Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ محمدجواد اصولی مردی فاضل، بی‌ریا و بسیار وارسته بود. با علمای بزرگ اصفهان مباحثه علمی داشت و در جلسات درس فقیه محقق، آیت‌الله العظمی میرسیدعلی بهبهانی شرکت می‌کرد و از تشکیل دهندگان جلسات درسی ایشان بود. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد مدفن بزرگان، عرفا، دانشمندان و علمایی است که هر کدام در زمان خود و پس از آن در تاریخ اسلام و ایران تاثیرگذار بودند و آثار بسیاری نیز از خود به یادگار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردشگران و مسافران بسیاری از نقاط دور و نزدیک برای بازدید از این مجموعه تاریخی به اصفهان می‌آیند و از جذابیت آن لذت می‌برند. اما همه دانشمندان مدفون در تخت فولاد نزد مردم شناخته شده نیستند و لازم است تا به معرفی آنها پرداخته شود.

خبرگزاری تسنیم در ادامه سلسله گزارش‌های «ستارگان مدفون در تخت فولاد» در این گزارش به معرفی شیخ محمدجواد اصولی، عالم و فاضل می‌پردازد.

شیخ محمدجواد اصولی فرزند حاجی قهرمان در سال 1277 در روستای هرچگان از توابع شهرکرد به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی به حوزه علمیه اصفهان رفت و سالیان متمادی با فقر و تنگدستی شدید به تحصیل علوم دینی پرداخت. در اصفهان از محضر اساتید بزرگی، چون حضرات آیات: سید علی نجف آبادی، سیدمحمد نجف آبادی، سیدمهدی درچه‌ای و شیخ محمدحکیم خراسانی بهره برد و خود به جرگه اساتید حوزه پیوست.

وی در هیئت و نجوم نیز تبحر خاصی داشت و در مدرسه صدر به تدریس ادبیات و سطوح فقه و اصول و هیئت می‌پرداخت.

تدریس در حوزه علمیه و پرورش طلاب

مرحوم اصولی در سال 1329 شمسی به شهرکرد عزیمت کرد و به تدریس در حوزه علمیه امامیه شهرکرد و جذب و پرورش طلاب پرداخت. از جمله شاگردان او در این حوزه سیدجواد صفوی وانانی است.

وی همچنین به دعوت اداره آموزش و پرورش شهرکرد و با کسب اجازه از محضر آیت‌الله العظمی بروجردی، بعدازظهرها در دبیرستان‌های شهرکرد دروس عربی و دینی تدریس می‌کرد و به مشکلات و سئوال‌های دانش آموزان دبیرستان پاسخ می‌داد. این برنامه فرهنگی و تدریس او در حوزه و دبیرستان تا سال 1345 شمسی که دچار بیماری شده و مجبور به بازگشت به اصفهان شد، ادامه یافت.

ستارگان مدفون در تخت فولاد| آیت‌الله منیرالدین بروجردی عالمی که تا لحظه مرگ زیارت عاشورا را ترک نکردستارگان مدفون در تخت فولاد| عالمی که هیچ گاه روضه امام حسین (ع) را ترک نکردستارگان مدفون در تخت فولاد| نخستین دانشمندی که در تخت فولاد به خاک سپرده شد

شیخ اصولی مردی فاضل و بی‌ریا بود

او مردی فاضل، بی‌ریا و بسیار وارسته بود. با علمای بزرگ اصفهان مباحثه علمی داشت و در جلسات درس فقیه محقق، آیت‌الله العظمی میرسیدعلی بهبهانی شرکت می‌کرد و از تشکیل دهندگان جلسات درسی ایشان بود.

وی پس از ازدواج در محله کوهانستان اصفهان (خیابان آتشگاه) ساکن شد و مردم محل را با  تعالیم اسلام آشنا و با رفتار خود آنان را به  دین و روحانیت علاقه‌مند می‌کرد.

شیخ اصولی سرانجام در روز 8 شعبان 1400 قمری مصادف با اول تیرماه 1359 شمسی دار فانی را وداع گفت و در تکیه زرگرها نزدیک قبر آیت‌الله زند کرمانی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/164/ز

 

R41346/P1549/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود

محمدجواد آذری جهرمی در کانال تگرامی خود نوشت:

دلار ۶۴ هزارتومانی، تورم مزمن و افسارگسیخته، کارهای بی قاعده در موضوع حجاب و حالا هم وضع قانون برای مالیات ستانی بر عایدی سرمایه(بخوانید بر تورم)؛ هر یک از اینها برای بر هم زدن ساختار نظم جامعه به مثابه کبریت بر باروت عمل می کنند چه رسد به رخداد همزمان؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود ها! 

 ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محمدجواد آذری جهرمی در دوره دانشجویی (+عکس) واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • تجلیل از مردی که به تاریخ شفاهی رادیو مشهور است
  • شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت (عکس)
  • مردی که ۶۰ سال پیش، تن و بدن مردم تهران را لرزاند
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس