Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام مرگ چهارمین فرد مبتلا به ویروس کرونای جدید در چین و در حالی که تعداد موارد ابتلا به این بیماری رو به افزایش است، بازارهای مالی آسیا واکنش های منفی ای به این خبر نشان داده اند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با اعلام مرگ چهارمین فرد مبتلا به ویروس کرونای جدید در چین و در حالی که تعداد موارد ابتلا به این بیماری رو به افزایش است، بازارهای مالی آسیا واکنش های منفی ای به این خبر نشان داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که صدها میلیون چینی خود را برای سفرهای تعطیلات سال نوی چینی آماده می کنند و احتمالا این بیماری به کشورهای دیگر جهان نیز سرایت خواهد کرد.

مسئولان بهداشت و درمان در کشورهای مختلف جهان اقدامات نظارتی برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشورهایشان را تشدید کرده اند و سازمان بهداشت جهانی خواستار برگزاری یک نشست فوری در روز چهارشنبه به منظور بررسی اعلام وضعیت فوق العاده بهداشتی بین المللی شده است. امروز همچنین چین اعلام کرده که این بیماری از انسان به انسان منتقل می شود.

در حالی که سرمایه گذاران فرایند شیوع این بیماری را با شیوع بیماری مرگبار سارس در سال های 2002 و 2003 مقایسه می کنند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد کاهش بود. ویروس سارس که ویروس مرگبار جدید نیز هم خانواده آن است، اولین بار در چین شایع شد و حدود 800 نفر را در جهان به کام مرگ فرستاد.

ارزش یوان چین نیز امروز حدود نیم درصد کاهش داشت و در مسیر بدترین عملکرد روزانه در طی یک ماه اخیر قرار گرفت. سهام شرکت های هواپیمایی و مسافرتی نیز در سراسر آسیا شاهد افت بوده است.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سنگاپور، با اشاره به آغاز تعطیلات سال نوی چینی از روز جمعه گفت: «به دلیل سال نوی چینی، میلیون ها نفر به شهرهای محل تولدشان سفر خواهند کرد و این وضعیت را غیرقابل کنترل خواهد ساخت... احتمالا طی روزهای آینده شاهد افت بیشتر شاخص ها خواهیم بود.»

تعداد موارد تایید شده ابتلا به بیماری روز دوشنبه با رشد بیش از سه برابری به 223 نفر رسیده که اکثر آنها از شهر ووهان در مرکز چین هستند. اما به گفته مقامات مواردی از ابتلا به این ویروس مرموز در پکن و شانگهای نیز دیده شده است. همچنین مواردی از ابتلا به این ویروس در کشورهای تایلند، ژاپن و کره جنوبی نیز مشاهده شده است.

انتهای پیام/

R1012128/P1012122/S7,84,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است

نابودی زیرساخت‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱ روزی که از جنگ می‌گذرد و در عین حال، آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه، در کنار نبود کمترین امکانات بهداشتی سبب شده است بیماری‌های مختلف عفونی در میان مردم شیوع پیدا کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اکنون هپاتیت و مننژیت در میان فلسطینیان شیوع پیدا کرده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیماری‌های عفونی شدید به سرعت در حال گسترش در غزه است، زیرا شرایط غیربهداشتی از جمله آنها سرریز فاضلاب‌های انسانی به داخل خیابان‌ها و کوچه ها، و نیز نبود آب آشامیدنی کافی اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به گسترش عفونت می‌شود.

این وزارتخانه به ویژه بر افزایش هشدار دهنده موارد هپاتیت و مننژیت تاکید کرده و خواستار حمایت فوری از همه نهاد‌های ملی، بین المللی، و بشردوستانه مرتبط با این موضوع شده است. 

پزشکان و امدادگران با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در غزه و نیز وضعیت وخیم انسانی به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، نسبت به همه گیری‌های بیماری‌های عفونی هشدار می‌دهند. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا