Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۴ نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نکرد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۲ نفر بومی و ۱۲ نفر هم غیر بومی هستند، اظهار کرد: از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در ۹ ماهه امسال ۱۹ مرد و مابقی زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بیشترین آمار مرگ ‌و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان‌های ساری با ۶ ، نور با ۴  نفر و شهرهای نکا و بابلسر هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ثبت‌ شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان آذر با ۸ و فروردین با ۵ نفر بیشترین ماه و مهر با یک فوتی کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.
عباسی افزود : با توجه به اینکه مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد بنابراین به هموطنان توصیه می‌شود هنگام استفاده از وسایل گرمازا به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل کنند.
وی یادآور شد: در سال گذشته (۹۷) ۴۱نفر (۳۲مرد و مابقی زن) در اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قاتل خاموش گازگرفتگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه بالینی پزشکی قانونی در استان، گفت: پارسال همچنین ۲ هزار و ۴۲۳ مورد فوتی در به ثبت رسیده که هزار و ۹۱۵ نفر مرد و ۵۰۸ نفر زن بودند.

وی با اشاره به آمار نزاع و درگیری، اضافه کرد: پارسال ۲۸ هزار و ۷۷ مورد نزاع و درگیری در چارچوب معاینات بالینی ثبت شد که در مقایسه با سال پیشین نیز برابری می‌کند.

ادیب‌فر ادامه داد: ۷ هزار و ۷۵۰ زن و ۲۰ هزار و ۳۲۷ مرد پارسال بخاطر نزاع و درگیری مورد معاینه بالینی نزاع جرحی قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی افزود: ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن نیز آسیب دیده در اثر تصادف رانندگی، در این مرکز معاینه بالینی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره با ۴ فوتی
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران