهدای سراب یاس

 

عضو شورای شهر خرم‌آباد ادامه داد: به برکت وجود این شهید برخی از مشکلات آرامستان برطرف شد اما برخی از وعده ‌های مسوولان از جمله استانداری تاکنون محقق نشده است.

دریکوند تاکیدکرد: انتظار داریم بنیاد شهید،  شهرداری و شورای شهر کمک کنند تا ساماندهی گلزار شهدای سراب یاس انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که باید مورد توجه قرار بگیرد نام‌گذاری معابر به نام شهدا است، تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام‌گذاری معابر به نام شهدا از جمله شهید رستمی مقدم مورد توجه قرار بگیرد.
 
تاکید بر تکریم خانواده شهدا

یک فعال فرهنگی و اجتماعی خرم‌آباد  نیز در این دیدار با اشاره به هدف برگزاری این جلسه عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا در راستای تکریم و ادامه راه و منش شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله دریکوند افزود: یکی از وظایف کلیدی در قبال شهدا و خانواده آنها نهادینه کردن روش و منش شهدا در جامعه اسلامی است.

وی تاکید کرد: دیدار با خانواده شهید رستمی مقدم تجدید بیعت مسوولان با شهدای مقاومت است.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم در پایان بیان کرد: تکریم شهدا و خانواده شهدا باید در جامعه نهادینه شوند.

آثار معنوی و مادی شهدا

مسوول شورای راهبردی بسیج مهندسین کشاورزی لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مکالمه مادر شهید رستمی مقدم با شهید بزرگوار یکی از مکالمات ماندگار در لرستان است، اظهار کرد: شهید رستمی مقدم پس از شهادت آثار و تبعات اقتصادی فراوانی برجای گذاشت، از جمله نام‌گذاری یکی از حلقه‌های صالحین  به نام این شهید بزرگوار بود.

محمد‌رضا کمالوند افزود: با نام‌گذاری حلقه صالحین در جریان سیل فروردین ماه سال جاری پویش نجات انجیرستان و انارستان ایجاد شد که استان قدس رضوی پای کار آمد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این پویش 94 میلیاردتومان بودجه برای زنان سرپرست و بدسرپرست چگنی و پلدختر توسط استان قدس رضوی تخصیص داده شد.
 
گفتنی است؛ در این جلسه مداحی یکی از مداحان حال و هوایی روحانی و معنوی در منزل شهید ایجاد کرد.

حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با وجود کسالت نیز نشان دهنده اهمیت سرکشی و دیدار با خانواده شهدا بود.

گزارش از نسرین صفربیرانوند

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدا خانواده قاسم سلیمانی شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان