Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، درحالی که جرایم نفرت محور و اسلام هراسانه رو به افزایش است، حجاب زنان مسلمان در کشورهای غربی به نماد مقاومت و ایستادگی تبدیل شده و پیروان ادیان مختلف با زنان مسلمان و حق انتخاب پوشش همسو شده اند.

در همین راستا جمعی از معلمان غیرمسلمان مدرسه ای در شهر اسکوروپ در سوئد این هفته به منظور نشان دادن همبستگی شان با زنان مسلمان حجاب اسلامی به سر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 این اقدام در اعتراض  به ممنوعیت حجاب بود که قرار است در 6 ماه آینده طرح آن در این شهر به تصویب برسد. در پی تصویب این لایحه توسط شهرداری که براساس آن تمامی اشکال روسری در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی ها ممنوع می شود، این آموزگاران، اعتراض کتبی شان را به شهرداری شهر اسکوروپ ارسال کردند.

 قانون مذکور در دسامبر سال گذشته تصویب شد و اجرای آن، بر زندگی بسیاری از زنان مسلمانی که روسری، نقاب و پوشیه استفاده می کنند تاثیر خواهد گذاشت.

 امروزه 8.1 درصد از کل جمعیت سوئد را مسلمانان تشکیل می دهند. 
گرچه سوئد ممنوعیت حجاب در سطح ملی را اجرا نمی کند، اما برخی از شهرداری ها در سراسر کشور برای تحمیل آن اقدام کرده اند.

در سال 2016 میلادی حمله به یک زن باردار مسلمان و محجبه در استکهلم باعث شد تا زنان سوئدی به منظور حمایت از حقوق مسلمانان حجاب بر سر کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است

دریافت 10 MB کد خبر 6097310

دیگر خبرها

  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی