Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از افزایش توان تولید آب در شهر‌های این استان به میزان ۵ هزار و ۸۷۰ لیتر برثانیه خبر داد. تاریخ انتشار: 10:27 - 01 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۸۸۹۰ به‌گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدابراهیم علوی مدیرعامل آبفای استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این میزان طی ۱۰ سال گذشته با اقدامات مهندسی در دسترس قرار گرفته است، اظهار کرد: از این میزان چهار هزار و ۷۸۳ لیتر صرف جبران کاهش آبدهی چاه‌ها به‌دلیل ادامه پدیده خشکسالی شده و تنها هزار و ۸۷ لیتر بر ثانیه تامین آب استان را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی یادآور شد: تداوم پدیده خشکسالی و برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی ۳۲ شهراستان را در تابستان و پیک مصرف ۹۸ در معرض تنش آبی قرار داد که با اقدامات و تلاش  شبانه‌روزی همکاران، هیچ‌یک از شهر‌ها با کمبود و نوبت‌بندی آب مواجه نشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، یک‌هزار و ۶۴۳ کیلومتر خطوط انتقال و ۵۹ ایستگاه پمپاژ آب در این استان را نشانه فاصله زیاد منابع تامین آب از شهر‌ها و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده تولید آب دانست و افزود: تولید آب در برخی از شهر‌ها از جمله گناباد با ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال هزینه بالایی دارد، در حالی‌که مبلغ دریافتی از مشترکان به مراتب کمتر از این رقم است.
علوی همچنین با اشاره به وضعیت پروژه‌های تامین آب شهر‌های استان، خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب استانی بخش آب و طرح‌های ملی - استانی شد.
مدیرعامل آبفای استان خراسان رضوی سیاست‌های راهبردی این شرکت در حوزه فاضلاب را خاطرنشان کرد و افزود: ۳۰ درصد جمعیت استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در هفت شهر استان برخوردارند. بیشتر بخوانید: وزیر نیرو برای افتتاح چند نیروگاه به کرمان سفر کرد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: انتظار این است که وزش باد به صورت لحظه‌ای شدت بگیرد و همراه با گرد و خاک باشد که در این صورت احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: هفته آینده حداقل دمای شبانه تا اواسط هفته در اکثر مناطق خراسان رضوی کاهش تدریجی خواهد داشت.
این کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارندگی در خراسان رضوی طی دیروز را جغتای با ۴. ۷ میلی‌متر داشت و روز گذشته باران در شهرستان‌های مشهد، قوچان، درگز، فریمان، تایباد، کلات و سرخس بارید.
آهنگرزاده افزود: از ابتدای امروز نیز رگبار باران شهرهای نیشابور، کاشمر، تربت جام، فریمان، بردسکن و تایباد را دربرگرفته که در برخی نقاط رعد و برق نیز رخ داده و بیشترین میزان بارش مربوط به کاشمر با پنج میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد