Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@02:11:41 GMT

نقش تاثیر گذار خودرها در آلایندگی هوا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۱۵۸

نقش تاثیر گذار خودرها در آلایندگی هوا

همدان_ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: خودروها نقش تاثیرگذاری در آلایندگی هوا دارند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محسن جعفری نژاد بسطامی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به بحث مهم آلودگی هوا در کلان شهرها که از طریق ریزگردها ۲۵ استان کشور را درگیر کرده است، اظهار کرد: نقش خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل دورن شهری نیز در آلایندگی هوا بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه هوا در سلامت مردم و مرگ و میر تاثیر عمده دارد و برای خانواده نیز هزینه های اقتصادی بالایی تحمیل می کند، گفت: نگاه در کلان شهرها شناسایی و بررسی آلاینده ها است که خودروها به ویژه خودروهای از رده خارج، موتورسیکلت ها و خودروهایی که معاینه فنی ندارد، در آلودگی و آلایندگی هوا بسیار تاثیرگذار هستند.  جعفری نژاد بسطامی با اشاره به اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها راهکاری مناسب برای جلوگیری از آلودگی هواست، افزود: آلودگی هوا معلول شرایط مختلف ناشی از افزایش نامتوازن جمعیت در کلان شهرها، افزایش تعداد خودروها و موتورسیکلت ها، مدیریت شهری در توسعه و گسترش فضای سبز شهری و زیرساخت های نامناسب است.  وی گفت: در طرح جامع ترافیک شهری ۲۰ دستگاه اجرایی وظیفه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی را بر عهده دارند و در بحث کنترل آلاینده ها تاثیرگذار هستند که این اقدامات باید مستمر باشد. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه آلایندگی در همدان به دلیل سرمای زودرس، وارونگی دما، میزان استفاده بالا از سوخت خودروها و سوخت خانگی افزایش یافته است، تاکید کرد: برای نخستین بار در همدان با این وضعیت روبه رو شدیم و با اعتقاد به اینکه قانون هوای پاک به  تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و انجام می شود، ناهماهنگی هایی ایجاد شد که همدان نتوانست اقدام به موقع داشته باشد و محیط زیست به عنوان دبیرخانه کمیته، وضعیت اضطرار اقدام کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وضعیت آلودگی هوا خودروها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟